Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cub plně odhalena: říká si čtyřdvéřové kupé, je to ale spíše nové Rio
28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V jihokorejském Soulu se Kia snaží předefinovat třídu kompaktních hatchbacků. Svému konceptu Cub začala říkat čtyřdveřové kupé.
Hlavní automobilové zprávy se posledních pár dní hrnou především z newyorského autosalonu, to však neznamená, že by se jinak nikde nic nedělo. Souběžně s výstavou pod mrakodrapy Velkého jablka má kupříkladu otevřeno také autosalon v Soulu, odkud pochází i tato studie kompaktního hatchbacku Cub, kterému Kia bůhvíproč říká čtyřdveřové kupé.
Za poněkud nelogické označení patrně můžou bezrámová okna dveří otevírajících se proti sobě, dohadování je ale zbytečné, ani ty z žádného vozu kupé ještě nedělají. Korekci přesné rozměry konceptu neuvádí, píšou pouze, že Cub „na délku měří pod čtyři metry“, a to by znamenalo, že by se teoreticky mohlo jednat o nástupce modelu Rio (4 045 mm).
Autorem návrhu není nikdo jiný než šéf designového oddělení Peter Schreyer, ačkoli sám na voze jistě nepracoval. Pokud je nějaká šance, že by se Cub skutečně dostal do výroby, kromě atypických dveří jistě nebude mít ani jejich „otevírání dotekem“ a jakési křídla stoupající vzhůru od prahů. Naopak co by u produkčního vozu zřejmě přibylo, jsou chybějící sloupky B.
Že se nejedná pouze o nějaké designové cvičení pro oko návštěvníka výstavy v podobě nefunkční makety, se snaží Kia dokázat fotografiemi interiéru, především ale informacemi o pohonu. Podle tiskového sdělení má Cub mezi předními koly zážehový čtyřválec s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru, tedy „starou“ známou jednotku z Velosteru Turbo nebo Cee'du GT a Pro_Cee'du GT. Přeladěná zřejmě nebude, Kia uvádí výkon 204 koní a točivý moment 265 newtonmetrů.
Vůz postavený na devatenáctipalcových kolech využívá místo klasických zpětných zrcátek kamery, nechybí připojení pro chytré telefony a ovladač ve stylu iDrive či MMI. Navzdory tomu, že kabina a s pár výjimkami i zbytek vypadají docela uvěřitelně, produkce se vůz zřejmě nedočká, nebo alespoň ne hned. Podle Kie „plány na výrobu momentálně neexistují“.
Volant vozu by měl být vybavený soustavou senzorů monitorujících vitální funkce a biorytnus řidiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před hodinou - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 4 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva