Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN
12.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
MAN je proslulý výrobou větších strojů, na pole dodávek se v historii vydal jen jednou. Teď se na něj vrací, ovšem ne tak úplně sám.
Před dvěma týdny jsme si mohli představit druhou generaci Volkswagenu Crafter, která se od předchůdce neliší pouze designem, ale především jedním zásadním faktem. Německá automobilka totiž již nespolupracovala s Mercedesem, nýbrž veškerý vývoj odvedla pod vlastní střechou. Divize užitkových vozů však nezůstala ve své činnosti osamocena, pomocnou ruku jí totiž podala další koncernová značka MAN.
Ve světle této skutečnosti asi nepřekvapí, že si nově můžeme představit model TGE, tedy teprve druhou dodávku v historii jinak tradičního výrobce nákladních vozů a autobusů. Od sesterského Crafteru se přitom liší pouze jinou čelní maskou a logem, které bylo alternováno také vzadu. Lehce modifikována byla ještě vnitřní struktura předních světel, jejich tvar se však již neměnil. Dovnitř pak dorazil jen odlišný volant.
Změn tedy skutečně není mnoho, v motorovém prostoru pak nenajdeme žádnou. Také v tomto případě se totiž o pohon stará dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 102, 122 nebo 140 koní. V případě varianty BiTDI lze počítat se 177 koňmi, dále budete moci volit mezi manuálem či automatem a pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol 4Motion.
Další selekce je spojena s rozměry, kdy MAN nabídne tři rozdílné délky (7 388 mm, 6 833 mm, 5 983 mm), tři různé výšky (2 800 mm, 2 575 mm, 2 340 mm) a dva odlišné rozvory kol. Dále budou moci zákazníci vybírat mezi klasickou skříňovou dodávkou či variantou s korbou. Dorazí ovšem také kabina s podvozkem připraveným na montáž speciálních nástaveb.
Ve vrcholné formě by TGE mělo nabídnout až 18,3 metrů krychlových nákladového prostoru, celková povolená hmotnost se bude pohybovat mezi 3 a 5,5 tunami. Tažná kapacita pak počítá s dalšími 3,5 t. Stejně jako verze od Volkswagenu přitom bude i MAN vybaven také elektronickou stabilizací přívěsu či LEDkovým osvětlením zadního prostoru.
Dále je možné počítat s elektromechanickým posilovačem řízení či multikolizní brzdou, za příplatek dorazí adaptivní tempomat, parkovací senzory či zpětná kamera. První objednávky bude možné sepsat příští rok v březnu, v dubnu pak začne výroba (opět v Polsku jako u Crafteru) a v létě dorazí vozy k zákazníkům. Ceny budou upřesněny později.

Nový MAN TGE se ukázal ve společnosti svých větších sourozenců...
...i v několika karosářských variantách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
před 7 hodinamiIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
včeraMechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
před hodinouPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
před 3 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
před 5 hodinamiDodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
před 6 hodinamiZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 13:27 - jerry
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- BMW Divize 10.05. 06:26 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 10.04. 11:32 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.02. 17:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.02. 15:50 - řidičBOB
- Onboard videa 10.01. 21:22 - Truck Daškam