Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai se chlubí, že na Nürburgringu najezdil už přes 80 tisíc testovacích km
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci ospravedlňují 182milionovou investici do testovacího centra u Severní smyčky. Na ní totiž ujeli ekvivalent 1,4 milionu silničních kilometrů.
Testy na Severní smyčce Nürburgringu jistě mají svůj smysl zejména u sportovních vozů, které mají řidiče okouzlit kombinací raketového zrychlení, drtivého zpomalení a enormního přetížení, které zvládají v zatáčkách. U mainstreamových aut, kde důraz je kladen spíše na spotřebu a komfort než schopnost projet nejbližší zákrutu šíleným tempem, jsou spíše odrazem snahy konstruktérů zajistit, aby vozy zvládly podobné zatížení spíše výjimečně. Nic proti tomu nemáme, však podobnou snahu škodovky jsme ocenili třeba v testu Rapidu 1,2 TSI z Nordschleife, pamatovat je ale třeba i na marketingový efekt takových zkoušek. V tiskové zprávě totiž vždy vypadá velmi dobře zmínka, která hovoří o podvozku laděném na nejznámějším a nejnáročnějším okruhu světa. Komu by to neimponovalo?
Podobně jsme komentovali zprávu o tom, že korejská automobilka Hyundai ohlásila záměr vybudovat v pohoří Eifel své technické zázemí. To bylo nakonec loni v září slavnostně otevřeno, přičemž značka do jeho výstavby investovala nemalých 6,6 milionu Eur (cca 181,5 milionu korun). Na druhou stranu se však může pochlubit opravdu velkým střediskem, neboť rozloha centra dosahuje 3 600 metrů čtverečních.
Regionální šéf značky Allan Rushforth pak navíc dodává, že „investice do našeho testovacího zařízení na Nürburgringu již přinesla ovoce našemu obchodnímu oddělení. Každé absolvované kolo totiž pomáhá vylepšit kvalitu a dynamický potenciál našich aut, což přináší prospěch také našim zákazníkům. Centrum je tak klíčovým prvkem v našich snahách o lepší vlastnosti vozů i lepší image samotné značky v Evropě.“
Tato slova můžeme jako poněkud účelová, Hyundai je ovšem neváhá potvrdit také suchými čísly. Tak tedy, za poslední rok 20 různých vozů značky absolvovalo více než 4 000 kol, což představuje vzdálenost 83 200 km. Ty jsou přitom ekvivalentem 1,4 milionu kilometrů najetých na silnici, pročež se Korejcům povedlo zkrátit dobu simulující běžnou životnost vozu za pouhých čtyři až šest týdnů.
Zda všemu věříte či nikoliv, to již necháme na vás, snahu o přiblížení se evropskému zákazníkovi ale Hyundai upřít nemůžeme. Stejně jako nechceme ani zpochybňovat ony najeté kilometry na Severní smyčce. Máme ovšem za to, že takovému tradičnímu českému chalupáři pořizujícímu si korejský kombík kvůli nízké ceně je nakonec celkem jedno, zda byl nebo nebyl na Nürburgringu testován...
Hyundai zvládlo za rok najet na Ringu více než 80 tisíc kilometrů, na okruhu otestovalo i nový Genesis či Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před hodinou - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 2 hodinami - Stellantis si už naplno otevřel zadní vrátka, ke spalovacím autům se může vrátit kdykoli
před 3 hodinami - Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před 4 hodinami - Facelift vrcholného Mercedesu postřehnou jen pozorní, ta největší novinka pro náročné majitele ale prosvítá až ven
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka