Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8
15.10.2019 | Mirek Mazal
Láká vás elektrický pohon, ale rádi byste jej měli ve vašem současném autě? Jakkoli to může znít bláhově, není to až takový problém. Jedna firma přesně taková řešení nabízí, motor jako bonus připomíná zážehový V8.
Před třemi lety firma Electric GT (EGT) pod vedením Erica Hutchinsona zaujala svět přestavbou Ferrari 308 GTS z roku 1978 na elektromobil. Vnější obal vozu zůstal sériový, ven ale putoval spalovací motor 2,9 V8 s nádrží, které byly nahrazeny lithium-iontovými bateriemi a třemi elektromotory AC51 HPEVS produkujícími 347 kW (471 koní) výkonu a 447 Nm točivého momentu.
Americká společnost přesunula sídlo do Chatsworthu v Los Angeles a dala o sobě znovu vědět řešením pojmenovaným Electric Crate Motor. Spojení „Crate Motor” se v USA používá pro agregát, který si spolu s příslušenstvím koupíte buď od výrobce nebo nějakého úpravce, a pak jej můžete použít k pohonu čehokoli. Třeba i k přeměně Porsche 911 na napodobeninu Corvette.
Pomocí elektrického motoru z bedny lze přestavět konvenční vůz na elektrický pohon jednoduchou náhradou spalovací jednotky elektrickou. EGT slibuje snadnou výměnu systémem plug-and-play s „vysokým výkonem a téměř nulovou údržbou“. Zařízení bonusově vypadá jako klasický blok zvučného agregátu.
Elektrický systém s podobou spalovacího motoru obsahuje vše potřebné pro spuštění, chybí pouze drahá baterie a montážní konzole. Electric GT již navrhla řadu montážních držáků a může dodat další podle potřebných specifikací. Kompletní balíček je údajně „připravený a předem otestovaný“, takže instalace trvá chvíli prostřednictvím pěti snadných kroků. Zabudování začíná usazením techniky, pokračuje instalací kabelového svazku a chladicího systému, poté je na řadě připojení napájecích kabelů střídavého a stejnosměrného proudu. Závěrečná práce vyžaduje zapojení chladicího čerpadla do tepelného výměníku.
Délka elektrického agregátu 86 centimetrů odpovídá malému osmiválci. Standardní EGT dává do oběhu 104 kW (142 koní) a 325 Nm, dvoumotorová technologie dosahuje 179 kW (243 koní) a 461 Nm. Křížení dvou světů počítá s napojením pouze k manuálnímu řazení. „Automatické převodovky se v sestavách EGT nedoporučují ani nepoužívají kvůli potřebě dalšího hydraulického čerpadla a neefektivnosti měničů točivého momentu,“ informuje výrobce.
Spolek dokázal připravit i „Tesla Swap“ pro zájemce o zážitkovou jízdu jako v Tesle. Motorová jednotka amerického elektromobilu o výkonu 300 až 500 koní je spárovaná s jedinou rychlostí a připravena k provozu na pomocném rámu. Celý komplet může být zapojen do libovolných vozidel s nezávislým odpružením zadních kol.
Americká firma nyní nabízí řešení, jak dobrovolně opustit svět vrčících spalovacích motorů
Zdroj: Electric GT
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB