Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
GM má „svůj Model Y” hotový opět dříve než Tesla. Bude mu to ale k něčemu?
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
GM Teslu s rychlostí uvedení podobně zaměřeného elektromobilu na trh Teslu už jednou předběhl, počítá ale spíše problémy než zisky. Bude to teď jiné?
Před dvěma roky Chevrolet na autosalonu v Šanghaji představil koncept FNR. Za touto zkratkou se skrývalo futuristicky střižené kupé, u kterého prakticky nikdo nečekal sériovou výrobu, i když by se jistě našli lidé, kteří by si extrém se vzhůru výklopnými dveřmi pořídili. Letos Američané do Číny zamířili znovu, tentokráte s novou studií FNR-X, která, jak již naznačuje samotný název, mířila trochu jiným směrem. Za oním „X“ si totiž dnes již každý musí okamžitě představit crossover.
FNR-X ale nezměnilo jen tvary karoserie, zároveň se výraznou měrou přiblížilo sériové výrobě. Ta rozhodně není enormně vzdálená, neboť Chevrolet by velmi rád do roku 2020 poslal do prodeje hned dva elektrické crossovery. Letošní šanghajský koncept je předobrazem jednoho z nich, přičemž platformu a pravděpodobně i kompletní hnací ústrojí bude sdílet s modelem Bolt. Jinými slovy, Chevrolet míří stejným směrem jako Tesla Model Y a věčný kalifornský startup rychlostí uvedení vozu na trh znovu předstihne.
Nicméně již v případě Chevroletu Bolt jsme se mohli poučit, že být první nemusí nutně znamenat být lepší. Respektive být žádanější. O elektrický hatchback je totiž pořád menší než očekávaný zájem a rozdíl od konkurenční Tesly Model 3 si jej můžete v ihned odvézt z bezpočtu amerických showroomů kypících skladovými zásobami. Přesto se stojí fronty spíše před butiky Elona Muska, jakkoliv ten neustále odkládá reálné dodací lhůty a vlastně ještě nikomu z řad běžných zákazníků Model 3 nedodal. V tom je ovšem síla marketingu Tesly, pročež se aktuálně nedá předpokládat, že by budoucí souboj crossoverů dopadl jinak.
Tyto úvahy si ale ponechme na jindy, nyní se vraťme zpět k produkční verzi konceptu FNR-X. Ta byla před několika málo hodinami představena šéfkou koncernu GM Mary Barra na mezinárodní automobilové konferenci v New Yorku, přičemž na světě je i jeho první snímek. Vůči studii jsme se dočkali nemalého zjemnění, nicméně na druhou stranu vypadá novinka stále poměrně agresivně, zvláště vpředu, kde najdeme sportovně střižený nárazník a LEDky ve tvaru bumerangu.
Spojitost s modelem Bolt je patrná vlastně jen v zadních partiích, kde najdeme obdobně zalomené boční okno a přibližně stejný koncový sloupek. Jinak si ovšem crossover jde vlastní cestou, tedy alespoň po stránce designové. Jak jsme ovšem zmínili, techniku by od již nabízeného sourozence měl převzít, což znamená příchod elektromotoru o výkonu 200 koní a točivém momentu 360 Nm, který doplní lithium-iontové baterie o kapacitě 60 kWh.
Je samozřejmě možné, že veškerá čísla zamíří ještě o trochu nahoru, koneckonců zatím není jisté, kdy přesně se novinka objeví. Nicméně i toto částečně odhalení produkčního naznačuje brzkou možnou premiéru - možná již za pár týdnů v Los Angeles či nejpozději v lednu v Detroitu. Příští rok by tedy vůz mohl zamířit do prodeje, přičemž navzdory poměrně robustnímu vzhledu bude k dispozici pouze jako předokolka.
Takto bude vypadat nový elektrický crossover Chevroletu...
...který je založen na hatchbacku Bolt






Vzhledově pak novinka vychází z letošního konceptu FNR-X...












...který se vůči tomu předloňskému drží opravdu výrazně více při zemi
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
