Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Sport 380: britská raketa je ještě silnější i lehčí, koketuje s 300 km/h
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové vrcholné provedení modelu Exige disponuje 380 koňmi, hmotnost však může klesnout až na 1 066 kg. A došlo i na ladění aerodynamiky.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že britská automobilka Lotus skončí na dně bankrotové propasti. Příchod Jeana-Marca Galese se však ukázal být záchranou na poslední chvíli. Bývalý manažer PSA totiž pomocí série nepopulárních kroků, jež mimo jiné souvisely s redukcí pracovních sil, dokázal vrátit Lotus do černých čísel. Od srpna letošního roku tak značka disponuje pozitivním cash flow, díky čemuž si konečně může dovolit vývoj zcela nových modelů.
Jako první se v roce 2020 objeví zcela nový Elise, po němž má následovat spřízněný Exige. Značka oba modely posadí na nové lepené hliníkové šasí, s jehož pomocí hodlá udržet hmotnost pod jednou tunou. A to přesto, že dojde k menšímu navýšení venkovních rozměrů. Mimo to Lotus chce jít na americký trh, proto vozy dostanou více bezpečnostních prvků.
Po této dvojici se Britové chystají na novou generaci modelu Evora, která dorazí v roce 2022. Mimo to bychom se měli dočkat také prvního firemního SUV, které sice bude určeno - alespoň zpočátku - primárně pro asijské trhy, nicméně i tak má zdvojnásobit či dokonce ztrojnásobit registrace. Ty přitom oproti letošním 1 700 až 1 800 prodaným vozům mají narůst na 4 000 aut v roce 2021.
Ještě před touto expanzí pak Gales přislíbil stávající Evoru ve verzi Roadster, kromě toho dojde k dalšímu vylepšování modelů Elise a Exige. Druhý zmíněný se přitom aktuálně ukázal v provedení Sport 380, jež je nejlehčí a nejvýkonnější šestiválcovou variantou tohoto stroje, jaká kdy v Hethelu vznikla. Jejím základem se stal loni odhalený Exige Sport 350.
Vůči tomuto modelu dostala „třistaosmdesátka“ modifikovaný 3,5litrový šestiválec, který nově produkuje 380 koní v 6 700 otáčkách a 410 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Díky tomuto posílení zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 286 km/h. Té přitom dosáhnete až na šestý převodový stupeň, nikoliv na pátý, jako u verze Sport 350.
Lotus udává, že Exige Sport 380 bude od příštího roku k mání také s automatem (s maximálkou sníženou na 274 km/h), ten se však na registracích bude podílet jen zlomkem. Obě převodovky budou mít olejové chlazení, které umožní maximální okruhové využití. V případě manuálu lze přitom dále očekávat hmotnost 1 076 kg, což je ve srovnání s dosud nejlehčí variantou pokles o 25 kilo.
Bylo toho dosaženo instalací nejlehčích kovaných kol na trhu, nahrazením zadního skleněného okna polykarbonátem, lithium-iontovou baterií, novým zadním křídlem a difuzorem či karbonovými sedadly. Auto je možno dovybavit příplatkovým titanovým výfukem a odnímatelným karbonovým střešním panelem, kterým lze nahradit standardní plátno. Obojí hmotnost dále sráží na 1 066 kg.
Veškeré tyto modifikace - zejména pak instalace nového křídla a difuzoru - v kombinaci s výraznějším čelním splitterem navýšily přítlak při maximálce na 140 kg. Oproti provedení Sport 350 jde o 60procentní zlepšení, aniž by narostl aerodynamický odpor. Jeho přesnou hodnotu sice značka nezmínila, průměrná spotřeba však činí 10,4 l/100 km (resp. 9,7 l/100 km u automatu).
Další změny zahrnují rozšíření předních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o 10 milimetrů, což navyšuje přilnavost. Dále tu pak máme účinnější brzdy AP Racing či doplňkový paket Track Pack zahrnující stavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach. Mimo to Lotus snížil o jeden centimetr boční prahy, což usnadňuje nastupování (a taktéž se podílí na nižší hmotnosti).
V kabině je pak možné očekávat již ve standardu čalounění Alcantarou či multimédiální systém zahrnující rozhraní Bluetooth, které se u Lotusu objevuje poprvé. Ceny startují na částce 67 900 GBP (cca 2 156 500 Kč), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům na počátku příštího roku.
Nový Lotus Exige Sport 380 spojuje 380 koní s hmotností 1 066 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz