Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř

Představte si, že by Škoda představila novou 110R, místo kupé se zadním pohonem by se ale jednalo o rodinné SUV. S podobným postupem se nyní musí vypořádávat fandové Fordu Mustang, mohl ale přijít ještě větší šok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř

18.11.2019 | Petr Prokopec

Představte si, že by Škoda představila novou 110R, místo kupé se zadním pohonem by se ale jednalo o rodinné SUV. S podobným postupem se nyní musí vypořádávat fandové Fordu Mustang, mohl ale přijít ještě větší šok.

Na sklonku minulého týdne jsme si mohli poněkud předčasně odhalit nový Ford Mustang. Tedy spíše tímto ikonickým sporťákem inspirované elektrické SUV, v jehož případě modrý ovál sáhl po své osvědčené strategii z posledních let. Ta spočívá v „ukradení“ názvu dříve slavného sporťáku, který je následně aplikován na karoserii, která se rozhodně nevznáší jen pár milimetrů nad zemí, ale naopak létá pořádně vysoko. Bylo tomu v případě Fordu Puma, nejinak je tomu i nyní, kdy si představit můžeme Mustang Mach-E.

Je přitom více než logické, proč se modrý ovál k takovému kroku rozhodl. Automobilka totiž předpokládá, že jen na americkém trhu bude do roku 2025 k mání přinejmenším 100 různých elektrických aut. To je opravdu nemalé množství na segment, který neoslovuje zrovna nekonečné zástupy zákazníků. Kromě toho, v Evropě a Číně bude nabídka v příštích šesti letech ještě širší. Bude tedy proto třeba se jaksepatří vymezit, stejně jako musí v zákazníkovi bublat emoce již při zaslechnutí názvu.

Z tohoto důvodu Ford sáhl po slavném názvu a byť hotové auto nemá s Mustangem fakticky společného téměř nic, za výsledek ještě můžeme být rádi. Ford totiž přiznal, že během vývoje nakonec pod tlakem prvních reakcí přistoupil k radikálním změnám. Původně totiž měl elektromobil disponovat mnohem kratší kapotou i rozvorem. Kola měla být menší, přičemž výkon by směřoval dopředu. Aby toho pak nebylo málo, střešní linie by mířila daleko výše. Ford si ovšem uvědomil, že s takovým vozem by v záplavě budoucí konkurence nikoho neoslovil.

Po příchodu současného šéfa Jima Hacketta v roce 2017 proto bylo designérům nařízeno, aby znovu zasedli k rýsovacím prknům a vzali si většího příkladu ze skutečného Mustangu, jehož zásadní stylistické prvky by ozdobily také elektrické SUV. A jak bylo rozhodnuto, tak se i stalo. Mach-E proto nakonec Mustang připomíná alespoň vizuálně, jakkoliv záleží jen na vás, zda přijdete třeba trojdílním zadním lampám na chuť. Stejně tak se musíte vyjádřit také k zaslepené čelní masce ozdobené populárním logem.

Je přitom třeba dodat, že jakkoliv Ford navýšil atraktivitu vozu, zkrátka nepřišla ani praktičnost. Do zavazadlového prostoru vpředu se tak vjede 136 litrů, do zadního 821 l, přičemž kapacitu lze navýšit složením sedadel až na 1 688 l. Mimo to mohou zákazníci počítat s 10,2palcovým digitálním přístrojovým štítem a 15,5palcovou obrazovkou multimédií, jimž za příplatek může dělat společnost panoramatická střecha nebo 10reproduktorový audio systém Bang & Olufsen.

Automobilka hodlá minimálně ve Státech nabízet pět verzí, přičemž základ zvaný Select odstartuje na částce 43 895 dolarů (cca 1,015 milionu Kč). To není zrovna enormní suma, snížit jí navíc ještě dále mohou vládní kredity. Počítat pak lze s bateriemi o kapacitě 75,7 kWh, které verzi s pohonem zadních kol postačí na 370 km dojezdu. S 259 koňmi a 414 Nm točivého momentu pak vůz zrychlí na stovku za něco málo přes šest sekund.

Toto provedení přitom může být spárováno také s pohonem všech kol, kdy točivý moment narůstá na 565 Nm, ovšem výkon zůstává nezměněn. Sprint pak klesá na zhruba 5,5 sekundy, zatímco dojezd se zkracuje na 338 km. Nejvyšší rychlost ovšem modrý ovál nezmínil, a to ani u jedné z variant. Přesunout se tak můžeme na úroveň Premium, kde je možné volit nejen mezi pohonem kol, ale také mezi různými pakety baterií.

V tomto směru si pozornost zaslouží právě verze s prodlouženým dojezdem, jenž disponují kapacitou 98,8 kWh. Ta má u modelu s pohonem zadních kol a výkonem 286 koní vystačit na 483 km, čtyřkolka s 338 koňmi zvládne „pouze“ 435 km. Akcelerace pak oběma variantám zabere přibližně stejnou dobu jako základním modelům, náskok tedy opravdu spočívá pouze v prodlouženém dojezdu a zatím nespecifikované výbavě.

Tím jsme se dostali do finále, a sice k provedení Mach-E GT, které je k mání od 60 500 USD (1,4 milionu korun). Ani to není částka, na které by potenciální kupci vykrváceli, přičemž počítat lze pouze s většími bateriemi a pohonem všech kol. Výkon pak vyšplhal na 465 koní a točivý moment na 830 Nm, což vozu stačí na zhruba 3,5sekundovou akceleraci. Dojezd pak byl vypočten na stále zajímavých 378 kilometrů.

Ford již odstartoval příjem objednávek, na první vozy si ale zákazníci budou muset počkat až do konce příštího roku. Tedy za předpokladu, že nezatouží po základní úrovni Select či vrcholné variantě GT, jež mají být k dispozici až od roku 2021. V té době by již Amerika měla být více pokryta dobíjecími stanicemi o výkonu alespoň 150 kW, jenž dočerpá 80procentní kapacitu baterií za přibližně 38 minut.


Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 1 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 01Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 2 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 02Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 3 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 03Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 4 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 04Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 5 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 05Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 6 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 06Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 7 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 07Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 8 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 08Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 9 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 09Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 10 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 10Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 11 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 11Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 12 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 12Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 13 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 13Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 14 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 14Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 15 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 15Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 16 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 16Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 17 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 17Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 18 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 18Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 19 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 19Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 20 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 20Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 21 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 21Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 22 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 22Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 23 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 23Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 24 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 24Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 25 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 25Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 26 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 26Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 27 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 27Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 28 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 28Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 29 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 29Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 30 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 30Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 31 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 31Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 32 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 32Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 33 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 33Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 34 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 34Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 35 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 35Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 36 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 36Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 37 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 37Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 38 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 38Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 39 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 39Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 40 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 40Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 41 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 41Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 42 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 42Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 43 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 43Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 44 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 44Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 45 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 45Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 46 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 46
Ford naplno odhalil elektrický Mustang Mach-E. Pro fandy Mustangů je zklamáním...

Ikonický sporťák jako elektrické SUV dráždí fanoušky, mohlo ale být ještě mnohem hůř - 47 - Ford Mustang Mach-E 2019 oficialni sada 47
...ovšem původně měl být něčím ještě kontroverznějším

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama