Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všechna tato auta i s obřími motory mají nižší spotřebu než nový Ford GT
11.1.2017 | Marek Bednář | 7 příspěvků
Nový Ford GT zaskočil svou papírovou spotřebou, která je úplně stejná jako u jeho předchůdce. Je až bizarní, jaká auta jsou ve srovnání s ním úspornější.
Informace o spotřebě nového Fordu GT obletěla svět jako senzační zpráva. Americký úřad EPA zjistil, že jeho downsizovaný šestiválec potřebuje na 100 kilometrů v kombinaci stejných 16,8 litru jako osmiválec předchůdce, a to pochopitelně při jízdě, která má daleko k využití byť jen zlomku dynamického potenciálu vozu.
Je tomu tak navzdory faktu, že novinka je o nějaké dva metráky lehčí, že má o dva válce méně, že má skoro dva litry menší zdvihový objem, kompresor nahrazuje turbem a manuální šestikvalt samočinnou sedmistupňovou převodovkou. Pochopitelně můžete namítnout, že jde o sporťák s cenou přes 10 milionů a spotřeba u takových aut nikoho nezajímá a budete mít pravdu. Ale jen zčásti.
Pomineme-li fakt, že provozní efektivitu ocení každý, je to nešťastné hned ze dvou důvodů. Jednak Ford dává motoru GT přídomek EcoBoost, což je jeho značka úsporných pohonných jednotek ohleduplných k přírodě nabízených pro všechny modely. Jak jde tato image s výsledky měření EPA dohromady, budete vědět sami, stejně jako to, jak moc ji motor GT pomáhá budovat. A pak je prostě bizarní, jaká všechna auta mají v měření EPA stejné nebo lepší výsledky - to si Ford nemůže dát za rámeček, ať se na to podíváme jakkoli.
Papírová Spotřeba Fordu GT dle EPA je 14 mpg, tedy 16,8 l/100 km. A to je opravdu hodně
Pochopitelně, při tak mizerném výsledku, jako je 16,8 litru benzinu na 100 km, budou existovat stovky aut s lepší papírovou spotřebou. Zajímavé ale je, že existují také desítky supersportů, luxusních limuzín, velkých pick-up trucků, splašených SUV a podobných aut často s obřími motory, s obřími rozměry či extrémními výkony, která Ford GT překonávají.
Vynechali jsme ty se stejnými výsledky (je mezi nimi Dodge Viper či Lamborghini Aventador s obrovskými atmosférami - v prvním případě jde o více jak dvakrát objemnější motor se skoro dvojnásobným počtem válců) a mezi výsledky měření EPA vybrali deset aut všech tříd, jejichž americká papírová spotřeba v kombinaci je lepší než u Fordu GT. Mohli bychom jich vybrat dvacet, možná padesát a pořád bychom se drželi osmiválců, desetiválců a dvanáctiválců, ale vybrali jsme těchto deset, pro ukázku, jak absurdně vysoká papírová hodnota spotřeby GT je.
Samozřejmě lze podotknout, že Ford má jiná auta, na kterých může šetřit každou kapku paliva, takže u GT prostě ladil motor s ohledem na co nejvyšší výkon a podle toho papírová spotřeba vypadá. To může být plus, i tak je ale zajímavé, co všechno podle EPA „žere” méně. Hodnoty spotřeby EPA jsou většinou realitě docela blízko, rozhodně víc než v případě čísel evropských, kde se ohýbá, co jen trochu jde. Nuže, tady je naše desítka, přítomnost třeba takové Bentaygy W12 či Range Roverem 5,0 V8 s kompresorem je pro Ford až dehonestující...
10 vybraných aut s nižší spotřebou v testu EPA, než má nový Ford GT
1. Rolls-Royce Wraith
Motor: 6,6 V12 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
2. Bentley Bentayga
Motor: 6,0 W12 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
3. Mercedes-AMG GLE 63 S
Motor: 5,5 V8 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
4. Jeep Grand Cherokee SRT
Motor: 6,4 V8
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
5. Toyota Tundra 4WD
Motor: 5,7 V8
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
6. Ford F-150 Raptor
Motor: 3,5 V6 turbo
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
7. Range Rover Supercharged
Motor: 5,0 V8 kompresor
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
8. Dodge Challenger SRT Hellcat
Motor: 6,2 V8 kompresor
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
9. Mercedes-AMG S 65 Cabrio
Motor: 6,0 V12 turbo
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
10. Ferrari 488 GTB
Motor: 3,9 V8 turbo
Spotřeba: 18 mpg/13,1 l/100 km
Zdroj: EPA
Další zajímavé články:
Diskuze 7 příspěvků
Bleskovky
- Bratrovražedný souboj dvou VW skončil překvapením. Golf zradila věc, která mu měla pomoci
včera (1) - Podívejte se, jakým úžasným způsobem zachránilo 13 kamioňáků život mladému muži
25.4.2018 (31) - První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 (21) - Mladík bez řidičáku se předváděl v McLarenu a nezvládl to. Je k nevíře, jaké auto trefil
24.4.2018 (8) - Automobilka stvořila video s návodem, jak řadit s manuálem. U nás se jí asi všichni vysmějí
24.4.2018 (14)
Nejčtenější články
- Stát chce drasticky zpoplatnit vlastnictví starších aut. Nové poplatky by je prakticky zabily
28.3.2018 (629) - Takhle si teď luxusní SUV představují Američané. Říkají mu Letec
28.3.2018 (11) - Konec předsudků? O nejdražší Kiu je v ČR překvapivý zájem, prodává se jako zběsilá
28.3.2018 (29) - Takhle se teď prodávají auta v Číně. Lidé už se nemusí bavit vůbec s nikým
29.3.2018 (1) - Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 (3) - Tohle je ta bomba, která měla zcela změnit vnímání luxusních Hyundai. Zvládá to?
29.3.2018 (25) - Britové stvořili šelmu, co sežere i Porsche Macan Turbo. Má motor V8 a 550 koní
29.3.2018 - Fandové stvořili funkční model motoru 6,0 V16 s kompresorem. Je brutální jako originál
29.3.2018 (5) - Hyundai překvapivě ukázalo záda downsizingu, Tucson má po faceliftu o polovinu větší motor
29.3.2018 (13) - Policie při měření rychlosti chybuje častěji, než připouští. Jak se bránit nařčení?
29.3.2018 (48)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 01:59 - Stepan
- BMW Divize 21:19 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 20:10 - Weeper
- Pneu koutek 19:23 - mmira
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 18:34 - řidičBOB
- Politický koutek 18:33 - řidičBOB
- Jaké auto vybrat 18:28 - Luky-12
- Lyžárna 18:16 - pavproch
- Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"? 17:28 - M.Z.
- Benzín, nejlíp automat rozmezí do 200t 12:51 - MMKS
Autobazar
Ford Fiesta 1.4 16V
r.v. 2003
60 000,- KčFord Focus 1.0 EcoBoost
r.v. 2015
250 000,- KčFord Fiesta 1.25 16V
r.v. 2012
200 000,- KčFord Mondeo 2.0 TDCI
r.v. 2016
520 000,- KčFord Mondeo 2.0 TDCi
r.v. 2012
352 000,- KčFord Mondeo 2.0 TDCI
r.v. 2015
540 000,- KčFord Fusion 1.4
r.v. 2009
126 000,- KčFord Fusion 1.4
r.v. 2008
105 000,- Kč