Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám

Úspěch crossoveru s americko-mexickými kořeny povzbudil Italy k rozšíření nabídky pohonných jednotek i výbavových stupňů. Míří s nimi výše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám

20.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Úspěch crossoveru s americko-mexickými kořeny povzbudil Italy k rozšíření nabídky pohonných jednotek i výbavových stupňů. Míří s nimi výše.

Když měli loni v létě lidé z koncernu Fiat-Chrysler odhadnout počet prodaných kusů právě uváděného crossoveru Freemont, jejich předpověď byla více než opatrná. Sesterský model Journey dostal od evropských zákazníků napráskáno takovým způsobem, že jej automobilka i se zbývajícími modely Dodge raději stáhla z trhu. Italové nezvykle skromně oznámili, že budou rádi, když do konce roku udají třináct tisíc aut. O pár týdnů později byla továrna Dodge v mexické Toluce vzhůru nohama, Fiat evidoval přes osmnáct tisíc objednávek.

Úspěch Freemontu pokračuje i letos. Ne že by se jednalo o lídra segmentu, ale italsko-americký crossover je dnes nejprodávanějším sedmimístným automobilem Apeninského poloostrova a Fiat má v kapse celkem 39 tisíc zakázek. Není proto asi překvapivé, že se firma snaží vytlouct z popularity Freemontu co nejvíce. I to je vlastně důvodem, proč se už příští týden představí na pařížském autosalonu zatím nejluxusnější varianta Park Avenue pojmenovaná po newyorské ulici na Manhattanu.

Špičková verze se bude snažit z kapes zákazníků vytáhnout peníze za různá luxusní lákadla. Ve standardu se objeví třízónová automatická klimatizace, nejmodernější rozhraní sestávající z dotykové obrazovky s uhlopříčkou 8,4“ (213 mm) ovládající navigační systém, lepší audiosystém anebo třeba přenášející obraz parkovací kamery. Ve výbavě bude bez příplatku také tempomat, vyhřívaná a kůží čalouněná sedadla s elektrikou pro řidiče, bezklíčové startování nebo připojení bluetooth a DVD přehrávač. Zvnějšku bude vrcholná verze rozpoznatelná podle devatenáctipalcových pochromovaných kol a chromovaných krytů zpětných zrcátek.

K drobné úpravě došlo také u nabídky motorizací. Dvoulitrový Diesel Multijet (140 a 170 koní) a 3,6litrový šestiválec Pentastar doplňuje druhá zážehová pohonná jednotka o objemu 2,4 litru a výkonu 170 koní. Šestnáctiventilový atmosférický čtyřválec s variabilním časováním, který byl dosud k mání třeba v Jižní Americe ale také ve Spojených státech za maskou Dodge Journey bude kombinovatelný s manuální i automatickou převodovkou a půjde objednat také s pohonem všech kol.

Asi bychom měli při této příležitosti říci také to, že Fiat kromě novinek pro Freemont zveřejnil všechny další inovace pro Paříž, není ale moc o čem psát. O Pandě 4x4, terénně se tvářící verzi Panda Trekking s pohonem předních kol i verzi Natural Power schopné jezdit na zemní plyn jsme již psali. A za větší zmínku pro tuto chvíli nestojí ani pětistovka, větší 500L, Punto a Sedici (očekávali jsme spíše světovou premiéru 500X), které akorát dostanou další příplatkovou výbavu.

Tip: Přečtěte si náš test Fiatu Freemont s motorem 2,0 Multijet.

Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám - 1 - Fiat Freemont Park Avenue 01Fiat Freemont Park Avenue: úspěch táhne Freemont vzhůru k výšinám - 2 - Fiat Freemont Park Avenue 02
Poznávacím znamením nejluxusnější výbavy Park Avenue budou chromované devatenáctky

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama