Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider se vrátí jako italská Mazda MX-5. Nabídne ale až 200 koní
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové si již dané označení registrovali na americkém patentovém úřadu. Pod kapotou se má objevit 1,4litrový MultiAir naladěný až na 200 koní.
Novou generaci kultovního japonského roadsteru již nějaký ten pátek známe. A rovněž víme, že Mazda na jejím vývoji spolupracovala s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Ten se měl dočkat vlastní verze, jež měla původně nést logo Alfy Romeo. Nicméně v průběhu vývoje šéf koncernu Sergio Marchionne přišel s prohlášením, že všechny modely této značky musí být skrz naskrz italské. A v tu chvíli nastal problém, neboť výroba obou variant by měla probíhat v japonské Hirošimě, tedy opravdu daleko od apeninského poloostrova.
Koncern FCA tak musel začít řešit problém, jakým znakem má dvoumístný roadster osadit. A zejména jakým směrem se má ubírat design. Poslední zprávy přitom naznačovaly, že vůz by měl dostat logo Abarthu. Pro ladičskou divizi by se tak jednalo o první „samostatný“ model, čímž by sice byla popřena předchozí prohlášení, v tomto případě by se ovšem za změnu názorů asi nikdo nezlobil. Nakonec ale vše bude jinak.
Fiat na konci loňského roku na americkém patentovém úřadu registroval názvy „124“ a „124 Spider“, kdy druhý zmíněný by měl být určen právě pro dvoumístný roadster. Tím by bylo dokonale odkázáno na minulost, neboť italská automobilka v letech 1966 až 1982 model stejného názvu nabízela. I ten měl přitom motor vpředu a pohon zadních kol, uvnitř však nabízel kromě dvou předních i zadní nouzová sedadla.
V tomto ohledu se novinka bude samozřejmě lišit, přičemž dvoumístnou kabinou odkáže spíše na předchozí Fiat Barchetta. Ten se pro změnu vyráběl v letech 1995 až 2005, přičemž taktéž disponoval motorem uloženým vpředu. Jeho výkon však mířil na přední kola, stejně jako v případě spřízněné první generace modelu Punto.
Vzhledově má ovšem novinka již opět odkazovat na kabriolet z 60. a 70. let minulého století, pročež vpředu dostaneme oválnou masku a kulaté světlomety, zatímco vzadu budou světla hranatá. Asistovat jim pak bude dozadu protažené ploché víko zavazadelníku, který by tak mohl pobrat o pár litrů více než japonská verze.
Kromě možné větší praktičnosti ovšem Fiat nabídne i vyšší výkon, neboť pod přední kapotou by měl skončit přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec MultiAir z Alfy Romeo Giulietta. Ten by v základu měl nabízet přibližně 170 koní, posléze však má dorazit také provedení Abarth, kde by již na zadní nápravu mělo mířit koní 200.
V kombinaci s hmotností, která by i nadále měla oscilovat okolo jedné tuny, bychom se v takovém případě dočkali opravdu působivé jízdní dynamiky. Zmiňovaná Giulietta totiž se slabším provedením zvládne sprint na stovku za 7,7 sekundy. Mnohem lehčí a výkonnější roadster by pak danou metu mohl pokořit za méně než 6 s.
Kromě toho se britské zdroje zmiňují také o extrémně okleštěném modelu, který by se obešel bez veškerých moderních vymožeností typu klimatizace či audio systému. Zároveň by do vínku dostal ocelová kola a „dostupné“ ústrojí. Namísto promenování na bulvárech by přitom jeho doménou byla jízda na okruhu.
Jak ale vše skutečně dopadne, to se ještě nějaký ten pátek nedozvíme. Základní provedení nového Fiatu 124 Spider by totiž mělo debutovat až na počátku příštího roku, přičemž do prodeje půjde až v následujícím létě. Cena by přitom s ohledem na vyšší výkon měla japonského příbuzného razantně převýšit.


Nová generace Fiatu 124 Spider se ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude realita, to se dozvíme až příští rok
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
24.7.2025Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pátek na Balaton Ringu včera 22:24
- Test Harley-Davidson Pan America 1250 ST: divoký mustang včera 09:04
- Co se také v brněnském paddocku událo a odposlechlo včera 08:00
- Nový asfalt na Balaton Ringu: Je fiasko nevyhnutelné? 24.7.2025
- Předběžný kalendář Grand Prix 2026 24.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 57 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 57 minutamiElektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
před 7 hodinamiTechnik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
před 9 hodinamiNadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas čelit realitě
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva