Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lotus učinil lehký Elise ještě lehčím a dostal jeho suchou hmotnost pod 800 kg. Navíc mu dal úžasné řazení manuální převodovky.
Udělat lehké ještě lehčím, to bylo hlavní motto Colina Chapmana, zakladatele značky Lotus. A v těchto šlépějích nadále kráčejí i noví vlastníci. Aktuálně tak automobilka představila nový Lotus Elise Sprint, který by na první pohled mohl být jen stoprvní variací již stokrát viděného. Nicméně pohled na hmotnost dokáže srazit čelist až na zem, něco takového se v dnešním automobilovém světě nevidí.
Sprint totiž váží pouhých 798 kilogramů (jde o suchou hmotnost), což je nejnižší číslo, jakého Lotus dosáhl od roku 1996, kdy byl originální Elise představen. Je přitom třeba dodat, že ani základní varianta nepřekypuje obezitou, a proto musela automobilka přistoupit takříkajíc k holení až na kost. Do interiéru se tak kupříkladu nastěhovala zcela otevřená kulisa převodovky, čímž byl uspořen kilogram oproti standardu. A výsledek vypadá fantasticky.
Dalšími dietními prvky jsou v případě interiéru karbonové kryty prahů, na jejichž konto padá redukce o 0,8 kilogramu. Z uhlíkových vláken jsou rovněž závodní sedadla (-6 kg) nebo kryt motoru a ochranný oblouk za sedadly (-6 kg). Lithium-iontová baterie sráží hmotnost o dalších 9 kilogramů, kovaná kola z hliníkové slitiny pak o 5 kg. A opomenout nesmíme ani použití dvoudílných brzdových třmenů (-4 kg).
Ve srovnání s výchozími modely Elise Sport a Sport 220 tu tedy máme celkovou úsporu 31,8 kilogramu, nicméně pouze šestadvacet je zahrnuto do základní výbavy. Za brzdy, kryty prahů a onu nádhernou otevřenou kulisu je třeba připlácet, ceny těchto prvků ale Lotus zatím nezmínil. Víme ovšem, že Elise Sprint vyjde na 37 300 GBP (cca 1 160 000 Kč), Sprint 220 pak na 44 300 GBP (1 377 500 Kč).
Po stránce motorické je přitom možné u levnější varianty počítat s atmosférickým 1,6litrovým motorem, který produkuje 136 koní a 160 Nm a stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 5,9 sekundy. Sprint 220 pak užívá jedna-osmu doplněnou kompresorem, který výkon zvedá na názvem proklamovaných 220 koní a 250 Nm, akceleraci přitom snižuje na 4,1 sekundy.
Jen u snižování hmotnosti ovšem nezůstane, dále se obě varianty Sprint chlubí unikátními znaky vpředu a vzadu, dekorativními grafickými polepy či černým lakem zmiňovaných odlehčených kol. Dovnitř se pak nastěhovaly specifické švy, které může doplnit čalounění Alcantarou. To je ovšem již stejně jako mnohé prvky redukční diety za příplatek.











Lotus Elise je nově k mání ve verzích Sprint a Sprint 220. Obě přitom dostaly do vínku řadu odlehčených prvků, pročež suchá hmotnost klesla na 798 kg. I díky tomu odkrytému řazení...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 8 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva