Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8

Láká vás elektrický pohon, ale rádi byste jej měli ve vašem současném autě? Jakkoli to může znít bláhově, není to až takový problém. Jedna firma přesně taková řešení nabízí, motor jako bonus připomíná zážehový V8.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8

15.10.2019 | Mirek Mazal

Láká vás elektrický pohon, ale rádi byste jej měli ve vašem současném autě? Jakkoli to může znít bláhově, není to až takový problém. Jedna firma přesně taková řešení nabízí, motor jako bonus připomíná zážehový V8.

Před třemi lety firma Electric GT (EGT) pod vedením Erica Hutchinsona zaujala svět přestavbou Ferrari 308 GTS z roku 1978 na elektromobil. Vnější obal vozu zůstal sériový, ven ale putoval spalovací motor 2,9 V8 s nádrží, které byly nahrazeny lithium-iontovými bateriemi a třemi elektromotory AC51 HPEVS produkujícími 347 kW (471 koní) výkonu a 447 Nm točivého momentu.

Americká společnost přesunula sídlo do Chatsworthu v Los Angeles a dala o sobě znovu vědět řešením pojmenovaným Electric Crate Motor. Spojení „Crate Motor” se v USA používá pro agregát, který si spolu s příslušenstvím koupíte buď od výrobce nebo nějakého úpravce, a pak jej můžete použít k pohonu čehokoli. Třeba i k přeměně Porsche 911 na napodobeninu Corvette.

Pomocí elektrického motoru z bedny lze přestavět konvenční vůz na elektrický pohon jednoduchou náhradou spalovací jednotky elektrickou. EGT slibuje snadnou výměnu systémem plug-and-play s „vysokým výkonem a téměř nulovou údržbou“. Zařízení bonusově vypadá jako klasický blok zvučného agregátu.

Elektrický systém s podobou spalovacího motoru obsahuje vše potřebné pro spuštění, chybí pouze drahá baterie a montážní konzole. Electric GT již navrhla řadu montážních držáků a může dodat další podle potřebných specifikací. Kompletní balíček je údajně „připravený a předem otestovaný“, takže instalace trvá chvíli prostřednictvím pěti snadných kroků. Zabudování začíná usazením techniky, pokračuje instalací kabelového svazku a chladicího systému, poté je na řadě připojení napájecích kabelů střídavého a stejnosměrného proudu. Závěrečná práce vyžaduje zapojení chladicího čerpadla do tepelného výměníku.

Délka elektrického agregátu 86 centimetrů odpovídá malému osmiválci. Standardní EGT dává do oběhu 104 kW (142 koní) a 325 Nm, dvoumotorová technologie dosahuje 179 kW (243 koní) a 461 Nm. Křížení dvou světů počítá s napojením pouze k manuálnímu řazení. „Automatické převodovky se v sestavách EGT nedoporučují ani nepoužívají kvůli potřebě dalšího hydraulického čerpadla a neefektivnosti měničů točivého momentu,“ informuje výrobce.

Spolek dokázal připravit i „Tesla Swap“ pro zájemce o zážitkovou jízdu jako v Tesle. Motorová jednotka amerického elektromobilu o výkonu 300 až 500 koní je spárovaná s jedinou rychlostí a připravena k provozu na pomocném rámu. Celý komplet může být zapojen do libovolných vozidel s nezávislým odpružením zadních kol.


Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 1 - Electric GT Electric Crate Motor foto 01Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 2 - Electric GT Electric Crate Motor foto 02Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 3 - Electric GT Electric Crate Motor foto 03Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 4 - Electric GT Electric Crate Motor foto 04Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 5 - Electric GT Electric Crate Motor foto 05Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 6 - Electric GT Electric Crate Motor foto 06Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8 - 7 - Electric GT Electric Crate Motor foto 07
Americká firma nyní nabízí řešení, jak dobrovolně opustit svět vrčících spalovacích motorů

Zdroj: Electric GT

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama