Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km

Mazda splnila svůj slib a alespoň částečně odhalila hybridní verzi nové trojky. K mání ale bude zatím jen v Japonsku jako Axela, výlučně s karoserií sedan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km

12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mazda splnila svůj slib a alespoň částečně odhalila hybridní verzi nové trojky. K mání ale bude zatím jen v Japonsku jako Axela, výlučně s karoserií sedan.

Nová generace Mazdy 3 jako taková pro nás dávno není žhavou novinkou. Plně se představila už v červnu, záhy došlo také na odhalení sedanu a už nějaký ten den si vůz s kompletním českým ceníkem v ruce můžete také objednávat. Novinka si zatím odbyla své entré s benzinovými a dieselovými motory pod kapotou, automobilka ale hned při premiéře avizovala, že dojde též na hybridní verzi. Nečekali jsme, že k tomu dojde tak brzy, ale stalo se - Mazda ji krátce avizovala spolu s oznámením začátku přijímání objednávek v rodném Japonsku.

Můžete se divit, že japonské auto vstupuje v Japonsku do prodeje později než u nás, ale tak už to zkrátka někdy bývá. Snad právě aby tato zpráva nezapadla, doprovodil výrobce tuto událost alespoň stručným představením hybridního provedení vozu. To pro něj má navíc ještě jeden význam - stane se první automobilkou, která na japonském trhu současně nabídne dieselový, benzinový i hybridní pohon v jediném modelu.

Abychom dlouze netančili kolem hybridní kaše, můžeme rovnou říci, že na podrobné představení dnes nedojde. Mazda řekla pouze tolik, že hybrid začne prodávat spolu s dalšími verzemi 21. listopadu, objednat si jej ale mohou japonští zákazníci už nyní. My mu říkáme Mazda 3 Hybrid, správně bychom ale měli hovořit o Mazdě Axela Hybrid, neboť právě pod tímto jménem se stejný vůz jako „naše” trojka v Japonsku prodává. K mání bude v tuto chvíli jen s karoserií sedan a případné zájemce přijde nejméně na 2 373 000 jenů, asi 454 000 korun.

Pod kapotou pak nabídne dvoulitrový spalovací motor SkyActiv-G, který je v tomto případě naladěn na skromných 99 koní a 142 Nm, to ale zřejmě i proto, aby nechal snáze vyniknout elektromotor s 82 koňmi a 207 Nm. Kombinovaný výstup celé soustavy neznáme, sázet na cifru okolo 150 koní ale zřejmě nebude marné. Jak se dá očekávat, výkony obou jednotek „namíchá” bezestupňový automat CVT a dále jej bude expedovat na přední kola.

Dynamické parametry si Japonci nechali pro sebe, spotřebou se ale chlubí. Dle japonské normy JC08, kterou neznáme natolik, abychom mohli posuzovat reálnost výsledné hodnoty, má ujet na litr paliva 30,8 kilometru. To by podle našich ukazatelů znamenalo spotřebu 3,24 litru benzinu na 100 km, což příliš reálně nezní. S dalšími soudy ale zřejmě bude muset počkat na osobní zkušenost.

Kdy by na ní mohlo dojít? Toť zatím otázkou, Mazda o uvedení Hybridu v Evropě zatím nehovoří. Protože ale místní regulace těmto řešením přejí, dá se předpokládat, že se i my hybridní trojky někdy v průběhu následujícího roku dočkáme.


Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 1 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 01Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 2 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 02Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 3 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 03Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 4 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 04Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 5 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 05Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 6 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 06Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 7 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 07Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 8 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 08Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 9 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 09Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 10 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 10Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 11 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 11Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 12 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 12Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 13 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 13Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 14 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 14Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 15 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 15Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 16 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 16Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 17 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 17Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 18 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 18Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 19 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 19Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km - 20 - Mazda 3 Hybrid 2014 prvni 20
První fotky hybridní trojky naznačují po vizuální stránce jen drobné odlišnosti v kabině

Zdroje: Mazda Japan, WorldCarFans

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.