Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši

(+ živé foto) Kdo v Ženevě vyhlíží u Gumpertu produkční Tornante, osrtouhá. Dvě Apolla ve válečných barvách ale za pozornost stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši

6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Kdo v Ženevě vyhlíží u Gumpertu produkční Tornante, osrtouhá. Dvě Apolla ve válečných barvách ale za pozornost stojí.

Uvedení supersportu Tornante se prozatím odkládá na neurčito. Roland Gumpert, šéf a majitel německé manufaktury momentálně hodlá uspokojovat potřeby závoděníchtivé klientely. K tomu jim nabídne buď čistě okruhový stroj Apollo R anebo silniční verzi Apollo Enraged, kterou jsme o víkendu měli možnost zahlédnout na uniklé fotografii a omylem jsme ji považovali za „eRko“.

Pokud budou majitelé alespoň trochu schopni točit volantem a šlapat na pedály, v obou případech mají velkou šanci, že se ve startovním poli amatérů nebo profesionálů neztratí. Apollo R se opět spoléhá na přepracovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru a dvojici turbodmychadel, které dokáží vyšponovat výkon na 860 koní při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 960 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Motor točí maximálně 7 400 otáček a spolupracuje se sekvenční závodní převodovkou TT40e s přímým ozubením a dvoulamelovou spojkou.

Karoserie je z větší části vyrobena z uhlíkových kompozitů. Platforma kombinuje hliník s karbonem a posádku chrání trubkový rámu s integrovanou karbon-kevlarovou buňkou. V zájmu snížení hmotnosti jsou boční okna vyrobena z polykarbonátu a vůz dostal lithiový akumulátor. Gumpert Apollo R váží pouze 1 100 kg a to jsou do podvozku integrovány pneumatické zvedáky.

Výsledkem poměru 782 koní na tunu je akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a zrychlení 8,6 vteřiny na dvojnásobek. Maximálka je vlivem krátkých převodů „jen“ 308 km/h. Podvozek závodního stroje tvoří dvojité lichoběžníky, vzpěry push-rod, plně stavitelné tlumiče dovolující měnit světlou výšku karoserie v rozsahu od 40 do 120 mm a titanové stabilizátory. Osmnáctipalcová hliníková kola dostala slicky Michelin.

Kabina Apolla R je z větší části čalouněná alcantarou, nechybí šestibodové závodní pásy včetně systému ochrany krční páteře (HANS) nebo automatický hasicí systém.

Ani silniční Gumpert Apollo Enraged se ale nemá za co stydět. Stejný motor V8 je vyladěný na 780 koní při 6 000 otáčkách a 920 Nm při 4 000 ot./min. Na stovku se dostane za stejných 2,9 sekundy, na 200 km/h to trvá o desetinu déle. Sedmistupňová sekvenční převodovka s pádlovým řazení je stejně jako u závodní verze spojena se samosvorných diferenciálem. Maximálka je naopak kvůli delšímu finálnímu převodu vyšší - Enraged jede 330 km/h.

Oba vozy vznikly hlavně z popudu poptávky na asijských trzích, a tak si zřejmě najdou své zákazníky právě tam. Cenu těchto extrémních provedení zatím neznáme, ani objem jejich produkce, který má být prostě „omezený”. Jisté ale je, že Gumpert chce jejich akcie podpořit novými rekordními časy mezi silničními i okruhovými vozy na Severní smyčce německého Nürburgringu. A na to jsme určitě zvědavi.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 1 - Gumpert Apollo R zive 01Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 2 - Gumpert Apollo R zive 02Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 3 - Gumpert Apollo R zive 03Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 4 - Gumpert Apollo R zive 04
Apollo R na stánku Gumpertu v Ženevě

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 5 - Gumpert Apollo R 01Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 6 - Gumpert Apollo R 02Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 7 - Gumpert Apollo R 03Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 8 - Gumpert Apollo R 04Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 9 - Gumpert Apollo R 05Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 10 - Gumpert Apollo R 06Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 11 - Gumpert Apollo R 07Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 12 - Gumpert Apollo R 08Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 13 - Gumpert Apollo R 09
Gumpert Apollo R

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 14 - Gumpert Apollo Enraged zive 01Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 15 - Gumpert Apollo Enraged zive 02Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 16 - Gumpert Apollo Enraged zive 03Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 17 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 01Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 18 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 02Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 19 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 03Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 20 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 04Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 21 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 05Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 22 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 06Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 23 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 07Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 24 - Gumpert Apollo Enraged zive dalsi2 08
Gumpert Apollo Enraged živě v Ženevě

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 25 - Gumpert Apollo Enraged 01Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 26 - Gumpert Apollo Enraged 02Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 27 - Gumpert Apollo Enraged 03Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 28 - Gumpert Apollo Enraged 04Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši - 29 - Gumpert Apollo Enraged 05
Gumpert Apollo Enraged

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.