Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Manuály jsou pro BMW mrtvá záležitost, nemusí je dostat už ani příští řada 3
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem nebo nezájem o ruční řazení není pro mnichovskou automobilku určující. Z globálního hlediska pro něj nemá velký význam a tím to končí.
Není již žádným tajemstvím, že nová generace BMW M5 se bude muset obejít bez manuálu. Tato převodovka navíc není nikterak výrazně rozšířena ani mezi běžnějšími modely řady 5, spárovat s ní můžete pouze dvoulitrový turbodiesel u varianty 520d. Všechny ostatní verze již používají automat, který zakrátko bude prakticky jedinou skříní, jíž bude BMW nabízet.
Tomuto posunu rozhodně nejsme naklonění, mnichovskou automobilku totiž ještě více odtrhává od jejích kořenů. Jakkoli z ekonomického hlediska to chápeme. BMW je globální automobilka, manuály jsou na některých velkých trzích skoro neznámou věcí a nadšenci z Evropy či USA dokáží dát dohromady podstatné procento klientely jen u některých specifických modelů.
Prodejní šéf značky Ian Robertson tak bez okolků říká, že pro BMW jsou manuály v podstatě mrtvá záležitost. V menších modelech, jako je řada 1, či u Mini, má tento druh převodovky stále ještě budoucnost jistou kvůli cenám, které dražší automaty tak snadno nevstřebaní, nicméně už řady 3 a 4 nemusí v další generaci s ručním řazením vůbec dorazit.
„Po celém světě mají prakticky všechny verze řady 3 i modely postavené výše automat. Čína nikdy manuální převodovku ani nedostala, zde byl rovnou nabízen pouze automat. Spojené státy jsou také především o automatech a stále více a více tímto směrem míří i Evropa. Zcela jistě se proto v nabídce bude objevovat méně a méně manuálů,“ říká Robertson.
Jedním dechem se ovšem Robertson rychle snaží uklidnit fanoušky divize BMW M, kteří nejspíše po přečtení předchozích slov začali troubit na poplach. „U eMkových vozů puristé milují manuální řazení, a proto je budeme i nadále nabízet. Uvidíme ovšem, jestli u všech vozů. V některých případech se již nyní prodávají ve velmi malém množství.“
Prodejní šéf tím definitivně potvrdil, že pod kapotu příštích generací M5 a M6 se již „fofrklacek“ nevrátí. Smůlu v tomto ohledu mají hlavně Američané, v Evropě totiž generace F10 zamířila do showroomů pouze s automatem, byť i zde by se zákazníci jistě našli. Je pak jen otázka, jak dlouho lze s manuálem počítat také u modelů M3 a M4, zvláště pokud je základ nedostane.
Je ale otázka, jestli to ještě vůbec znamená pro někoho problém. Pro mnohé automobilové už je BMW léta mrtvé stejně tak, jako jsou pro tuto automobilku ony manuály. Řada z nich by se jistě i nechala zlákat zpět, Mnichov ale o své „staré” zákazníky nestojí, je jich málo. Těch „nových” je více a dalších kroky firmy zjevně směřují k tomu, aby pod jejími křídly zůstali jen ti...
Pro BMW není manuál takřka mrtev pouze po obchodní stránce, ale také v oblasti oficiálních fotek. Sehnat snímek M3 či M4 s touto převodovkou je prakticky nemožné, fotografie M2 ještě existuje
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před hodinou - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 2 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 4 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 5 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 11:32 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda