Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italské dvojče Mazdy MX-5 nakonec nebude Alfa Romeo, půjde o Fiat Abarth
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster má být kompenzací za „odcizený“ projekt Alfy 4C. Ta prý původně měla být škorpionem.
Novou generaci Mazdy MX-5 již známe nějaký ten pátek. Její vzhled, který leckoho rozčaroval, protentokrát necháme spát, místo toho se zaměříme na její italské dvojče. Jak je čtenářům Autoforum.cz jistě dobře známo, japonská automobilka vyvíjela novinku ve spolupráci s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Původně přitom druhý „pán na holení“ měl dorazit jako Alfa Romeo, tento záměr však narazil na nové plány Sergia Marchionneho.
Šéf FCA totiž rozhodl, že veškeré modely Alfy Romeo musí být italské skrz naskrz, což znamená, že budou na apeninském poloostrovu nejen vyvinuty, ale také vyrobeny. Mazda MX-5 i její klon se ovšem budou montovat v japonské Hirošimě. Proto ostatně bylo oznámeno, že logo Alfy z přídě zmizí a nahradí je buď škorpion tuningové divize Abarth popř. znak samotného Fiatu.
Dosud jsme přitom nevěděli, jakým směrem se Italové vydají. Nové informace kolegů z australského Car Advice ovšem naznačují, že nejspíše půjde o první variantu. A to kvůli jisté kompenzaci za „odcizení“ projektu 4C. Tato dvoudveřová Alfa Romeo měla totiž původně být prvním samostatným modelem Abarthu, nakonec však dostala „prémiovější” logo.
Důvod tkví v onom znovuzrození Alfy, k němuž došlo právě s příchodem kupé 4C. Bez něj by totiž automobilka musela čekat až na příští rok, kdy bude představen nový sedan. Projekt Abarthu tedy záhy dostal větší podporu, načež nyní přichází ona kompenzace v podobě dvoumístného roadsteru. Stále ovšem existuje možnost, že nakonec ponese logo Fiatu a bude novodobým nástupcem modelu Barchetta.
Jistotu přitom budeme mít do půl roku, kdy by mělo dojít k představení italské novinky. Tím nám ovšem informace z Itálie nekončí, další naznačuje příchod nové Alfy Romeo Spider. Ta bude postavena na bázi platformy Giorgio, jíž sdílí se zmiňovaným sedanem. Počítat tedy opět můžeme s pohonem zadních kol, rámovat jej ale bude mohutnější karoserie a zřejmě dorazí i výkonnější motory.
Ačkoliv Abarth Roadster se objevil na neoficiálních ilustracích, podle vedení značky nebyla reálná verze nikdy v plánu. Nakonec by k takovému kroku však dojít mohlo v rámci jisté kompenzace za „odcizení“ projektu 4C
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz