Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy

Mugello se změnilo na Evantru a před zadní nápravou se usadil plochý šestiválec o objemu 3,5 litru. S dvojicí turbodmychadel dá přes 600 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy

21.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mugello se změnilo na Evantru a před zadní nápravou se usadil plochý šestiválec o objemu 3,5 litru. S dvojicí turbodmychadel dá přes 600 koní.

Před pár týdny jsme zveřejnili první poněkud nejasné fotografie nového modelu karosárny Faralli & Mazzanti, který na tabulkách pro espézetky nesl jméno Mugello. Vůz je nyní oficiálně odhalen, a jak můžete vidět, manufaktura F&M se rozhodla změnit název. Nově jde o typ Evantra. V návaznosti na tradici, kterou firma v tiskové zprávě zmiňuje, toto označení opět pochází z jazyku Etrusků, pro které byla Evantra zosobněním bohyně nesmrtelnosti.

Kromě toho, že firma upřesnila informace o výrobě (F&M ročně vyprodukuje pouze pět aut), podělila se s námi také o konstrukční detaily. Šasí bude ocelové a společně s plochým šestiválcem o objemu 3,5 litru se má postarat o velmi nízké těžiště. Agregát přitom bude nabízen ve dvou provedeních. V atmosférické verzi bude disponovat 403 koňmi a dvě turbodmychadla pozvednou jeho výkon v ostřejší modifikaci až na 603 koní. Ty už budou stačit k akceleraci na 100 km/h za zajímavých 3,7 sekundy a F&M navíc slibuje „perfektní vyvážení vhodné na okruhy nebo asfaltové horské silničky“.

Ale zpátky ke karoserii, která nabídne místo dvojici cestujících. Produkce bude probíhat dvěma způsoby. Standardně bude k mání s panely vyrobenými z kompozitních materiálů - v takovém případě jej F&M označí jako Pro-body a výsledkem má být hmotnost je 1 200 kg (akcelerace je udávána pro tento vůz). Na přání zákazníka ale může být sestavena z ručně zpracovaných hliníkových dílů, které Faralli & Mazzanti nazývá One-body.

Ceny ani přesný datum zahájení prodeje není známý, i když první dodávky jsou očekávány už v příštím roce. Firma rovněž nezveřejnila ani bližší dynamické podrobnosti, nicméně alespoň známe rozměry. Evantra je dlouhá 4 325 mm, vysoká jen 1 225 mm, široká bez pěti milimetrů rovné dva metry a rozvor náprav činí 2 550 mm.


Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 1 - Faralli Mazzanti Evantra 01Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 2 - Faralli Mazzanti Evantra 02Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 3 - Faralli Mazzanti Evantra 03Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 4 - Faralli Mazzanti Evantra 04Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 5 - Faralli Mazzanti Evantra 05Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 6 - Faralli Mazzanti Evantra 06Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 7 - Faralli Mazzanti Evantra 06_1Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 8 - Faralli Mazzanti Evantra 07Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 9 - Faralli Mazzanti Evantra 08Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy - 10 - Faralli Mazzanti Evantra 09
Zvláštností karoserie jsou tzv. motýlí dveře otevírané v protisměru jízdy

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše