Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider se vrátí jako italská Mazda MX-5. Nabídne ale až 200 koní
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové si již dané označení registrovali na americkém patentovém úřadu. Pod kapotou se má objevit 1,4litrový MultiAir naladěný až na 200 koní.
Novou generaci kultovního japonského roadsteru již nějaký ten pátek známe. A rovněž víme, že Mazda na jejím vývoji spolupracovala s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Ten se měl dočkat vlastní verze, jež měla původně nést logo Alfy Romeo. Nicméně v průběhu vývoje šéf koncernu Sergio Marchionne přišel s prohlášením, že všechny modely této značky musí být skrz naskrz italské. A v tu chvíli nastal problém, neboť výroba obou variant by měla probíhat v japonské Hirošimě, tedy opravdu daleko od apeninského poloostrova.
Koncern FCA tak musel začít řešit problém, jakým znakem má dvoumístný roadster osadit. A zejména jakým směrem se má ubírat design. Poslední zprávy přitom naznačovaly, že vůz by měl dostat logo Abarthu. Pro ladičskou divizi by se tak jednalo o první „samostatný“ model, čímž by sice byla popřena předchozí prohlášení, v tomto případě by se ovšem za změnu názorů asi nikdo nezlobil. Nakonec ale vše bude jinak.
Fiat na konci loňského roku na americkém patentovém úřadu registroval názvy „124“ a „124 Spider“, kdy druhý zmíněný by měl být určen právě pro dvoumístný roadster. Tím by bylo dokonale odkázáno na minulost, neboť italská automobilka v letech 1966 až 1982 model stejného názvu nabízela. I ten měl přitom motor vpředu a pohon zadních kol, uvnitř však nabízel kromě dvou předních i zadní nouzová sedadla.
V tomto ohledu se novinka bude samozřejmě lišit, přičemž dvoumístnou kabinou odkáže spíše na předchozí Fiat Barchetta. Ten se pro změnu vyráběl v letech 1995 až 2005, přičemž taktéž disponoval motorem uloženým vpředu. Jeho výkon však mířil na přední kola, stejně jako v případě spřízněné první generace modelu Punto.
Vzhledově má ovšem novinka již opět odkazovat na kabriolet z 60. a 70. let minulého století, pročež vpředu dostaneme oválnou masku a kulaté světlomety, zatímco vzadu budou světla hranatá. Asistovat jim pak bude dozadu protažené ploché víko zavazadelníku, který by tak mohl pobrat o pár litrů více než japonská verze.
Kromě možné větší praktičnosti ovšem Fiat nabídne i vyšší výkon, neboť pod přední kapotou by měl skončit přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec MultiAir z Alfy Romeo Giulietta. Ten by v základu měl nabízet přibližně 170 koní, posléze však má dorazit také provedení Abarth, kde by již na zadní nápravu mělo mířit koní 200.
V kombinaci s hmotností, která by i nadále měla oscilovat okolo jedné tuny, bychom se v takovém případě dočkali opravdu působivé jízdní dynamiky. Zmiňovaná Giulietta totiž se slabším provedením zvládne sprint na stovku za 7,7 sekundy. Mnohem lehčí a výkonnější roadster by pak danou metu mohl pokořit za méně než 6 s.
Kromě toho se britské zdroje zmiňují také o extrémně okleštěném modelu, který by se obešel bez veškerých moderních vymožeností typu klimatizace či audio systému. Zároveň by do vínku dostal ocelová kola a „dostupné“ ústrojí. Namísto promenování na bulvárech by přitom jeho doménou byla jízda na okruhu.
Jak ale vše skutečně dopadne, to se ještě nějaký ten pátek nedozvíme. Základní provedení nového Fiatu 124 Spider by totiž mělo debutovat až na počátku příštího roku, přičemž do prodeje půjde až v následujícím létě. Cena by přitom s ohledem na vyšší výkon měla japonského příbuzného razantně převýšit.


Nová generace Fiatu 124 Spider se ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude realita, to se dozvíme až příští rok
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
před 11 hodinamiPrototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová základní verze Renaultu 5 je tou nejtragičtější vizitkou současné elektromobility
před 5 hodinamiPrůměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
před 7 hodinamiVW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
před 8 hodinamiKrasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
před 10 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva