Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evanta Barchetta odhalena v sériové verzi, 450 retrokoní vyjde na 4,3 milionu Kč
13.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jen ve 158 exemplářích bude vyrobeno britské kupé s italským designem. Devětačtyřicet z nich použije lehčí materiály a vyjde ještě dráž než základ.
Vzpomínat se slzou v očích na „staré časy” v politických souvislostech se mezi inteligentními obyvateli České republiky příliš nenosí, v těch automobilových to ale výrazem ztráty smyslu pro realitu není. Auta se sice za poslední dekády obecně posunula o pořádný kus dopředu, v dílčích ohledech ale strádají. Platí to zejména pro ty, kteří mají rádi jednoduchost, lehkost, jakousi funkční čistotu a z toho všeho vyplývající řidičskou podmanivost, jež snadno smění za komfort či vyšší pasivní bezpečnost. Podobným staromilcům - a že proti nim nemáme zhola nic - bohužel hrana zazvonila už dávno, pokud ale jsou trochu při penězích, najdou se ještě výrobci, kteří jim podobně laděné auto vyrobí i dnes.
Jedním z nich je nepochybně Evanta a jeho Barchetta - vůz, který se jako koncept představil loni na Top Marques v Monaku a o němž tento týden už byla řeč chvíli před premiérou sériové verze. Realisticky musíme dodat, že samotné odhalení na britském Goodwood Revival nepřineslo alespoň stran specifikací podstatné novinky, vzhled sériového provedení vám ale už ukázat můžeme dodat jsme s to i pár dříve neznámých detailů.
Začneme-li u vzhledu, musíme říci, že výsledek designově překvapivý věru není. Odlišnosti proti studii je třeba hledat přinejmenším v dobrých brýlích, neboť spočívají opravdu jen v drobnostech. Původní koncept spíše neměl některé části hotové (jako např. odvětrání motorového prostoru v bočních blatnících), nebo jde o drobnou evoluci spíše s ohledem na funkční potřeby (jiná, větší maska chladiče a chybějící „komín” za ní) či kdo ví co (oranžové kryty blikačů místo bílých). Výsledek ale přesto stojí za pozornost.
Podle autorů je inspirován designovým jazykem motoristického sportu padesátých let minulého století a tomu lze jedině přitakat. Jestli vůz dává najevo svůj ango-italský původ, to už si jisti nejsme, na každý pád se ale jedná o sympatický roadster, se kterým v záplavě současných vozů zapadnete jen stěží.
Zapadnout vás nenechá ani technika, která už se na „1950s” neodvolává ani omylem. Sází hlavně na 6,2litrový osmiválec od General Motors produkující výkon až 450 koní. Ten posílá přes manuální nebo automatickou převodovku (stejný původ) na kola zadní osy. To nezní špatně, výrobce ale dodává už jen tolik, že auto je lehké a rychlé, ani jedno ale konkrétně nespecifikuje.
Hmotnost můžeme hádat alespoň z konstrukčních detailů, podle nichž by mělo jít o vskutku velmi lehkou stavbu. Základem vozu je trubkový ocelový rám, na kterém jsou navěšeny panely karoserie z kevlaru. Alternativa má být postavena dokonce na hliníkovém základu a být tedy ještě lehčí.
Technické detaily skutečně neznáme, Ant Anstead z firmy Evanta (rozklíčovat za ní karosárnu Ant-Kahn asi nebude těžké) ale prozradil, že základ s ocelovými komponenty bude stát 125 000 liber (asi 4,3 milionu Kč) a vznikne v 99 exemplářích, hliníková verze přijde na 165 000 liber (asi 5,7 milionu Kč) a postavena bude pouze 49krát.
Pokud byste měli zájem, vůz je k mání a to i s řízením na správné straně vozu (vlevo). Snad vám v případě vaší poptávky Ant-Kahn prozradí i více o dynamice a dalších zatím nezmíněných specifikacích.







Evanta Barchetta je zajímavou a ještě relativně dostupnou volbou pro ty, kterým dnešní automobilismus mnoho neříká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Moderní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
12.8.2025Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
12.8.2025Zlý muž Donalda Trumpa dál řádí v agentuře ochrany životního prostředí, po start-stopu a regulacích CO2 odstřelil další nesmysl
13.8.2025Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
13.8.2025Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
13.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva