Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku

(+ živé foto) Stovku zvládne „terénní“ Kalina za 12,4 sekundy, v průměru si pak její 1,6litrový motor řekne o 7 litrů. K mání bude od září za 230 tisíc korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku

28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Stovku zvládne „terénní“ Kalina za 12,4 sekundy, v průměru si pak její 1,6litrový motor řekne o 7 litrů. K mání bude od září za 230 tisíc korun.

Novou verzi Lady Kalina jsme vám mohli představit již na počátku letních prázdnin. Teprve s příchodem jejich konce tu ovšem máme debut na moskevském autosalonu, kde byly odhaleny také kompletní technické parametry. Víme tedy, že světlá výška novinky byla zvětšena o 23 milimetrů, z čehož 16 mm připadá na samotný podvozek a 7 mm na vyšší profil pneumatik. Namísto standardních čtrnáctek totiž verze Cross dostala 15palcová kola s gumami o rozměru 195/55.

Představit si pak můžeme i další rozměry, ačkoliv v rámci délky 4 084 mm a šířky 1 700 mm hovoříme o běžných mírách. To pak samozřejmě platí také o zavazadlovém prostoru, který při aretovaných zadních sedadlech pobere 355 litrů, po jejich složení pak 670 l. Výška vozu ovšem s ohledem na zvednutý podvozek narostla na 1 564 mm, což mělo vliv také na vyšší aerodynamický odpor. Počítat tedy můžeme s ovlivněním jízdní dynamiky a spotřeby.

V prvním případě je přitom třeba počítat s 12,4sekundovým sprintem z klidu na stovku, ve druhém pak se sedmilitrovým průměrem na 100 km. Pod kapotou přitom i nadále najdeme atmosférický 1,6litrový motor, který produkuje 87 koní. Tato síla ovšem míří pouze na přední kola, jedinou další úpravou související s možností vyjížděk do terénu vyjma zmiňovaného zvýšeného podvozku tak tvoří černé lemy karoserie a stříbrně lakované kryty vpředu a vzadu.

Uvnitř bychom pak neměli hledat jediný odklon, zmínit můžeme snad jen základní výbavu, která počítá s airbagem řidiče, ABS, klimatizací nebo vyhřívanými předními sedadly. Cena pak startuje na 400 tisících rublech (cca 230 tisíc korun), přičemž prodej bude zahájen již v září. S ohledem na aktuální stav na Ukrajině si ovšem značka ponechává otevřená zadní vrátka a naznačuje, že cena by se mohla změnit „v závislosti na stávající situaci“.

To samé se pak týká také nové Lady Largus Cross, která podstoupila obdobnou kůru. V jejím případě světlá výška narostla na 170 milimetrů, ta celková pak na 1 682 mm. O pohon se přitom stará opět 1,6litrový motor, ten však produkuje 105 koní. Vzhledem k větším rozměrům a hmotnosti však sprint zabere 13,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 165 km/h.

Cena této novinky pak ještě nebyla stanovena, neboť do prodeje půjde Largus Cross až v listopadu. I proto zřejmě na stánku značky v Moskvě prozatím chybí.


Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 1 - Lada Kalina Cross zive foto 01Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 2 - Lada Kalina Cross zive foto 02
Lada Kalina Cross nechyběla na moskevském autosalonu...

Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 3 - Lada Kalina Cross 2014 oficialni foto 01Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 4 - Lada Kalina Cross 2014 oficialni foto 02Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 5 - Lada Kalina Cross 2014 oficialni foto 03Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 6 - Lada Kalina Cross 2014 oficialni foto 04Lada Kalina Cross v detailech: zvýšený podvozek zvedl i spotřebu, srazil dynamiku - 7 - Lada Kalina Cross 2014 oficialni foto 05
...na oficiálních fotkách se však již představila na počátku letních prázdnin

Zdroj: ZR.ru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.