Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada konečně stvořila opravdu pěkné auto. Poprvé ho nafotili v provozu
16.8.2018 | Petr Prokopec
Lady jsou v posledních letech vizuálně atraktivnější než kdy dříve, ale pěkné? To bychom dosud neřekli o žádné. Na adresu nové Vesty Sport si to ale říci troufneme, a to jde o plně sériový model.
Již jen pár dní nás dělí od začátku automobilového týdne v Monterey. V americkém Pebble Beach se dočkáme celé řady hlavně sportovních a supersportovních novinek, mezi něž bude patřit Bugatti Divo, Lamborghini Aventador SVJ nebo BMW Z4. Nejde však o jedinou automobilovou show, jež nás ještě do konce prázdnin čeká. Za necelé dva týdny totiž odstartuje moskevská motor show, kde taktéž nebude o sportovní novinky nouze. Jen půjde o trochu nižší ligu.
Řeč je v tomto případě o Ladě Vesta Sport, kterou si poprvé můžeme prohlédnout na snímcích z ulice. Z nich je konečně jasné, že jde o nejlépe vypadající model značky a alespoň za nás bychom řekli, že opravdu pěkný. A to přesto, že vůči standardu se nová verze liší jen v detailech, než aby došlo na zásadní přerod. Máme tu odlišné nárazníky, difuzor lemovaný po obou stranách koncovkou výfuku či spoiler na víku zavazadelníku, do kterého bylo zakomponováno třetí brzdové světlo.
Dále lze zmínit 17palcová litá kola obutá v nízkoprofilových pneumatikách, jež musí zvládat o trochu vyšší výkon. Pod kapotu se nastěhoval 1,8litrový benzinový čtyřválec naladěný na 145 koní a 187 Nm točivého momentu. Lada nárůstu dosáhla úpravou vnitřností motoru, navýšen byl také tlak v palivovém systému a jiné je i časování zapalování. Pětistupňový manuál pak dostal do vínku pár komponentů od Renaultu.
Tyto modifikace citelně vylepšily jízdní dynamiku, namísto sprintu na stovku za 10,2 sekundy stačí o šest desetin méně. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla ze 186 na 198 km/h, proto byl posílen i brzdový systém. Kotouče byly zvětšeny ve všech rozích, konkrétní velikost ale Lada neuvádí. Dodává však, že zmiňované standardní sedmnáctky lze za příplatek nahradit osmnáctipalcovými ráfky.
Aby nedošlo jen na posun v přímém směru, byl o 35 milimetrů (na 1 545 mm) rozšířen rozchod kol vpředu a o 15 mm (na 1 525 mm) vzadu. Podvozek oproti tomu klesl o 16 mm blíže k zemi, světlá výška tak činí pouze 162 mm. Ruská automobilka kromě toho zesílila rovněž tlumiče a pozměnila i charakteristiku pružin. A aby toho nebylo málo, modifikována byla rovněž kinematika mechanismu řízení, zatímco ESP lze zcela vypnout.
Změny se týkají rovněž interiéru, ten se ale dosud neukázal ani na oficiálních, ani na špionážních fotkách. Podle tvrzení automobilky ale máme vpředu čekat sportovní sedadla s lepším bočním vedením, jež budou čalouněna kombinací kůže a Alcantary. S kůží a kontrastními švy lze počítat také na volantu, přičemž všechny tyto modifikace samozřejmě navýší i cenu. Dle spekulací ovšem na stále příjemných 350 tisíc korun.
Nové fotky teprve ukazují vizuální přitažlivost nové Lady Vesta Sport. Interiér nám však zatím neodhalují
Ani na starších oficiálních snímcích vůz nevypadal špatně, ve skutečném světě ale působí přece jen atraktivněji
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB