Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V dostane chytrý tempomat, rozezná prý nebezpečí dříve než vy
9.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie rozpozná řidiče, kteří před vámi „hodí myšku“. Na jejich činnost prý dokáže být připravena až pět sekund předtím, než k tomu dojde.
Japonská automobilka nám před nedávnem odhalila evropskou verzi faceliftované Hondy CR-V. Při té příležitosti jsme si mohli říci, že SUV dostane zejména devítistupňovou automatickou převodovku, která bude výlučně spjata s 1,6litrovým dieselovým motorem. Mimo to jsme mohli poreferovat také o kosmetických změnách, které jsou spojeny s přepracovanými světlomety či nárazníky, nebo o novém multimediálním systému Honda Connect.
Jedna oblast však zmíněna nebyla, a tou jsou bezpečnostní systémy. Na ty přichází řada nyní, neboť značka pustila do světa novou tiskovou zprávu. Ta představuje prediktivní tempomat, který má být světovou novinkou. Pod názvem Ingelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) se totiž skrývá technologie, která má předvídat a následně automaticky reagovat na vozidla, která vás předjedou a hodí před vás „myšku“.
Systém během dané činnosti používá kamery a radary, které sledují silnici ve vašem okolí. Jejich výstup je pak zpracován algoritmem, který je založen na reálném výzkumu typického chování Evropanů za volantem, a proto dokáže odhadnout, jak se to či ono vozidlo bude následně chovat. Tuto akci pak bude údajně následovat rychlá, bezpečná a komfortní reakce.
Honda dodává, že systém i-ACC dokáže zareagovat na danou situaci až pět sekund předtím, než se vůbec stane. Jakmile pak k dané „myšce“ dojde, adaptivní tempomat varuje řidiče ikonkou na přístrojovém štítu a zároveň jemně přitáhne brzdy. Což možná na první pohled není takový průlom, značka však uvádí, že konkurenční systémy reagují mnohem „násilněji“.
Problémem pro danou technologii nemá být ani různé prostředí, neboť systém i-ACC dokáže detekovat, zda se pohybujete na britských nebo kontinentálních vozovkách. Reagovat tak zvládne vždy na to vozidlo, které vás bude ohrožovat nejvíce. K mání ovšem prozatím bude jen s nejvyšší výbavou Executive, než se postupně rozšíří napříč portfoliem. Jsme zvědavi, jak bude fungovat v praxi, podobné systémy přináší nezřídka více rizik než bezpečí...
Faceliftovaná Honda CR-V nedostane pouze devítistupňový automat, ale i nový prediktivní tempomat i-ACC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva