Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz

Ještě ostřejší Focus není nereálným nápadem, automobilka prý bude sledovat reakce na aktuální RS. Silnější verze by mohla mít víc karbonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz

3.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě ostřejší Focus není nereálným nápadem, automobilka prý bude sledovat reakce na aktuální RS. Silnější verze by mohla mít víc karbonu.

Není tomu tak dávno, co existoval Ford Focus o 350 koních jen jako speciální edice RS 500. Posílal je na přední kola, je to stále jedna z nejrychlejších předokolek všech dob a ceny lepších kusů dnes mohou být klidně výše, než když si ho některý z 500 šťastlivců kupoval jako nový. Aktuální Focus s takovým výkonem si ale říká „jen” RS a žádné omezení počtu vyrobených kusů není. A víme, že prostor ke zvýšení výkonu stále existuje.

Automobilka tedy přemýšlí nad stavbou ještě ostřejší verze, Focusu RS 500. Její cena by přeléla hranici 1,4 milionu korun, za což by samozřejmě měla víc výkonu a byla by ve srovnání s aktuálním Focusem RS i lehčí. Dále se máme dočkat úprav na předním nárazníku s cílem zajistit motoru lepší chlazení.

Samosvorný diferenciál - nebo jeho elektronická náhražka - by se nastěhoval i mezi přední kola. O tom uvažovalo i pro „standardní” RS, nakonec ho ale nedostal. Také by měl být v širší míře využit karbon, a to nejen na karoserii, ale údajně možná i na brzdy. A samozřejmě, v rámci odlehčení by zmizela část zvuková izolace.

Motor 2,3 EcoBoost je s 350 koňmi blízko svých limitů, takže je dost dobře možné, že motor by posílil jen lehce a největší snaha Fordu by mířila ke snížení hmotnosti. Spekuluje se také o dvouspojkové převodovce, ale tomu příliš nevěříme - nabízí se Powershift, který pro Ford vyrábí Getrag, jenže jeho aktuální maximum je 450 Nm. A také by se standardem staly pneumatiky.

Ve výsledku by se tak tenhle vůz mohl přiblížit čtyřsekundovému zrychlení na stovku, což by bylo u hot hatche opravdu úctyhodné číslo. Jestli se tak ale stane, je zatím otázka, všechny informace mají zatím daleko k nezvratným faktům. Prozatím si tedy užívejme „normální” Focus RS a doufejme v ještě lepší zítřky.


Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 1 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 02Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 2 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 01Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 3 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 03Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 4 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 04Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 5 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 05Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 6 - Ford Focus RS 2016 jizdni foto 05Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 7 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 14Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 8 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 15Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz - 9 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 16
Focus RS může dostat ještě silnějšího sourozence s tradičním jménem

Zdroj: Motormag

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.