Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí test nejnovějšího Suzuki skončil fiaskem, k převrácení mnoho nechybělo
18.2.2019 | Petr Prokopec
Losí test platí za jakýsi svatý grál zkoušek jízdních vlastností vozu, čekat úspěch v něm od každého auta by ale bylo naivní. SUV s žebřinovým rámem se hodí spíš do terénu, a tak Suzuki Jimny zázraky na asfaltu nepředvádí.
Losí test nejspíše již nikomu představovat nemusíme, ostatně v uplynulých měsících jsme se tímto vyhýbacím manévrem zabývali několikrát. A zatímco třeba Volkswagen Golf GTI ohromil přetáčivostí, která není zrovna vlastní předokolkám, BMW X2 zklamalo. Chovalo se přesně tak, jak měl reagovat i „lidový vůz“. Je však nutné dodat, že na mnichovský stroj nakonec lze ještě pohlížet kladně, pokud jej dáme do kontextu s výsledky nového Suzuki Jimny. Teprve jeho losí test je totiž tragédií.
Na převrácení ve stylu první generace Mercedesu třídy A sice nedojde, nicméně do stoického klidu má Jimny opravdu daleko. Náhlou změnu jízdního pruhu a návrat do toho původního lze v relativním bezpečí absolvovat maximálně při rychlosti 68 km/h. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál o trochu více, může ho to přivést do problémů. Při náhlých manévrech se karoserie malého offroadu začne velmi naklánět. Vnitřní zadní kolo ztratí kontakt s vozovkou, vnější přední zase v podstatě mizí v podběhu.
Jimny se současně vydá za přídí ven ze zatáčky. Nedotáčivost zmíněná v souvislosti s BMW X2 tak dostává zcela nový rozměr, zvláště když je ještě kombinována s dlouhým převodem řízení. Testovací řidiči proto vypověděli, že po úvodní změně směru opravdu bojovali s tím, aby Suzuki zase vrátili na tu správnou stranu silnice. Nápomocné jim v tom navíc nebyly ani pneumatiky s nízkou přilnavostí.
Suma sumárum se tedy nová generace Suzuki Jimny na silnici nepředvedla zrovna v dobrém světle. Je ovšem třeba si uvědomit, že to není oblast, kde by japonský offroad měl excelovat. Jeho doménou je terén, kvůli čemuž ostatně zůstává u žebřinového rámu. Nechceme říci, že takové auto nemá fungovat na silnici nebo že jeho losí test je úplný nesmysl, lepší výsledek při jeho zaměření ale zkrátka nešlo očekávat.
S popsaným základem je spojen nový 1,5litrový motor, který nahradil předchozí 1,3litrovou jednotku. I Japonci se rozhodli, že downsizing nebudou tlačit všude. Nový agregát má navíc sice větší objem než předchůdce, nicméně po stránce rozměrové je menší a samotná hmotnost poklesla o 15 procent. Na všechna čtyři kola pak skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílá rovných 100 koní, což sice není zrovna enormní výkon, doplněn je však nízkou hmotností 1 110 kg. Očekávat by se tedy dala zajímavá dynamika, ta však, jak již bylo řečeno, nebyla prioritou. I proto maximálka narostla jen na 145 km/h, což je při pohledu na výsledek losího testu dostatečné číslo.
Losí test nového Suzuki Jimny nedopadl zrovna dokonale, na druhou stranu však silnice nejsou doménou tohoto SUV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva