Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s

(+ video) Vylepšené kupé dostalo do vínku 350 koní, odlehčené komponenty či modifikované převodovky. Okruh v Hethelu zvládne pod 1,5 minuty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s

9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Vylepšené kupé dostalo do vínku 350 koní, odlehčené komponenty či modifikované převodovky. Okruh v Hethelu zvládne pod 1,5 minuty.

Ještě loni se zdálo, že osud automobilky Lotus je více než nahnutý. Nicméně příchod nových majitelů i rošáda na vedoucím postu přinesly své ovoce. Jen za letošek nám tak Britové odhalili výrazně modernizovanou Evoru 400 i zcela nový model 3-Eleven. Před zhruba třemi týdny jsme pak mohli přivítat vylepšený kabriolet Elise, nyní si pro změnu posvítíme na kupé Exige, jehož verzi Sport 350 můžete od února příštího roku pořídit od 55 900 GBP (cca 2 082 000 Kč), respektive 74 000 Eur (2 miliony korun).

Co za své peníze dostanete? V prvé řadě je to modifikovaný šestistupňový manuál, který dostal do vínku odlehčené hliníkové komponenty za účelem ponížení hmotnosti a rychlejšího nebo preciznějšího řazení. Pokud ovšem ruční řazení není vaším šálkem čaje, máte k dispozici šestistupňovou sekvenci, v jejímž případě změna rychlostních stupňů směrem nahoru zabere 0,24 sekundy, směrem dolů je pak ve sportovním režimu logicky doprovázena automatickými meziplyny.

Další novinkou, kterou můžete vůči předchozímu Lotusu Exige S zaregistrovat, jsou odlehčené úchyty motoru, lehčí baterie, přepracovaná středová konzole, optimalizované odhlučnění nebo přepracovaná záď. Všechny tyto modifikace srazily hmotnost o 51 kilogramů na pouhých 1 125 kg, což se samozřejmě projevilo na zlepšení jízdní dynamiky. Než se k ní ovšem dostaneme, řekneme si nejprve pár slov o pohonné jednotce.

Srdcem vozu je i nadále 3,5litrový přeplňovaný šestiválec, který produkuje 350 koní v 7 000 otáčkách a 400 Nm točivého momentu při 4 500 ot./min. S tímto výkonem zvládá kupé osazené manuálem zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy, automat je díky optimalizovanému řazení o desetinu rychlejší. Jeho majitelé si ovšem musí vystačit s nejvyšší rychlostí 261 km/h oproti 274 km/h, na kterou dosáhne manuální verze.

Ještě podstatnější je ovšem čas dosažený na firemním okruhu v Hethelu, který poklesl o 2,5 sekundy na pouhou 1 minutu a 29,8 sekundy. Exige Sport 350 je tak vůbec prvním Lotusem, který se dostal pod metu půldruhé minuty. Nápomocno je mu přitom i nové mohutné zadní křídlo a zakapotovaný podvozek, se kterými narostl přítlak při rychlosti 160 km/h na 42 kilogramů.

Tisková zpráva bohužel již nezmiňuje, zda daného času dosáhla manuální či automatická verze, která je o pět kilogramů těžší. Přičemž zároveň není jisté, zda šlo o standardní provedení či verzi osazenou příplatkovou výbavou v podobě odlehčených kol (-5 kg) a brzd (-5 kg), díky nimž je možné u modelu Exige Sport 350 s šestistupňovým manuálem počítat pouze s 1 115 kily.

Kromě výše zmiňovaného je možné rovněž také sáhnout po interiérovém paketu Tartan, jehož žluto-šedý vzor byl vůbec poprvé představen v Lotusu Esprit S1 v roce 1976. Vyměnit jej ovšem můžete za kožené nebo Alcantarové čalounění, ve všech případech je však třeba počítat s nárůstem v úvodu zmiňované základní ceny.


Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 1 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 01Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 2 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 02Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 3 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 03Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 4 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 04Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 5 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 05Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s - 6 - Lotus Exige Sport 350 prvni foto 06
Lotus Exige Sport 350 kombinuje 350 koní s pouhými 1 115 kily. Firemní okruh v Hethelu tak pokoří za méně než půldruhou minutu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše