Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce

Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce

18.10.2019 | Petr Miler

Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.

Když jsme před třemi týdny psali o tom, že divize AMG Mercedesu nevylučuje razantní downsizing, někteří z vás nám psali nevěřícné e-maily. Docela chápeme, že není uvěřit, že tatáž automobilka, která teprve před 8 léty odhalila jako novinku model SLK 55 AMG s 5,5litrovým atmosféricky plněným osmiválcem a dnes nabízí alespoň jeho čtyrlitrový, dvakrát přeplňovaný ekvivalent, chce najednou zmenšit motory o další polovinu. Jenže přesně to se skutečně chystá.

Na stránkách britského Autocaru to detailně rozebírá Greg Kable, věčně dobře informovaný muž, který už léta žije nedaleko sídel Mercedesu a AMG v Německu. Podle jeho informací se obě firmy nachází už v pokročilé fázi vývoje pohonu nové generace modelu C63, který nedostane čtyřlitrové osmiválcové biturbo jako dnes, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z modelů jako A45, doplněný o elektromotor.

Definitivní rozhodnutí o použití tohoto řešení již prý padlo a novinka by se na trhu měla objevit na začátku roku 2022 jako rival další generace BMW M3 a zřejmě stále současného Audi RS4. Tyto stroje ještě sází na šestiválcové motory s dvojitým přeplňováním, Mercedes se tedy má posunout rovnou „před” ně. Nový hybridní pohon bude pracovat s dnes už známým čtyřválcem o maximálním výkonu 421 koní, k němuž elektromotor přidá minimálně dalších sto kobyl. Celá jednotka by se tedy s výstupem bohatě přes 500 koní měla dostat před své rivaly jak na poli výkonu, tak pochopitelně spotřeby paliva.

Stejný pohon se v méně výkonném provedení má následně objevit v modelech, které jsou dnes označeny číslicemi 43 a 53 a používají šestiválcové motory. Jestli se dostane i pod kapotu dalších AMG s označením 63, je otázkou, předpokládáme ale, že nikoli. Nelze ovšem očekávat, že by na jednu stranu u Mercedesu-AMG C63 automobilka vsadila na oproti dnešku poloviční motor a u E63 ponechala V8. Downsizing dorazí i do těchto vod, jen zřejmě mírnější.

Zdroje z AMG prý říkají, že novinka bude výkonnější, dostane vyšší točivý moment a díky hmotnosti čtyřválcové jednotky (160,5 kg, o 48,5 kg méně než u 4,0 V8) bude celkově lehčí i přes nutnost použití elektromotoru, akumulátorů a dalšího příslušenství. Akumulátory tak budou musel být hodně malé, třebaže mají být větší než ty v dnešních AMG označených číslovkou 53 (0,9 kWh) a umožnit i delší než pármetrovou jízdu čistě na elektřinu.

Mercedes tyto informace odmítá oficiálně komentovat, připouští ale, že nezbytně musí redukovat papírovou spotřebu resp. emise CO2 svých současných aut. A vzhledem k její výši to bez razantních kroků nepůjde - dnes je třícípá hvězda skutečně jednou z mála automobilek nabízející spoustu šesti- i osmiválců a ani jeden tříválec. Setrvat v této pozici zjevně není možné.

Pokud byste tedy toužili po osmiválcovém Mercedesu třídy C, doporučujeme neotálet s objednáním současného modelu C63 od AMG. Je otázkou, jak dlouho vydrží na trhu ve své aktuální podobě a je naprosto jisté, že nová generace už osmiválcový pohon nemůže dostat, i kdyby si Němci přepřáhnutí na čtyřválce náhodou rozmysleli. Totéž pak platí v případě zájmu o kombík - ani ten s další generací Mercedesu-AMG C63 dorazit nemá.


Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 1 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 30Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 2 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 31Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 3 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 32Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 4 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 33Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 5 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 34Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 6 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 35Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 7 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 36Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 8 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 37
Nový čtyřválcový dvoulitr je evidentně budoucností AMG. Pohání současné modely s číslicí 45 a do budoucna se má stát součástí pohonů verzí 43, 53 a 63

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše