Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce

Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce

18.10.2019 | Petr Miler

Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.

Když jsme před třemi týdny psali o tom, že divize AMG Mercedesu nevylučuje razantní downsizing, někteří z vás nám psali nevěřícné e-maily. Docela chápeme, že není uvěřit, že tatáž automobilka, která teprve před 8 léty odhalila jako novinku model SLK 55 AMG s 5,5litrovým atmosféricky plněným osmiválcem a dnes nabízí alespoň jeho čtyrlitrový, dvakrát přeplňovaný ekvivalent, chce najednou zmenšit motory o další polovinu. Jenže přesně to se skutečně chystá.

Na stránkách britského Autocaru to detailně rozebírá Greg Kable, věčně dobře informovaný muž, který už léta žije nedaleko sídel Mercedesu a AMG v Německu. Podle jeho informací se obě firmy nachází už v pokročilé fázi vývoje pohonu nové generace modelu C63, který nedostane čtyřlitrové osmiválcové biturbo jako dnes, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z modelů jako A45, doplněný o elektromotor.

Definitivní rozhodnutí o použití tohoto řešení již prý padlo a novinka by se na trhu měla objevit na začátku roku 2022 jako rival další generace BMW M3 a zřejmě stále současného Audi RS4. Tyto stroje ještě sází na šestiválcové motory s dvojitým přeplňováním, Mercedes se tedy má posunout rovnou „před” ně. Nový hybridní pohon bude pracovat s dnes už známým čtyřválcem o maximálním výkonu 421 koní, k němuž elektromotor přidá minimálně dalších sto kobyl. Celá jednotka by se tedy s výstupem bohatě přes 500 koní měla dostat před své rivaly jak na poli výkonu, tak pochopitelně spotřeby paliva.

Stejný pohon se v méně výkonném provedení má následně objevit v modelech, které jsou dnes označeny číslicemi 43 a 53 a používají šestiválcové motory. Jestli se dostane i pod kapotu dalších AMG s označením 63, je otázkou, předpokládáme ale, že nikoli. Nelze ovšem očekávat, že by na jednu stranu u Mercedesu-AMG C63 automobilka vsadila na oproti dnešku poloviční motor a u E63 ponechala V8. Downsizing dorazí i do těchto vod, jen zřejmě mírnější.

Zdroje z AMG prý říkají, že novinka bude výkonnější, dostane vyšší točivý moment a díky hmotnosti čtyřválcové jednotky (160,5 kg, o 48,5 kg méně než u 4,0 V8) bude celkově lehčí i přes nutnost použití elektromotoru, akumulátorů a dalšího příslušenství. Akumulátory tak budou musel být hodně malé, třebaže mají být větší než ty v dnešních AMG označených číslovkou 53 (0,9 kWh) a umožnit i delší než pármetrovou jízdu čistě na elektřinu.

Mercedes tyto informace odmítá oficiálně komentovat, připouští ale, že nezbytně musí redukovat papírovou spotřebu resp. emise CO2 svých současných aut. A vzhledem k její výši to bez razantních kroků nepůjde - dnes je třícípá hvězda skutečně jednou z mála automobilek nabízející spoustu šesti- i osmiválců a ani jeden tříválec. Setrvat v této pozici zjevně není možné.

Pokud byste tedy toužili po osmiválcovém Mercedesu třídy C, doporučujeme neotálet s objednáním současného modelu C63 od AMG. Je otázkou, jak dlouho vydrží na trhu ve své aktuální podobě a je naprosto jisté, že nová generace už osmiválcový pohon nemůže dostat, i kdyby si Němci přepřáhnutí na čtyřválce náhodou rozmysleli. Totéž pak platí v případě zájmu o kombík - ani ten s další generací Mercedesu-AMG C63 dorazit nemá.


Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 1 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 30Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 2 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 31Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 3 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 32Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 4 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 33Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 5 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 34Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 6 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 35Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 7 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 36Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce - 8 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 37
Nový čtyřválcový dvoulitr je evidentně budoucností AMG. Pohání současné modely s číslicí 45 a do budoucna se má stát součástí pohonů verzí 43, 53 a 63

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama