Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové na nové architektuře spolupracují s americkou firmou Altair. Jako první ji dostane příští California, která nebude vážit ani 1,5 tuny.
Prakticky přesně před rokem jsme zmínili, že Ferrari pracuje na nové modulární platformě. Asi proto nepřekvapí, že se již blíží k jejímu dokončení. K dispozici tak máme další informace, přičemž odstartovat můžeme zmínkou o její široké flexibilitě. Architektura je navržena tak, aby bylo možno motor umístit vpředu i uprostřed. Zároveň může hostit pohon zadních nebo všech čtyř kol a samozřejmostí je také možnost zástavby hybridních technologií.
Na rozdíl od McLarenu, který všechny své modely také založil na jedné platformě ve velké míře využívající karbonových vláken, hodlá Ferrari setrvat z velké části u hliníku. Ten je sice těžší a méně tuhý, nicméně zároveň snižuje náklady na výrobu i následné opravy. Italská automobilka přitom na vývoji nové architektury spolupracuje s americkou společností Altair Product Design, která je jejím partnerem již více než dekádu.
Američané ve svém angažmá zašli až tak daleko, že vyslali do Maranella speciální tým, který s techniky Ferrari spolupracuje na samotném návrhu, vývoji a zúčastní se i u následného startu výrobního procesu. Tohoto kroku si Italové nadmíru cení, neboť došlo nejen k optimalizaci celého projektu, ale zároveň k jeho urychlení. Poprvé se tak nová platforma má představit již za dva roky pod povrchem nové Californie.
Podstatné je, že ačkoliv architektura nestaví na exotičtějším karbonu, stále přináší vítané snížení hmotnosti, a to o nemalých 15 procent. Pokud tedy stávající California T váží 1 730 kilogramů, její nástupce by se měl pohybovat okolo 1 470 kg. Ani se tak nedivíme, že Ferrari zvažuje použití šestiválce, se kterým by byla zachována dostatečná jízdní dynamika, ale zároveň by došlo k výraznému poklesu emisí.
Kromě nižší hmotnosti přináší nová platforma i navýšení tuhosti o 20 procent. Stejnou měrou by pak měly poklesnout také vibrace a míra hluku v interiéru. Prozatím se pro ni používá název Next Generation. Při pohledu na zmíněné benefity je to označení více než trefné a nejspíše bude zachováno i pro sérii.
Ferrari chystá novou platformu...









...s niž jako první vyrukuje nástupce modelu California
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
