Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider se vrátí jako italská Mazda MX-5. Nabídne ale až 200 koní
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové si již dané označení registrovali na americkém patentovém úřadu. Pod kapotou se má objevit 1,4litrový MultiAir naladěný až na 200 koní.
Novou generaci kultovního japonského roadsteru již nějaký ten pátek známe. A rovněž víme, že Mazda na jejím vývoji spolupracovala s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Ten se měl dočkat vlastní verze, jež měla původně nést logo Alfy Romeo. Nicméně v průběhu vývoje šéf koncernu Sergio Marchionne přišel s prohlášením, že všechny modely této značky musí být skrz naskrz italské. A v tu chvíli nastal problém, neboť výroba obou variant by měla probíhat v japonské Hirošimě, tedy opravdu daleko od apeninského poloostrova.
Koncern FCA tak musel začít řešit problém, jakým znakem má dvoumístný roadster osadit. A zejména jakým směrem se má ubírat design. Poslední zprávy přitom naznačovaly, že vůz by měl dostat logo Abarthu. Pro ladičskou divizi by se tak jednalo o první „samostatný“ model, čímž by sice byla popřena předchozí prohlášení, v tomto případě by se ovšem za změnu názorů asi nikdo nezlobil. Nakonec ale vše bude jinak.
Fiat na konci loňského roku na americkém patentovém úřadu registroval názvy „124“ a „124 Spider“, kdy druhý zmíněný by měl být určen právě pro dvoumístný roadster. Tím by bylo dokonale odkázáno na minulost, neboť italská automobilka v letech 1966 až 1982 model stejného názvu nabízela. I ten měl přitom motor vpředu a pohon zadních kol, uvnitř však nabízel kromě dvou předních i zadní nouzová sedadla.
V tomto ohledu se novinka bude samozřejmě lišit, přičemž dvoumístnou kabinou odkáže spíše na předchozí Fiat Barchetta. Ten se pro změnu vyráběl v letech 1995 až 2005, přičemž taktéž disponoval motorem uloženým vpředu. Jeho výkon však mířil na přední kola, stejně jako v případě spřízněné první generace modelu Punto.
Vzhledově má ovšem novinka již opět odkazovat na kabriolet z 60. a 70. let minulého století, pročež vpředu dostaneme oválnou masku a kulaté světlomety, zatímco vzadu budou světla hranatá. Asistovat jim pak bude dozadu protažené ploché víko zavazadelníku, který by tak mohl pobrat o pár litrů více než japonská verze.
Kromě možné větší praktičnosti ovšem Fiat nabídne i vyšší výkon, neboť pod přední kapotou by měl skončit přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec MultiAir z Alfy Romeo Giulietta. Ten by v základu měl nabízet přibližně 170 koní, posléze však má dorazit také provedení Abarth, kde by již na zadní nápravu mělo mířit koní 200.
V kombinaci s hmotností, která by i nadále měla oscilovat okolo jedné tuny, bychom se v takovém případě dočkali opravdu působivé jízdní dynamiky. Zmiňovaná Giulietta totiž se slabším provedením zvládne sprint na stovku za 7,7 sekundy. Mnohem lehčí a výkonnější roadster by pak danou metu mohl pokořit za méně než 6 s.
Kromě toho se britské zdroje zmiňují také o extrémně okleštěném modelu, který by se obešel bez veškerých moderních vymožeností typu klimatizace či audio systému. Zároveň by do vínku dostal ocelová kola a „dostupné“ ústrojí. Namísto promenování na bulvárech by přitom jeho doménou byla jízda na okruhu.
Jak ale vše skutečně dopadne, to se ještě nějaký ten pátek nedozvíme. Základní provedení nového Fiatu 124 Spider by totiž mělo debutovat až na počátku příštího roku, přičemž do prodeje půjde až v následujícím létě. Cena by přitom s ohledem na vyšší výkon měla japonského příbuzného razantně převýšit.


Nová generace Fiatu 124 Spider se ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude realita, to se dozvíme až příští rok
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Muselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 2 hodinamiVW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
před 3 hodinamiEvropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 17:01 - Předseda
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch