Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari oficiálně zezelená, V8 čeká turbo, V12 elektromotor. Proč vlastně?
24.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové chtějí do roku 2021 srazit emise CO2 o 20 %. Proto každý osmiválec dostane přeplňování, dvanáctiválcům ale prý více svědčí hybridní technika.
V letošním roce jsme se dočkali příchodu nového Ferrari California T. Písmeno na konci názvu přitom značí přítomnost turbodmychadla, které se pod kapotu vozů z Maranella vrátilo po dvaadvaceti letech - posledním takovým modelem byla legendární F40. Jen jednou vlaštovkou však přechod italské automobilky směrem k přeplňování nekončí. Během příštího roku by měl dorazit také nástupce Ferrari 458 Italia, který ve svých útrobách rovněž přivítá osmiválcové turbo. A to bude pouze začátek snah značky o výraznou redukci emisí CO2.
Ferrari aktuálně oznámilo skrze šéfa pohonných jednotek Vittorio Diniho, že „naše průměrné emise CO2 aktuálně činí 270 gramů na kilometr. Chceme ovšem využít všech dostupných technologií, abychom je každým rokem zredukovali o tři procenta. To znamená, že do roku 2021 poklesnou přibližně o 20 %.“ Přeplňování je přitom jen jednou z cest, tou další je hybridizace.
Dini uvedl, že v budoucnu sice „každý osmiválec dostane turbodmychadlo“, pro dvanáctiválce je dané řešení nevhodné. Aby prý značka dosáhla patřičného zlepšení oproti atmosférické pohonné jednotce, pak by musela použít turba hned čtyři. A to by si samozřejmě vyžádalo zvětšení motorového prostoru, ve kterém by navíc docházelo k nežádoucímu přehřívání.
Doplnění spalovacího agregátu elektromotorem je tak logickou cestou, jak nám ostatně Ferrari předvedlo na hybridním supersportu LaFerrari. Ten si totiž ke svému kombinovanému výkonu 963 koní dopomáhá zapojením obou jednotek (800 koní produkuje dvanáctiválec, 163 pak elektromotor). Obdobná kombinace tedy v brzké době čeká i nástupce modelů F12 a FF.
Zajímavé ovšem je, že Ferrari by podobný kontroverzní krok činit nemuselo. Jakožto značka vyrábějící 7 000 exemplářů ročně totiž může se zástupci Evropské unie a americkými úřady pro ochranu životního prostředí jednat o vlastních pravidlech. A kdyby limity překračovalo, odvrácení zákazníků či hořekování nad vyšší pořizovací cenou by to asi nezpůsobilo.
Mimo to by navíc stačilo, aby značka formálně přesunula své ústředí na stejnou adresu, na které sídlí Fiat, a alespoň papírově spojila své technické centrum s mateřskou automobilkou. V takovou chvíli by totiž Ferrari nebylo považováno za samostatnou společnost, nýbrž za právoplatnou součást koncernu, která může těžit z papírových emisí motorů, jakými je třeba dvouválec TwinAir. Pár tisíc Ferrari by se v prodejích Fiatu ztratilo jako pára nad hrncem, klidně s emisemi 500 g CO2 na kilometr.
K tomu ale zjevně nikdy nedojde, koník z Maranella tak nadále bude pokračovat ve svém ekologickém tažení. Dini dále uvedl, že od roku 2007, kdy průměrné emise CO2 činily 435 gramů na kilometr, již došlo k 40procentnímu zlepšení. Značka tak sice neprodává mnoho aut, pochlubit se ovšem může větším poklesem než mainstreamové automobilky. Jestli je to někomu k něčemu dobré, posuďte sami...
Hybridní Ferrari LaFerrari si objednal i Jay Kay z britské skupiny Jamiroquai. Ten zvolil neobvyklý odstín, díky kterému je jeho exemplář zelený skrz na skrz
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před hodinou - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 2 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 07:23 - abgx1
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus