Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží

Elektromotor sice může vůz i pohánět, ale jen v nízkých rychlostech. Hlavním cílem elektřiny zde je zvednout výkon za současného snížení spotřeby a emisí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží

29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromotor sice může vůz i pohánět, ale jen v nízkých rychlostech. Hlavním cílem elektřiny zde je zvednout výkon za současného snížení spotřeby a emisí.

Kia Optima by v budoucnu měla být k mání i s diesel-elektrickým pohonným ústrojím, lze-li soudit podle poodhaleného konceptu T-Hybrid. Nečekejme lokomotivu, výsledný vůz bude tzv. mild-hybrid, ale s možností jízdy čistě na elektřinu na krátké vzdálenosti a v nízkých rychlostech. A podobně jako skoro všechny novinky, o kterých se v posledních týdnech píše, i tento stroj se veřejnosti naživo ukáže na pařížském autosalonu.

Pohonné ústrojí Optimy T-Hybrid se bude skládat ze standardního 1,7litrového dieselového čtyřválce CRDi, který sám o sobě nabídne 134 koní a 325 Nm. Ta hybridní část znamená 48voltovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadelníku, tam, kde by normálně bylo rezervní kolo, která bude napojena na generátor nahrazující klasický alternátor a schopný i nastartovat motor pod přední kapotou.

Díky tomuto uspořádání má být startování motoru v rámci funkce start-stopu "téměř bez hluku a vibrací". První, tedy studený start bude s největší pravděpodobností obstarávat obyčejný startér, který i s běžným akumulátorem pod kapotou také najdeme. Kromě mild-hybridu dostane motor také elektřinou poháněný kompresor, který má v nízkých otáčkách výrazně zvyšovat točivý moment motoru.

Podle automobilky se díky těmto úpravám zvedne výkon pohonného ústrojí o 15 až 20 procent, což by mohlo znamenat 154-161 koní, resp. 374-390 Nm. Podle informací o elektrickém kompresoru však očekávejme změny zejména v křivkách výkonu a točivého momentu a tedy i ve zrychlení na stovku a pružnosti. A pochopitelně se také hovoří o "výrazném snížení" spotřeby a emisí CO2. Že papírovým údajům nebude možno příliš věřit, snad nemusíme dodávat.

Kia pro hybridní část pohonu této Optimy nepoužila dnes běžné lithium-ionové baterie, namísto nich je pod podlahou kufru standardní olovo-uhlíkový akumulátor, stejný, jaký v dnešních konvenčních autech najdeme pod kapotou. Argumenty pro jeho použití jsou docela jednoduché - není ho potřeba tolik chladit a když skončí jeho životnost, recyklace je mnohem snazší.

Podle automobilky je Optima T-Hybrid stále ve vývoji; stroj, který uvidíme v Paříži, je zatím jen koncept. Nejspíš ale nebude dlouho trvat, než se dostane do nabídky. "Nový mild-hybrid je naší vlajkovou technologií pro zlepšení efektivity modelů, poháněných motorem s vnitřním spalováním. V budoucnosti tato technologie pomůže snížit emise celé evropské nabídky," komentoval T-Hybrid Michael Cole, evropský šéf automobilky. Na rozdíl od elektromobilů by takováto aplikace skutečně mohla pomoci snížit emise CO2 při prodejní ceně, která nebude tak moc vzdálená konvenčnímu turbodieselu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 1 - 2015 kia optima diesel hybrid 01Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 2 - 2015 kia optima diesel hybrid 02Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 3 - 2015 kia optima diesel hybrid 03
Kia Optima T-Hybrid využívá elektřiny ke snížení spotřeby; k jízdě již výrazně méně

Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 4 - Kia Optima 2015 US verze 01Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 5 - Kia Optima 2015 US verze 02Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 6 - Kia Optima 2015 US verze 03Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 7 - Kia Optima 2015 US verze 04Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 8 - Kia Optima 2015 US verze 05Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 9 - Kia Optima 2015 US verze 07Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 10 - Kia Optima 2015 US verze 08Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 11 - Kia Optima 2015 US verze 09Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 12 - Kia Optima 2015 US verze 10Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 13 - Kia Optima 2015 US verze 11Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 14 - Kia Optima 2015 US verze 12Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 15 - Kia Optima 2015 US verze 29Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 16 - Kia Optima 2015 US verze 30Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 17 - Kia Optima 2015 US verze 32Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží - 18 - Kia Optima 2015 US verze 34
Vnější vzhled se oproti variantě s konvenčním pohonem příliš měnit nebude (na obrázcích americká verze Optimy)

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.