Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Next Generation: nová hliníková platforma srazí hmotnost o 15 procent
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové na nové architektuře spolupracují s americkou firmou Altair. Jako první ji dostane příští California, která nebude vážit ani 1,5 tuny.
Prakticky přesně před rokem jsme zmínili, že Ferrari pracuje na nové modulární platformě. Asi proto nepřekvapí, že se již blíží k jejímu dokončení. K dispozici tak máme další informace, přičemž odstartovat můžeme zmínkou o její široké flexibilitě. Architektura je navržena tak, aby bylo možno motor umístit vpředu i uprostřed. Zároveň může hostit pohon zadních nebo všech čtyř kol a samozřejmostí je také možnost zástavby hybridních technologií.
Na rozdíl od McLarenu, který všechny své modely také založil na jedné platformě ve velké míře využívající karbonových vláken, hodlá Ferrari setrvat z velké části u hliníku. Ten je sice těžší a méně tuhý, nicméně zároveň snižuje náklady na výrobu i následné opravy. Italská automobilka přitom na vývoji nové architektury spolupracuje s americkou společností Altair Product Design, která je jejím partnerem již více než dekádu.
Američané ve svém angažmá zašli až tak daleko, že vyslali do Maranella speciální tým, který s techniky Ferrari spolupracuje na samotném návrhu, vývoji a zúčastní se i u následného startu výrobního procesu. Tohoto kroku si Italové nadmíru cení, neboť došlo nejen k optimalizaci celého projektu, ale zároveň k jeho urychlení. Poprvé se tak nová platforma má představit již za dva roky pod povrchem nové Californie.
Podstatné je, že ačkoliv architektura nestaví na exotičtějším karbonu, stále přináší vítané snížení hmotnosti, a to o nemalých 15 procent. Pokud tedy stávající California T váží 1 730 kilogramů, její nástupce by se měl pohybovat okolo 1 470 kg. Ani se tak nedivíme, že Ferrari zvažuje použití šestiválce, se kterým by byla zachována dostatečná jízdní dynamika, ale zároveň by došlo k výraznému poklesu emisí.
Kromě nižší hmotnosti přináší nová platforma i navýšení tuhosti o 20 procent. Stejnou měrou by pak měly poklesnout také vibrace a míra hluku v interiéru. Prozatím se pro ni používá název Next Generation. Při pohledu na zmíněné benefity je to označení více než trefné a nejspíše bude zachováno i pro sérii.
Ferrari chystá novou platformu...
...s niž jako první vyrukuje nástupce modelu California
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva