Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai to myslí vážně s koncem čelních světel i novým stylem. Toto je další novinka
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohlo se zdát, že Korejci přehání, když hovořili o postupném konci čelních světlometů i „konizaci” celé nabídky. Jak je ale vidno, obojí je realitou.
Na elektromobilech dnes pracuje prakticky každá automobilka, jen některé ale nezapomínají ani na palivové články. Hyundai patří mezi ně a světu chce společně s Kiou do roku 2020 představit 31 modelů s pohonem pracujícím s elektřinou. Zahrnuty jsou v tom vozy jak čistě elektrické, tak i ty hybridní či používající právě palivové články.
Již v první polovině příštího roku by měla dorazit elektrická verze crossoveru Kona s dojezdem 390 km. V roce 2021 se dočkáme luxusního elektrického derivátu od značky Genesis, poté je v plánu ještě novinka s logem Hyundai a dojezdem přes 500 km. Jako první ale přijde nástupce modelu ix35 Fuel Cell, který byl momentálně v Soulu představen v předprodukční podobě. Zcela sériový model by se pak měl ukázat zkraje příštího roku a vypadat by měl prakticky stejně, však už toto provedení počítá s umístěním registrační značky.
Právě design je to, co nás na novém SUV, pojmenovaném zatím jen Next Generation FCEV (tedy Příští generace vozu s palivovými články), zaujalo nejvíce. Novinka je po zmíněné Koně teprve druhým modelem značky vyvedeným v novém stylu a potvrzuje dvojí. Jednak fakt, že kontroverzní linie Kony skutečně dostanou i další modely. A pak i to, že Korejci nekompromisně míří směrem k eliminaci čelních světel.
Však se podívejte, jak málo už z nich na tomto Hyundai zbývá. Je to už jen uzoučký proužek sotva podtrhující linie přídě, mnohem více se o výraz přídě starají další prvky, třeba prostor okolo předních mlhovek. Světla sází na technologii LED, s níž mohou být velmi minimalistická, autor designu Luc Donckerwolke ale říká, že po přechodu na laserová světla či jinou obdobnou technologii už vůbec nemusí být pro okolí viditelná.
I přes takřka absenci hlavních světel je tvář vozu velmi agresivní, autor vzhledu ale dodává, že prim hrála čistota designu. Ta je patrná spíše v interiéru, kde si můžeme povšimnout propojeného digitálního přístrojového štítu a centrálního displeje ve stylu Mercedesu. Na Lexus pak Korejci pro změnu odkazují stylizací centrálního tunelu, středové konzole a oválných výdechů klimatizace.
Krémový a hnědý barevný odstín čalounění byl podle Hyundai použit záměrně, neboť jde o odkaz na přírodu. Proto je také kladen důraz na využití recyklovatelných materiálů, důležité má být i použití pokročilých asistenčních systémů řidiče. Zejména s prvním zmíněným aspektem ale jde dohromady už naznačená technika, tedy elektrická pohon čerpající energii z palivových článků.
Detailů zatím automobilka příliš neodtajnila, víme ale kupříkladu, že výkon hnacího ústrojí by měl oproti ix35 vzrůst o 20 procent na zhruba 163 koní. Samotné palivové články se pak mají dle korejských standardů postarat o dojezd přes 580 km. Asiaté se přitom daleko více drží reálného světa, podle evropského měřícího cyklu má dojezd přesáhnout 800 km. Kromě toho Hyundai dodává, že zlepšena byla technologie studených startů, celý systém i veškeré komponenty jsou odolnější a vodík je skladován ve třech nádržích místo dosavadních dvou.
Další detaily zatím zůstávají zahaleny tajemstvím. Více, včetně třeba názvu vozu, Hyundai zveřejní v lednu 2018 na veletrhu elektroniky CES.



Nové SUV Hyundai na palivové články zatím nemá název, téměř sériový vzhled ale ano. A právě ten o brzké budoucnosti Hyundai říká mnohé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva