Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol

Vzhledem k zaměření Dacie bychom čekali, že si přízeň publika zkusí zajistit třeba sponzoringem Přemka P. Jenže ona to znovu zkusí závodním strojem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol

29.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhledem k zaměření Dacie bychom čekali, že si přízeň publika zkusí zajistit třeba sponzoringem Přemka P. Jenže ona to znovu zkusí závodním strojem.

Mohlo by se zdát, že je to strategie poněkud pomýlená, s ohledem na nesporné úspěchy Dacie bude ale těžké ji fakticky rozporovat. Firma loni prodala na 360 tisíc nových aut, a to je třeba dodat, že toto číslo zahrnuje jen odbyt jejích aut s její značkou. Takže jde v podstatě jen o Evropu, a to ještě ne celou, protože vozy jako Renault Symbol nebo Renault Duster dostaly značku mateřské firmy a do prodejních čísel Dacie se nepočítají.

Pak je třeba říci, že tato strategie rozhodně není nová a představení dalšího závoďáku značky, který bude mít se silničními produkty společných sotva pár částí přídě a zádě, následuje obdobné kroky z minulosti. Jistě si vzpomenete na hned několik provedení Dacie Duster Ice, která bojovala s pohonem všech kol na francouzské Andros Trophy, nebo Duster No Limit, jež s podobnou technikou zkoušel zazářit na Pikes Peak. Dnešní novinka ale v něčem přece jen průlomová je - poprvé Dacii zatahuje do prostředí asfaltových okruhových závodů.

Už z označení Logan STCC jste mohli vytušit, že se bude účastnit tzv. skandinávského (dříve švédského) šampionátu cestovních vozů (Scandinavian Touring Car Championship), kde si to rozdá s vozy jako BMW 3, Honda Civic, VW Scirocco nebo Chevy Cruze, pochopitelně též v závodních úpravách. Pokud tušíte, že za volantem usedne také nějaký ten Andersson nebo Johansson, pak to bude ten první, křestní jménem Mattias, kterému je letos 40 let a loni ještě závodil se Saabem 9-3 (skončil dvanáctý celkově). Ale protože toho asi znát nebudete, podíváme se raději na vzhled a techniku.

Právě ty dělají z vozu něco úplně jiného než co představuje sériový nový Logan, natož pak jeho verze MCV. Auto je až drasticky sníženo, rozšířeno a mnoha aerodynamickými doplňky značky dosti „zagresivněno” a už tím naznačuje, že víc než pár drobností se sériovkou sdílet nebude. TO potvrzuje i technika, kterou tvoří šestiválcový motor blíže neupřesněného typu, který vozu poskytuje přes 400 koní výkonu posílaných na kola zadní osy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Zajímavá je i hmotnost jen 1 100 kilogramů, se kterou by si daný výkon mohl slušně pohrávat.

Auto je prý skoro připravené na sezónu a mělo by se objevit už 3. května na závodech v Knustropu. Jak si povede, vám rádi sdělíme, zatím si můžete prohlédnout jen pár snímků z odhalení tohoto vozu.


Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 1 - Dacia Logan STCC 2013 01Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 2 - Dacia Logan STCC 2013 02Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 3 - Dacia Logan STCC 2013 03Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 4 - Dacia Logan STCC 2013 04
Tohle jsou první fotky Loganu STCC pro sezónu 2013, u svého dealera Dacie se po něm neptejte...

Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 5 - Dacia Logan a Sandero 2013 03Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 6 - Dacia Logan a Sandero 2013 04Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 7 - Dacia Logan a Sandero 2013 05Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 8 - Dacia Logan a Sandero 2013 06Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol - 9 - Dacia Logan a Sandero 2013 14
Pro srovnání sériový silniční model

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.