Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6

Nová Mazda 3 sice přijde až za dva roky, její klíčové detaily ale již známe. Dostane benzinové i dieselové motory, automat i manuál a shodí pár kilo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6

26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Mazda 3 sice přijde až za dva roky, její klíčové detaily ale již známe. Dostane benzinové i dieselové motory, automat i manuál a shodí pár kilo.

Pro japonskou automobilku v podstatě neexistuje důležitější model než Mazda 3. Současná, druhá generace ale byla představena již v roce 2008, což s ohledem na šestiletý život její předchůdkyně znamená, že příchod nového modelu není až tak daleko. Podle magazínu Car and Driver by měl dorazit za dva roky a poslat současnou trojku do důchodu v podstatě ve stejném věku jako v případě předchozí generační výměny.

Design přitom má být ovlivněn novým stylem Kodo, který značka použila na faceliftované SUV CX-9 a v Moskvě a Paříži představovanou Mazdu 6. Tím by měla být navýšena přitažlivost a vylepšena aerodynamika, do žádných větších akcí se ale v Japonsku pouštět nebudou. Automobilka si prostě nemůže dovolit, aby tento model donutil zákazníky otočit se na podpatku ještě před testovací jízdou, a tak nehodlá riskovat s žádnými experimenty.

Další trojky by měla být o poznání dynamičtější, zvláště když Mazda 3 přejde na stejný odtučňovací program, který výrobce použil u šestky. A pokud k tomu přidáme nové pohonné jednotky, pak by novinka měla být rovněž úspornější. Na přesná čísla je samozřejmě ještě příliš brzy. Podle zdroje se však vrcholem standardní nabídky stane nedávno představený dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActive-G o výkonu 155 koní. Jistá je prý pod kapotou nové Mazdy 3 také přítomnost nových dieselových motorů, když tím nejlepším v nabídce se má stát inovovaný 2,2litrový čtyřválec SkyActive-D. Naladěn bude na 150 a 175 koní, přičemž spojit s ním - stejně jako s ostatními pohonnými jednotkami - budete moci automatickou převodovku nebo tři pedály.

Otázkou je, zda se objeví nová generace Mazdy 3 MPS. Její současná verze totiž sice dokáže svými schopnostmi konkurovat Fordu Focus ST nebo Volkswagenu Golf GTI, na stejné prodeje, jakých dosahují oba evropští rivalové, ale nemůže ani pomyslet. Je tedy možné, že svou sportovní budoucnost vloží japonská značka pouze do příští generace MX-5, kterou vyvíjí společně s Fiatem.

Nejdůležitější však pro Mazdu bude otevření nové továrny v Mexiku, kam se přestěhuje velká část produkce. Díky tomu by japonská automobilka měla ušetřit spoustu peněz, neboť v současné době veškeré své vozy vyrábí v Japonsku, kde jí škodí silná měna a dovozní cla na některých důležitých odbytištích. Ovlivněna by tím přitom neměla být kvalita, ale nic jiného by předem žádný výrobce neřekl...

Uvidíme, jaká bude nakonec realita, dva roky ale nejsou až tak dlouhá doba, aby Mazda přišla s něčím naprosto revolučním ve srovnání s posledními novinkami. I přiloženou ilustraci od kolegů z Car and Driver tak považujeme za obraz docela pravděpodobné vizáže vozu.


Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 1 - Mazda 3 2014
První počítačová retuše přibližuje Mazdu 6 nedávno faceliftovanému SUV CX-9 a nové Mazdě 6. Patrné je to zejména na čelní masce

Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 2 - Mazda 3 2012 facelift 01Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 3 - Mazda 3 2012 facelift 02Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 4 - Mazda 3 2012 facelift 03Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 5 - Mazda 3 2012 facelift 04Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 6 - Mazda 3 2012 facelift 05Mazda 3 2014: nová trojka dorazí s designem a lehkostí Mazdy 6 - 7 - Mazda 3 2012 facelift 06
Současný vzhled Mazdy 3 bude nahrazen novým pojetím designového jazyka Kodo. Japonská automobilka však hodlá zachovat částečnou zdrženlivost, neboť tento model je pro ni životně důležitý

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.