Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Sport 380: britská raketa je ještě silnější i lehčí, koketuje s 300 km/h
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové vrcholné provedení modelu Exige disponuje 380 koňmi, hmotnost však může klesnout až na 1 066 kg. A došlo i na ladění aerodynamiky.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že britská automobilka Lotus skončí na dně bankrotové propasti. Příchod Jeana-Marca Galese se však ukázal být záchranou na poslední chvíli. Bývalý manažer PSA totiž pomocí série nepopulárních kroků, jež mimo jiné souvisely s redukcí pracovních sil, dokázal vrátit Lotus do černých čísel. Od srpna letošního roku tak značka disponuje pozitivním cash flow, díky čemuž si konečně může dovolit vývoj zcela nových modelů.
Jako první se v roce 2020 objeví zcela nový Elise, po němž má následovat spřízněný Exige. Značka oba modely posadí na nové lepené hliníkové šasí, s jehož pomocí hodlá udržet hmotnost pod jednou tunou. A to přesto, že dojde k menšímu navýšení venkovních rozměrů. Mimo to Lotus chce jít na americký trh, proto vozy dostanou více bezpečnostních prvků.
Po této dvojici se Britové chystají na novou generaci modelu Evora, která dorazí v roce 2022. Mimo to bychom se měli dočkat také prvního firemního SUV, které sice bude určeno - alespoň zpočátku - primárně pro asijské trhy, nicméně i tak má zdvojnásobit či dokonce ztrojnásobit registrace. Ty přitom oproti letošním 1 700 až 1 800 prodaným vozům mají narůst na 4 000 aut v roce 2021.
Ještě před touto expanzí pak Gales přislíbil stávající Evoru ve verzi Roadster, kromě toho dojde k dalšímu vylepšování modelů Elise a Exige. Druhý zmíněný se přitom aktuálně ukázal v provedení Sport 380, jež je nejlehčí a nejvýkonnější šestiválcovou variantou tohoto stroje, jaká kdy v Hethelu vznikla. Jejím základem se stal loni odhalený Exige Sport 350.
Vůči tomuto modelu dostala „třistaosmdesátka“ modifikovaný 3,5litrový šestiválec, který nově produkuje 380 koní v 6 700 otáčkách a 410 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Díky tomuto posílení zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 286 km/h. Té přitom dosáhnete až na šestý převodový stupeň, nikoliv na pátý, jako u verze Sport 350.
Lotus udává, že Exige Sport 380 bude od příštího roku k mání také s automatem (s maximálkou sníženou na 274 km/h), ten se však na registracích bude podílet jen zlomkem. Obě převodovky budou mít olejové chlazení, které umožní maximální okruhové využití. V případě manuálu lze přitom dále očekávat hmotnost 1 076 kg, což je ve srovnání s dosud nejlehčí variantou pokles o 25 kilo.
Bylo toho dosaženo instalací nejlehčích kovaných kol na trhu, nahrazením zadního skleněného okna polykarbonátem, lithium-iontovou baterií, novým zadním křídlem a difuzorem či karbonovými sedadly. Auto je možno dovybavit příplatkovým titanovým výfukem a odnímatelným karbonovým střešním panelem, kterým lze nahradit standardní plátno. Obojí hmotnost dále sráží na 1 066 kg.
Veškeré tyto modifikace - zejména pak instalace nového křídla a difuzoru - v kombinaci s výraznějším čelním splitterem navýšily přítlak při maximálce na 140 kg. Oproti provedení Sport 350 jde o 60procentní zlepšení, aniž by narostl aerodynamický odpor. Jeho přesnou hodnotu sice značka nezmínila, průměrná spotřeba však činí 10,4 l/100 km (resp. 9,7 l/100 km u automatu).
Další změny zahrnují rozšíření předních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o 10 milimetrů, což navyšuje přilnavost. Dále tu pak máme účinnější brzdy AP Racing či doplňkový paket Track Pack zahrnující stavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach. Mimo to Lotus snížil o jeden centimetr boční prahy, což usnadňuje nastupování (a taktéž se podílí na nižší hmotnosti).
V kabině je pak možné očekávat již ve standardu čalounění Alcantarou či multimédiální systém zahrnující rozhraní Bluetooth, které se u Lotusu objevuje poprvé. Ceny startují na částce 67 900 GBP (cca 2 156 500 Kč), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům na počátku příštího roku.

















Nový Lotus Exige Sport 380 spojuje 380 koní s hmotností 1 066 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW se chce zachránit s pomocí nové verze svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne jako hotovku
30.5.2025Tak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
30.5.2025Někdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
30.5.2025BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
30.5.2025Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva