Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: nejostřejší kočka oficiálně, detailně. Známe i první ceny
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Vrcholné provedení dostalo 575 koní, výrazně nižší hmotnost a agresivnější bodykit. K mání je jako kupé i roadster, a to od 3,8 milionu korun.
Doplněno 19.2. České zastoupení Jaguaru pustilo do světa také první ceny, jenž se týkají tuzemského trhu. Za kupé F-Type SVR tak dáte 3 859 900 Kč, roadster vás vyjde na 4 054 710 Kč. Ve výsledku tedy budete platit jen nepatrně více než Britové.
O vrcholném Jaguaru F-Type SVR jsme si víceméně vše důležité řekli již před pár týdny, kdy online unikla dealerská brožura. S tou ovšem bylo spojeno jen pár snímků, zatímco nyní Britové později poslali do světa vskutku obsáhlou fotogalerii. Zároveň k nám dorazila i tisková zpráva, ve které jsou zmíněny některé detaily, jenž nebylo možné ze zmiňované brožury vyčíst. Představení kupé a kabrioletu si tedy dáme znovu, přičemž odstartovat můžeme britskými cenami. Ty začínají na sumě 110 000 GBP (cca 3 805 000 Kč) za kupé, respektive na 115 485 GBP (3 995 000 Kč) za kabriolet.
Srdcem obou variant je stejně jako v případě modelu F-Type R přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten všech díky nové kalibraci řídicí jednotky produkuje 575 koní a 700 Nm. S tímto výkonem kupé i kabriolet pokoří stovku za pouhých 3,7 sekundy a dosáhnou nejvyšší rychlosti 322 km/h, respektive 313 km/h. Za opravdu výrazné zlepšení jízdní dynamiky přitom nevděčí pouze 25koňovému navýšení výkonu, ale také přepracované osmistupňové automatické převodovce Quickshift, která nyní pracuje rychleji.
Dále novinka dostala do vínku nižší hmotnost, na které se zásadní měrou podílí nový výfukový systém z titania a Inconelu, tedy materiálu využívaného v šampionátu Formule 1. Jen díky tomuto prvku vůz váží o 16 kilogramů méně než základní osmiválcové provedení s pohonem všech kol, úsporu dalších 10 kg pak zajišťují kovaná 20palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu.
Kromě toho je ovšem možné vůz osadit ještě karbonovou střechou (-29 kg) či karbon-keramickými brzdami (-21 kg) o rozměru 398 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu. Standardem jsou přitom ocelové 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče. Opomenout samozřejmě nesmíme ani na novou zadní nápravu, která sice sráží hmotnost pouze o 0,6 kg, nicméně tuhost navyšuje o podstatných 41 procent.
Jaguar přepracoval rovněž již zmiňovaný systém pohonu všech kol, zejména pak jeho elektronický aktivní zadní diferenciál. Samotný podvozek klesl o tři milimetry blíže k zemi a pyšní se sportovnější charakteristikou, systém Dynamic Stability Control pak má řidiči umožnit dosažení maximálního potenciálu vozu za všech podmínek. Rozvor kol však kupodivu zůstává shodný jako u základních verzí.
Přesunout se můžeme k vizuálním změnám, kterých rovněž není málo. Kromě oněch 20palcových kol a standardně dodávaných pneumatik Pirelli P Zero tu máme nový čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a přidaným spoilerem, ventilovanou kapotu nebo masivní zadní křídlo. To se u kupé aretuje po překročení rychlosti 113 km/h, v případě roadsteru vám postačí dosažení 96kilometrového tempa.
Do kabiny dorazila sportovní sedadla stavitelná elektronicky ve 14 směrech a čalouněná kůží se vzorem Argyle. K mání jsou pak multimediální systémy InControl Touch či InControl Touch Plus, které je možné spřáhnout s audio aparaturou Meridian o výkonu 380 nebo 770 wattů. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, zmínit tak již můžeme jen živý ženevský debut a letní zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru F-Type SVR 2016


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 3 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 09:13 - Předseda
- BMW Divize 12.19. 08:46 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
