Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč
13.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jen ve 158 exemplářích bude vyrobeno britské kupé s italským designem. Devětačtyřicet z nich použije lehčí materiály a vyjde ještě dráž než základ.
Vzpomínat se slzou v očích na „staré časy” v politických souvislostech se mezi inteligentními obyvateli České republiky příliš nenosí, v těch automobilových to ale výrazem ztráty smyslu pro realitu není. Auta se sice za poslední dekády obecně posunula o pořádný kus dopředu, v dílčích ohledech ale strádají. Platí to zejména pro ty, kteří mají rádi jednoduchost, lehkost, jakousi funkční čistotu a z toho všeho vyplývající řidičskou podmanivost, jež snadno smění za komfort či vyšší pasivní bezpečnost. Podobným staromilcům - a že proti nim nemáme zhola nic - bohužel hrana zazvonila už dávno, pokud ale jsou trochu při penězích, najdou se ještě výrobci, kteří jim podobně laděné auto vyrobí i dnes.
Jedním z nich je nepochybně Evanta a jeho Barchetta - vůz, který se jako koncept představil loni na Top Marques v Monaku a o němž tento týden už byla řeč chvíli před premiérou sériové verze. Realisticky musíme dodat, že samotné odhalení na britském Goodwood Revival nepřineslo alespoň stran specifikací podstatné novinky, vzhled sériového provedení vám ale už ukázat můžeme dodat jsme s to i pár dříve neznámých detailů.
Začneme-li u vzhledu, musíme říci, že výsledek designově překvapivý věru není. Odlišnosti proti studii je třeba hledat přinejmenším v dobrých brýlích, neboť spočívají opravdu jen v drobnostech. Původní koncept spíše neměl některé části hotové (jako např. odvětrání motorového prostoru v bočních blatnících), nebo jde o drobnou evoluci spíše s ohledem na funkční potřeby (jiná, větší maska chladiče a chybějící „komín” za ní) či kdo ví co (oranžové kryty blikačů místo bílých). Výsledek ale přesto stojí za pozornost.
Podle autorů je inspirován designovým jazykem motoristického sportu padesátých let minulého století a tomu lze jedině přitakat. Jestli vůz dává najevo svůj ango-italský původ, to už si jisti nejsme, na každý pád se ale jedná o sympatický roadster, se kterým v záplavě současných vozů zapadnete jen stěží.
Zapadnout vás nenechá ani technika, která už se na „1950s” neodvolává ani omylem. Sází hlavně na 6,2litrový osmiválec od General Motors produkující výkon až 450 koní. Ten posílá přes manuální nebo automatickou převodovku (stejný původ) na kola zadní osy. To nezní špatně, výrobce ale dodává už jen tolik, že auto je lehké a rychlé, ani jedno ale konkrétně nespecifikuje.
Hmotnost můžeme hádat alespoň z konstrukčních detailů, podle nichž by mělo jít o vskutku velmi lehkou stavbu. Základem vozu je trubkový ocelový rám, na kterém jsou navěšeny panely karoserie z kevlaru. Alternativa má být postavena dokonce na hliníkovém základu a být tedy ještě lehčí.
Technické detaily skutečně neznáme, Ant Anstead z firmy Evanta (rozklíčovat za ní karosárnu Ant-Kahn asi nebude těžké) ale prozradil, že základ s ocelovými komponenty bude stát 125 000 liber (asi 4,3 milionu Kč) a vznikne v 99 exemplářích, hliníková verze přijde na 165 000 liber (asi 5,7 milionu Kč) a postavena bude pouze 49krát.
Pokud byste měli zájem, vůz je k mání a to i s řízením na správné straně vozu (vlevo). Snad vám v případě vaší poptávky Ant-Kahn prozradí i více o dynamice a dalších zatím nezmíněných specifikacích.







Evanta Barchetta je zajímavou a ještě relativně dostupnou volbou pro ty, kterým dnešní automobilismus mnoho neříká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zvěsti a fámy z brněnského paddocku - aktuálně včera 13:20
- Debut Poláka v MS-Moto2 včera 13:17
- Pre Brno - po 5 letech včera 11:15
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech 16.7.2025
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese 16.7.2025
Nejnovější články
Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
před 10 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 11 hodinamiSázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
včeraRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
včeraBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva