Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi

(živé foto) S novým Focusem ST se setkáváme už rok, bohužel si jej zatím nelze koupit. Po premiéře produkční verze se to jistě změní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi

12.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(živé foto) S novým Focusem ST se setkáváme už rok, bohužel si jej zatím nelze koupit. Po premiéře produkční verze se to jistě změní.

Předchozí generace Focusu ST si našla mnoho fandů. Zaujala, hlavně z počátku, neortodoxní oranžovou barvou, našlapaným pětiválcem s na tu dobu špičkovým výkonem 225 koní a úžasně hutným zvukem. A samozřejmě výbornými jízdními vlastnostmi. Mnozí se již tedy nemůžou dočkat, až Ford pustí do světa novou verzi, ale Ford jejich trpělivost docela zkouší. Nový Focus ST byl totiž hlavní hvězdou Fordu už na loňském autosalonu v Paříži, teprve nyní se ale chystá vyjet pod světla ramp ve své sériové podobě a také ve větším počtu. Hatchback, který bude prodávám celosvětově, doprovodí i kombi určené výhradně pro evropský trh.

Finální podoba hot hatche s modrým oválem ve znaku se od dob loňského konceptu v podstatě nezměnila. Zdobí ji agresivní aerodynamická sada, která ST zcela jednoznačně odlišuje od davu civilních sourozenců. Výrazná maska chladiče s výplní v podobě plástve, obklady prahů, křídlo i zadní nárazník s integrovaným difuzorem jsou jasným důkazem, s kým máte tu čest. Dokonce i kombík dostane centrálně vyvedenou koncovku výfuku. Chybět nebudou litá kola v charakteristickém designu, která jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměrech 235/40 R18.

Pod kapotou trůní nový turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o maximální výkonu 250 koní, jehož krouticí moment vrcholí na 360 Nm. Ford tvrdí, že byť je ve srovnání s bývalým pětiválcem významně menší, je výkonnější a současně úspornější. Navíc, stejně jako jednotka původem od Volva, má mít stejně podmanivý zvuk. Uvidíme.

Stejně jako dřív putuje výkon motoru na přední nápravu. Novinkou bohužel je elektrický posilovač řízení, které má variabilní převod. Ford to nikde nezmiňuje, ale lze předpokládat, že změna převodu řízení bude souviset s nastavením ESP. To lze buď úplně vypnout, nebo přepnout do některého ze tří režimů lišících se mírou zásahů do řízení. ESP ale není jediný asistenční systém, pomáhají mu systém vektorování točivého momentu, systém potlačující nedotáčivý smyk a konečně systém kompenzující tzv. torque steer, tedy jev, kdy prudké přidání plynu způsobí natočení volantu. Zajímavý je zvláště první z nich. Pokud by byla založen na aktivně ovládaném diferenciálu, mohl by znamenat velký přínos ke schopnosti vozu zatáčet pod plynem, bohužel se domníváme, že se bude jednat o ekvivalent systému e-XDS od VW, kde hrají hlavní úlohu brzdy. Na podrobnější popis si ještě musíme chvíli počkat.

Kdo jednou zkusil sedačky Recaro ve staré verzi, nikdy na ně nezapomněl. A ani v případě nové generace nebude muset, i zde jsou spolu se sportovním volantem dominantou interiéru. Jakmile se našemu výsadku v německém vnitrozemí podaří ukořistit živé fotografie nejen sedadel, ale obou verzi nového Focusu ST, v co nejkratším termínu je vystavíme na našich stránkách. Do té chvíle si můžete zkusit projít další frankfurtské novinky v našem velkém speciálu.


Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 1 - Ford Focus ST 2012 01Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 2 - Ford Focus ST 2012 02Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 3 - Ford Focus ST 2012 12Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 4 - Ford Focus ST 2012 13Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 5 - Ford Focus ST 2012 10Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 6 - Ford Focus ST 2012 09Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 7 - Ford Focus ST 2012 11Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 8 - Ford Focus ST 2012 14Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 9 - Ford Focus ST 2012 08Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 10 - Ford Focus ST 2012 04Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 11 - Ford Focus ST 2012 03Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 12 - Ford Focus ST 2012 01Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 13 - Ford Focus ST 2012 07
Nový Ford Focus ST pro rok 2012 ve své sériové podobě

Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 14 - Ford Focus ST zive 01Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 15 - Ford Focus ST zive 02Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 16 - Ford Focus ST zive 03Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 17 - Ford Focus ST zive 04Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 18 - Ford Focus ST zive 05Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 19 - Ford Focus ST zive 06Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 20 - Ford Focus ST zive 07Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 21 - Ford Focus ST zive 08Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 22 - Ford Focus ST zive 09Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 23 - Ford Focus ST zive 10Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 24 - Ford Focus ST zive 12Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi - 25 - Ford Focus ST zive 13
Nový Focus ST naživo ve Frankfurtu

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.