Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chce více sportovních modelů, potvrdil i novou C5
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën loni vyhrál šampionát značek i jezdců WTCC. Na tento úspěch chce navázat i mimo okruhy, zatím však není jisté, o jaké konkrétní vozy půjde.
Pro francouzskou automobilku byla loňská sezóna v mistrovství cestovních vozů velice úspěšná. Citroën s modelem C-Elysée WTCC opanoval s drtivou převahou šampionát značek, přičemž José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb skončili na prvním, druhém a třetím místě mezi jezdci. Šéf automobilky Julien Montarnal se proto nechal slyšet, že oba tituly „ukazují, co umíme“ a že značka „zvažuje více silničních sportovních derivátů“.
Prozatím je ale celá záležitost pouze ve fázi oněch myšlenek, a tak není jisté, kdy a jakého modelu se dočkáme. Jednou z možností je ale samozřejmě sedan C-Elysée, který by tak představoval ideální propojení mezi standardní nabídkou a závodním světem. V ten moment by ovšem značku čekaly nemalé modifikace, neboť aktuálně vůz produkuje maximálně 115 koní, třebaže ani standardní verzi řidičská atraktivita nechybí.
S příchodem přeplňované jedna-šestky by výkon motoru mohla narůst nad 200 koní, otázkou je však v takové chvíli cena. V tomto směru ostatně stačí pohled na základní Citroën DS3, který se prodává od 421 900 Kč, zatímco za vrcholné provedení DS3 Racing, které je aktuálně jediným sportovním modelem značky, již platíte 798 900 Kč.
Spekulace ale raději ponechme stranou a počkejme si na nějaké konkrétnější tiskové prohlášení značky. Od sportovních modelů tak raději přesuneme svou pozornost na základní portfolio, které se velmi brzdy dočká obměny na nejvyšším postu. Montarnal totiž potvrdil, že se chystá nástupce modelu C5, a to navzdory klesajícímu zájmu.
„Rozhodně nepomýšlíme na to, že bychom v daném segmentu chyběli. C5 je i nadále měřítkem v rámci komfortu,“ uvedl šéf automobilky. Bohužel však již neupřesnil, zda novinka bude i nadále používat podvozek Hydractive, který je posledním zástupcem kdysi legendárního hydraulického zavěšení. Důležitý je totiž prý pouze samotný komfort, nikoliv cesta k němu vedoucí.


Citroën loni v mistrovství cestovních vozů opravdu zabodoval s modelem C-Elysée WTCC. Nyní by rád z daného úspěchu těžil u silničního portfolia
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 43 minutamiRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 41 minutamiVW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
před hodinouMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 3 hodinamiMajitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
před 4 hodinamiOpuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.18. 21:22 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 17:22 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB