Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí diesely i ve Škodách? Šéf vývoje otevřeně řekl, co je skutečně čeká
23.10.2018 | Petr Prokopec
Nad motory TDI jednoznačně zapadá slunce a o jejich budoucnosti se neustále spekuluje. Člověk vedoucí vývoj Škody nyní řekl, co je skutečně čeká v případě modelů české značky.
Na sklonku dubna se ve Vídni konalo motorové sympozium, na kterém nemohl chybět ani Volkswagen. Ten v rakouské metropoli možná i překvapivě odhalil nový dvoulitrový diesel s cílem nahradit jím kompletně celou rodinu dosavadních „naftožroutů“, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Tento agregát míří pod kapotu různých modelů Audi, v jejich případě má být usazen podélně. Následně jej pak měly začít používat i další koncernové značky, takže budoucnost dieselů u VW se zdála být zajištěna. Jenže ve světě naftových motorů dnes i několik měsíců platí za spoustu času - situace se mění každým dnem a plány, které platily včera, nemusí zítra nic znamenat.
U koncernu VW to nejlépe dosvědčují veletoče Porsche, které nejprve výrobu i prodej dieselů ukončilo, pak zařadilo zpátečku a nakonec je nadobro odpískalo. Byli jsme tak zvědavi, zda se nějaký diesel vůbec ještě dostane po kapotu budoucích škodovek, které mohl stihnout stejný osud. A nyní máme na stole odpověď od toho nejpovolanějšího člověka, Christiana Strubeho, který vede vývoj Škody.
„Diesel není mrtvý,“ uvedl šéf vývoje s tím, že nový dvoulitrový motor bude v případě mladoboleslavské automobilky poprvé použit u příští generace Škody Octavia. Ta bude představena v závěru příštího roku, na počátku toho následujícího pak zamíří do prodeje. V té době odstartuje platnost nových pravidel EU, podle nichž budou moci auta průměrně produkovat nanejvýš 95 gramů CO2 na kilometr, stejně tak by měla být v platnosti emisní norma Euro 7.
Se splněním přísnějších limitů ovšem nový dieselový motor nebude mít problém, jde totiž o mild hybridní jednotku. Očekávat tedy máme přítomnost 12voltového startéru/generátoru a lithium-iontové baterie. VW Group si zároveň pohrál se spalovacím procesem, urychlil reakce turbodmychadla a navýšil i životnost filtru pevných částic. Motor je navíc lehčí a má snížené třecí a tepelné ztráty.
O konkrétní spotřebě se bohužel nemluví, v rámci výkonů má ovšem agregát pokrýt škálu od 136 do 204 koní. Jeho vrcholná verze zároveň přivede do hry i 400 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v rozmezí 1 750 až 3 000 otáček. Kromě vyšší efektivity lze tedy počítat i s působivější jízdní dynamikou, ač zrovna vrchol u Škody nejspíše zamíří jen pod kapotu Octavie RS.
Právě vysoký točivý moment je dle Strubeho „opravdu důležitý“, proto ostatně značka nakonec zavrhla použití benzinového agregátu pod kapotou Škody Kodiaq RS. Ta díky tomu počítá dokonce s 500 Nm, stejně jako s 240 koňmi. Oficiální start prodeje je naplánován na počátek listopadu, již nyní ovšem víme, že pětimístná verze odstartuje na částce 1 189 900 Kč.
Dvoulitr možná v nabídce doplní menší turbodiesel o objemu 1,5 litru. VW Group na jeho vývoji dlouho pracoval, ovšem v důsledku averze zákazníků k „producentům sazí“ vše za pět minut dvanáct odpískal. Nově však měl být agregát přepracován, aby rovněž vyhovoval přísnějším emisním limitům a pod kapotou Octavie může fungovat jako základ.
Zda má tato zvěst reálný základ, není jisté, Straube to nepotvrdil. Na jednu stranu by totiž sice potvrzovala odhodlání VW Group setrvat u dieselů, na straně druhé by však nedávalo smysl, kdyby koncern vyvíjel dvoulitr jako nástupce hned tří motorů a vzápětí vyrukoval s další jednotkou, která mu poleze do zelí. Nic to však nemění na faktu, že nová Octavia TDI dorazí.
Nový mild hybridní diesel Volkswagenu byl představen letos na konci dubna. Teď už jej jisté, že zamíří i pod kapotu škodovek, jako první jej dostane Octavia čtvrté generace
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 7 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 10 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva