Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 7 Crossback je oficiálně venku, proti Audi Q5 půjde až s 300 koňmi
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze prvního SUV značky se ukáže až v roce 2019. Do té doby si zájemci budou muset vystačit s pěticí konvenčních motorů.
Značka DS Automobiles dosahuje na čínském trhu nemalého úspěchu, v Evropě ovšem nemá zrovna na růžích ustláno. Změnit by to měla celá plejáda nových modelů, kdy první vlaštovkou je model DS 7 Crossback. Tato novinka byla v posledních týdnech několikrát nafocena zcela bez kamufláže, pročež jsme si jej mohli prohlédnout zvenčí i zevnitř. Nyní tu ovšem máme oficiální prezentaci, která nám odhaluje i to poslední zákoutí.
DS 7 Crossback lze snadno identifikovat zepředu i zezadu, a to v jakékoliv denní či noční hodině. Aby toho bylo dosaženo, byl důraz kladen na diodové moduly, které jsou součástí čelních světlometů DS Active LED Vision. Jakmile totiž dojde k odemčení vozu, emitují purpurové světlo. Aby navíc těch diod nebylo málo, máme zde také LEDky pro denní svícení i zadní lampy se specifickou grafikou.
„Nejsme na stejné úrovni jako prémiová konkurence, takže musíme dělat něco jiného,“ uvedl o novince šéf projektu Xavier Savignon. Specifická světla přitom nejsou jediným unikátem, další nalezneme uvnitř či pod kapotou. Než se ovšem podíváme pod povrch, dodáme, že DS 7 Crossback měří 4,57 metru na délku, 1,89 metru na šířku a 1,62 metru na výšku. Vyráběn bude v Mulhouse i v Číně.
Zákazníci přitom budou moci vybírat mezi třemi benzinovými (THP 225, THP 180 a PureTech 130) a dvěma dieselovými motory (BlueHDi 130, BlueHDi 180). Všechny motory plní emisní normu Euro 6.2, pokaždé jsou přitom spárovány s osmistupňovým automatem, který by ve srovnání s předchozí šestistupňovou převodovkou měl přispět ke čtyřprocentní úspoře paliva.
Ještě nižší hodnoty, minimálně ty papírové, jsou spojeny s provedením E-Tense. Tak je nazýváno plug-in hybridní provedení, které spáruje benzinový motor s 200 koňmi a dva elektromotory (každý o výkonu 109 koní) opět s osmistupňovým automatem. První elektrická jednotka přitom roztáčí přední, druhá pak zadní kola, máme tu tedy elektronickou čtyřkolku.
Celkově souprava dává k dobru 300 koní, které lze využít ve třech jízdních režimech - čistě elektrickém, hybridním a kombinovaném. V prvním případě lze počítat s „bezemisním“ dojezdem 60 km, dobití baterií o kapacitě 13 kWh přitom zabere čtyři a půl hodiny skrze běžnou zásuvku, respektive dvě a půl hodiny před 6,6kilowattovou dobíjecí stanici.
Zatímco ovšem vozy osazené běžným spalovacím ústrojím lze objednávat již po živém ženevském debutu, plug-in hybridní provedení E-Tense dorazí k prodejcům až v roce 2019. Vůči základu ovšem nepůjde o až tak enormní zpoždění, i navzdory otevření objednávkových knih se totiž první vozy dostanou k zákazníkům až na počátku příštího roku.
V prvé fázi přitom vyrazí do světa edice La Premiére, která počítá jen s nejvýkonnějšími motory (BlueHDi 180, THP 225). Vůči zbytku nabídky se liší specifickými odstíny karoserie Cumulus Gray, Pearl White či Perla Nera Black, zatímco uvnitř lze hledat kožené čalounění Nappa v barvě Art Rubis. Tuto limitovanou verzi lze přitom objednávat pouze do konce roku.
Tato edice pak stejně jako zbytek nabídky počítá se dvěma 12palcovými digitálními displeji, které pouze v základu doplní semiš. Ve všech ostatních případech lze ale čekat kůži, která může pokrýt nejen palubní desku či středovou konzoli, ale dokonce i volant, strop či kliky dveří. Ovládací prvky lze pro změnu navolit v křišťálovém provedení.
Vrcholem luxusu jsou pak hodinky B.R.M R180 zasazené do středu palubky, kromě toho tu ovšem máme také plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí ani technologie DS Connected Pilot, která rozpoznává čáry na silnici a může v rychlostech od 29 do 180 km/h zasáhnout do řízení, pokud dojde k vychýlení vozu z jízdního pruhu.
Dále tu máme automatické parkování DS Park Pilot, optimalizaci nočního vidění díky infračerveným kamerám zasazeným v čelní masce nebo detekci únavy řidiče. O čelních LEDkách jsme již mluvili, kromě „pozdravu“ ovšem zvládají i automatické přepínání mezi režimy Town Beam, Country Beam, Motorway Beam, Adverse Weather či High Beam.
Jednotlivé módy přitom reagují kupříkladu na úzké uličky ve městech či nástrahy počasí, kdy v souvislosti s aktivací stěračů dochází k rozšíření paprsku. Tím nám ale informační pramen vysychá, s jeho doplněním ovšem můžeme počítat nejpozději do týdne. Nyní se tak přesuneme k v úvodu zmiňované expanzi, která rozhodně nebude malá.
DS slíbilo premiéru novinky každých 12 měsíců, a to po dobu šesti let. Po DS 7 přitom dorazí DS 3 Crossback, ve fázi zvažování je také vrcholný model DS 9 Crossback jako konkurence třeba pro Audi Q7. Dorazit má i nová generace DS 3, stejně jako velké sedany DS 5 a DS 9. Druhý zmíněný ale nejspíše zamíří pouze na čínský trh.
Zvažován je dokonce i supersport, který by dostal do vínku stejně jako DS 7 Crossback plug-in hybridní ústrojí. To by ovšem bylo naladěno na minimálně 600 koní, které bude ovládat nejen řidič, ale také autopilot. Zrovna lákavě druhá varianta sice nezní, aktuálně tu ovšem máme pouze plány a proto stále není jisté, zda supersport vůbec dorazí. Vše totiž záleží na zákaznících.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.









DS 7 Crossback má za sebou již první živou prezentaci...
...kromě toho se ovšem ukázal i na oficiálních fotkách
V prvé řadě bude možné objednávat edici La Premiére
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva