Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale

12.1.2017 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Za cirka 13 milionů Kč mohou majitelé zbrusu nového supersportu očekávat grafiku, která připomíná přístrojové desky auty z 80. let minulého století.

Když Ford před dvěma lety na autosalonu v Detroitu představil koncept nové generace modelu GT, celý motoristický svět zachvátilo nemalé nadšení. Při pohledu na opravdu agresivní křivky nešlo supersport nemilovat, modrý ovál ale od té doby evidentně dělá vše proto, aby se z novinky stal nejnenáviděnější vůz pod sluncem.

Stačí zavzpomínat jen prvotní avízo jeho v tu chvíli neupřesněných technických parametrů. Mělo jít o nejlepší vůz světa v poměru výkonu a hmotnosti - ne v rámci určitě třídy, ale absolutně, čemuž GT nikdy nemůže dostát. S poměrem okolo 2 kg na koně nabízí mnohem méně než Bugatii či Koenigsegg.

Pozoruhodné bylo také divadlo související s jeho omezenou dostupností. Zprvu vyrobí pouze tisícovku exemplářů, pro které si zákazníky sám vybere, nicméně právě jejich volba byla až tristním představením. Automobilka stanovila, že jednou podmínek bude vlastnictví původního GT, které ale bylo vyrobeno ve více než 4 tisících kusech. Kdyby ovšem vybral tisícovku z těchto lidí, nikdo by nemohl nic říci, více než o nich jsme se ale dozvěděli různých celebritách a internetových persónách, které kolikrát ani netuší, co to Ford je. A to ani nemluvíme o dodávkách prvních aut.

Mimo to tu máme pohonnou jednotku, tedy šestiválcový motor, který měl pomoci s budováním ekologického kreditu značky EcoBoost. Americká organizace EPA však před pár dny přišla s daty, dle kterých je nový Ford GT žíznivější než vozy s objemnějšími atmosférickými agregáty. Byla tu tedy vzpruha s úžasným „offline konfigurátorem”, ježe to zjevné měla být jen náplast na bolístky, které teprve měly přejít.

Tou další je pohled na virtuální přístrojový štít zvaný Digital Instrument Display. Ten lze do značné míry přirovnat k virtuálnímu kokpitu Audi, tedy až na jeden rozdíl. U čtyř kruhů kupříkladu u takového R8 dostanete displej, který hraje všemi barvami a na němž je možné zobrazit prakticky vše od navigace přes tachometr až třeba po data týkající se tlaku v pneumatikách. V případě Fordu lze ovšem počítat s infografikou, která těžce připomíná 80. léta minulého století. A nikoliv v dobrém slova smyslu, právě naopak.

Pochopitelně, na přístrojovou desku auto nejezdí a leckomu může být ukradená, na druhou stranu máme pocit, že za cenu okolo půl milionu dolarů (cca 12,8 milionu korun) by si majitelé zasloužili trochu více než těžké retro připomínající léta, s nimiž žádná generace GT nemá nic společného.

Kritiku ale nyní již nechme stranou, místo toho dodejme, že nové GT počítá s pěti řidičskými režimy Normal, Wet, Sport, Track a V-Max, po jejichž aktivaci se mění nejen nastavení zadního křídla či světlá výška, ale i zmiňovaný digitální přístrojový štít. Změny jsou ovšem velmi drobné a spočívají v detailech, jako je třeba modré podsvícení, základní grafika je ve všech případech velmi jednoduchá.

Mimo zmíněné se mění kupříkladu údaje v pravé části displeje, mezi které patří třeba tlak turbodmychadla či stav palivové nádrže. Stejně jako v případě teploty vody a oleje jde o potřebné údaje, což platí také o ukazateli sníženého podvozku. Za zmíněnou částku bychom si zkrátka představovali něco lepšího, což ostatně platí také o lacině vyhlížejíćich tlačítkách leckde po interiéru...

Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 1 - Ford GT 2017 palubni deska 14Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 2 - Ford GT 2017 palubni deska 15Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 3 - Ford GT 2017 palubni deska 16Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 4 - Ford GT 2017 palubni deska 17Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 5 - Ford GT 2017 palubni deska 18Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 6 - Ford GT 2017 palubni deska 19Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 7 - Ford GT 2017 palubni deska 20Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 8 - Ford GT 2017 palubni deska 21Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 9 - Ford GT 2017 palubni deska 22Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 10 - Ford GT 2017 palubni deska 23Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 11 - Ford GT 2017 palubni deska 24Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 12 - Ford GT 2017 palubni deska 25
Ford pustil do světa nová videa a záběry odhalující hlavně digitální přístrojový štít

Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 13 - Ford GT 2017 digital cluster 80s 01Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 14 - Ford GT 2017 digital cluster 80s 02Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 15 - Ford GT 2017 digital cluster 80s 03
Něco takového auta nabízela v 80. letech minulého století - zleva VW Golf II, Toyota AE86 a Ford Thunderbird

Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 16 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 54Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 17 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 55Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 18 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 56Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 19 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 68Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 20 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 69Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 21 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 70Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 22 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 71Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 23 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 72Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 24 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 73Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 25 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 74Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 26 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 75Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 27 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 76Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 28 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 77Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 29 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 78Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 30 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 79Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 31 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 80Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 32 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 81Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 33 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 82
Virtuálnímu kokpitu Audi ale nesahá ani po kotníky

Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 34 - Ford GT 2017 palubni deska 01Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 35 - Ford GT 2017 palubni deska 02Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 36 - Ford GT 2017 palubni deska 03Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 37 - Ford GT 2017 palubni deska 04Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 38 - Ford GT 2017 palubni deska 05Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 39 - Ford GT 2017 palubni deska 06Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 40 - Ford GT 2017 palubni deska 07Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 41 - Ford GT 2017 palubni deska 08Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 42 - Ford GT 2017 palubni deska 09Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 43 - Ford GT 2017 palubni deska 10Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 44 - Ford GT 2017 palubni deska 11Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 45 - Ford GT 2017 palubni deska 12Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale - 46 - Ford GT 2017 palubni deska 13
K dispozici je také pár dalších nových záběrů

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše