Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí diesely i ve Škodách? Šéf vývoje otevřeně řekl, co je skutečně čeká
23.10.2018 | Petr Prokopec
Nad motory TDI jednoznačně zapadá slunce a o jejich budoucnosti se neustále spekuluje. Člověk vedoucí vývoj Škody nyní řekl, co je skutečně čeká v případě modelů české značky.
Na sklonku dubna se ve Vídni konalo motorové sympozium, na kterém nemohl chybět ani Volkswagen. Ten v rakouské metropoli možná i překvapivě odhalil nový dvoulitrový diesel s cílem nahradit jím kompletně celou rodinu dosavadních „naftožroutů“, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Tento agregát míří pod kapotu různých modelů Audi, v jejich případě má být usazen podélně. Následně jej pak měly začít používat i další koncernové značky, takže budoucnost dieselů u VW se zdála být zajištěna. Jenže ve světě naftových motorů dnes i několik měsíců platí za spoustu času - situace se mění každým dnem a plány, které platily včera, nemusí zítra nic znamenat.
U koncernu VW to nejlépe dosvědčují veletoče Porsche, které nejprve výrobu i prodej dieselů ukončilo, pak zařadilo zpátečku a nakonec je nadobro odpískalo. Byli jsme tak zvědavi, zda se nějaký diesel vůbec ještě dostane po kapotu budoucích škodovek, které mohl stihnout stejný osud. A nyní máme na stole odpověď od toho nejpovolanějšího člověka, Christiana Strubeho, který vede vývoj Škody.
„Diesel není mrtvý,“ uvedl šéf vývoje s tím, že nový dvoulitrový motor bude v případě mladoboleslavské automobilky poprvé použit u příští generace Škody Octavia. Ta bude představena v závěru příštího roku, na počátku toho následujícího pak zamíří do prodeje. V té době odstartuje platnost nových pravidel EU, podle nichž budou moci auta průměrně produkovat nanejvýš 95 gramů CO2 na kilometr, stejně tak by měla být v platnosti emisní norma Euro 7.
Se splněním přísnějších limitů ovšem nový dieselový motor nebude mít problém, jde totiž o mild hybridní jednotku. Očekávat tedy máme přítomnost 12voltového startéru/generátoru a lithium-iontové baterie. VW Group si zároveň pohrál se spalovacím procesem, urychlil reakce turbodmychadla a navýšil i životnost filtru pevných částic. Motor je navíc lehčí a má snížené třecí a tepelné ztráty.
O konkrétní spotřebě se bohužel nemluví, v rámci výkonů má ovšem agregát pokrýt škálu od 136 do 204 koní. Jeho vrcholná verze zároveň přivede do hry i 400 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v rozmezí 1 750 až 3 000 otáček. Kromě vyšší efektivity lze tedy počítat i s působivější jízdní dynamikou, ač zrovna vrchol u Škody nejspíše zamíří jen pod kapotu Octavie RS.
Právě vysoký točivý moment je dle Strubeho „opravdu důležitý“, proto ostatně značka nakonec zavrhla použití benzinového agregátu pod kapotou Škody Kodiaq RS. Ta díky tomu počítá dokonce s 500 Nm, stejně jako s 240 koňmi. Oficiální start prodeje je naplánován na počátek listopadu, již nyní ovšem víme, že pětimístná verze odstartuje na částce 1 189 900 Kč.
Dvoulitr možná v nabídce doplní menší turbodiesel o objemu 1,5 litru. VW Group na jeho vývoji dlouho pracoval, ovšem v důsledku averze zákazníků k „producentům sazí“ vše za pět minut dvanáct odpískal. Nově však měl být agregát přepracován, aby rovněž vyhovoval přísnějším emisním limitům a pod kapotou Octavie může fungovat jako základ.
Zda má tato zvěst reálný základ, není jisté, Straube to nepotvrdil. Na jednu stranu by totiž sice potvrzovala odhodlání VW Group setrvat u dieselů, na straně druhé by však nedávalo smysl, kdyby koncern vyvíjel dvoulitr jako nástupce hned tří motorů a vzápětí vyrukoval s další jednotkou, která mu poleze do zelí. Nic to však nemění na faktu, že nová Octavia TDI dorazí.
Nový mild hybridní diesel Volkswagenu byl představen letos na konci dubna. Teď už jej jisté, že zamíří i pod kapotu škodovek, jako první jej dostane Octavia čtvrté generace
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB