Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4

Ostré provedení dostane do vínku přeplňovaný dvoulitr. Zatím však není známo, zda má dorazit jen jako koncept či rovnou jako sériová verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4

7.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostré provedení dostane do vínku přeplňovaný dvoulitr. Zatím však není známo, zda má dorazit jen jako koncept či rovnou jako sériová verze.

Hyundai není automobilkou, u které byste momentálně mohli ukojit své sportovní choutky. Je to přitom vskutku paradoxní, pokud si uvědomíme, že jedním z prvních vozů značky, který se v českých luzích a hájích prosadil, bylo Coupe. Tehdy sice šlo o první generaci, která do vínku dostala podivně stylizovanou karoserii, pohon předních kol a maximálně 140 koní, nicméně třetí inkarnace již dorazila s pohledným designem a výkonem 300 koní, který navíc směřoval na zadní nápravu.

Loni však evropská divize učinila poněkud překvapivý krok a Coupe stáhla ze Starého kontinentu. České zastoupení pak šlo ještě dále a přestalo nabízet i Veloster včetně verze Turbo, díky čemuž nám tu zbyly pouze hatchbacky, kombíky, crossovery a SUV. Na sportování přitom může pomýšlet maximálně Hyundai i30 Turbo, jeho 186 koní však v porovnání s konkurencí nezní jako příliš působivá hodnota. Náprava celé této situace se nicméně rýsuje.

Jak asi tušíte, půjde o první vlaštovku divize N. Kupodivu se přitom nebude jednat o ostrou verzi Hyundai i20, jak bylo původně zvažováno, ale o větší model i30. Ten byl již nachytán špionážními fotografy v okolí Severní smyčky Nürburgringu, tedy de facto poblíž sídla sportovního oddělení korejské automobilky. Nové informace pak naznačují, že jeho debut máme očekávat již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu.

Momentálně se zdá, že bude oč stát, neboť zatímco výše zmiňované Turbo dostalo do vínku 1,6litrový přeplňovaný motor, verze N bude profitovat z dvoulitru. Za pomoci turbodmychadla výkon vyšplhá na 300 koní, točivý moment 400 Nm by pak měl být k dispozici již při velmi nízkých otáčkách. Tento výkon navíc zamíří na všechna čtyři kola, jistotou tak je působivá jízdní dynamika.

Tím však dobré zprávy kupodivu nekončí. Podle našich australských kolegů by totiž chystané provedení mělo především otestovat reakce zákazníků na klíčových trzích v podobě Francie, Německa a Velké Británie. Pokud přitom odezva bude více než pozitivní, pak se máme těšit na novou generaci, do které automobilka již zainvestuje nemalé finance.

Pokud vám ovšem začíná mířit tep do nadmořských výšin, máme tu jedno menší zchlazení. Třetí generace Hyundai i30 totiž dorazí až v roce 2017, přičemž sportovní provedení N by rozhodně nemělo být součástí první vlny. Na druhou stranu však bude profitovat ze zcela nové odlehčené platformy, díky níž nabídne ještě lepší výkony.

Uvidíme tedy v hesenské metropoli, jak se vše vyvrbí. Abychom vás totiž v těchto horkých dnech ochladili ještě více, pak musíme dodat, že dosud nebylo oficiálně potvrzeno, že by se ve Frankfurtu mělo ukázat produkční provedení. Jít tak klidně může jít jen o koncept, který se sériové výroby nemusí hned tak dočkat, pokud vůbec...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 1 - Hyundai i30 N spy foto 01Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 2 - Hyundai i30 N spy foto 02Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 3 - Hyundai i30 N spy foto 03Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 4 - Hyundai i30 N spy foto 04Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 5 - Hyundai i30 N spy foto 05Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4 - 6 - Hyundai i30 N spy foto 06
Ostré Hyundai i30 N se má ukázat již ve Frankfurtu. Zatím však není jisté, zda půjde jen o koncept či rovnou o sériové provedení

Zdroj: Go Auto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.