Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii

Déle než rok po uvedení konceptu Brio odhalila Honda produkční model téhož jména. Osloví hlavně zajímavým poměrem výkonu a ceny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii

18.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Déle než rok po uvedení konceptu Brio odhalila Honda produkční model téhož jména. Osloví hlavně zajímavým poměrem výkonu a ceny.

Když Honda loni v lednu strhla plachty z konceptu Brio, očekávali jsme brzký začátek výroby. Vůz totiž nebyl z těch konceptů, které šokují něčím zcela novým, tento spíše balil známou techniku automobilky do nikterak futuristického hávu. Přesto jsme si na produkční verzi počkali déle než rok, teď ji tu ale konečně máme, a tak se pojďme podívat, co nabizí.

Po stránce vzhledu se sériové provedení od konceptu nezměnilo prakticky nijak. Vůz prezentovaný na fotografiích má dokonce stejnou barvu a porovnávání snímků obou verzí by se snad nehodilo ani pro hru „najdi pět rozdilů”. Překvapení pro vás bude zřejmě o to menší, že vůz na první pohled připomene evropský Jazz. Brio s ním má, jak zjistíme dále, leccos společné, karoserie to ale není. Novinka je totiž jen 3 610 mm dlouhá, 1 680 mm široká a 1 475 mm vysoká, což ji činí o plných 290 mm kratší a 10 mm užší než Jazz. Pohled do interiéru odhalí více podobností s Jazzem, ani v tomto případě ale nejde o pouhou kopii.

Pod přední kapotou najdeme výlučně motor 1,2 i-VTEC s výkonem 66 kW (90 koní), který posílá svůj výkon na kola přední nápravy (podvozek mimochodem opět pochází z Jazzu). Solidní výkon by měl dát vozu při jeho velikosti neméně solidní dynamiku, přesná čísla ale Honda nezmiňuje. Co však víme jistě je kombinovaná spotřeba paliva 5 litrů benzinu na 100 km a fakt, že motor plní emisní normu Euro 4.

Z poslední věty se můžete dovtípit, že Brio není evropskou záležitostí, u nás již můžete legálně pořídit jako nové jen takové auto, které plní normu Euro 5. Brio je totiž asijskou specialitou a díky tomu si může odpustit nejen Euro 5, ale i další prvky, které jsou v Evropě nutností. Přesto nabídne ve standardu dva přední aribagy, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS a EBD. To pokud si jej koupíte v Thajsku, kde se začne prodávat ještě letos za přibližně 230 tisíc Kč. To s ohledem na přednosti Bria (tedy alespoň ty papírové) není vůbec špatná nabídka.

Honda chce ještě letos prodat 40 000 vozů tohoto jen v Thajsku, později jej jistě nabídne i na zajímavém indickém trhu. Jestli s ním vyrukuje i jinde v Asii říci neumíme, v Evropě se ale téměř jistě neobjeví.


Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 1 - Honda Brio produkcni 01Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 2 - Honda Brio produkcni 02Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 3 - Honda Brio produkcni 03Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 4 - Honda Brio produkcni 04Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 5 - Honda Brio produkcni 05Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 6 - Honda Brio produkcni 06Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 7 - Honda Brio produkcni 07Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii - 8 - Honda Brio produkcni 08
Honda Brio v produkční podobě

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.