Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí

(živé foto) Hlavní hvězdou Mazdy ve Frankfurtu je nové SUV CX-5. Po sérii neúplných odhalení vám jej konečně můžeme pořádně představit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí

14.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(živé foto) Hlavní hvězdou Mazdy ve Frankfurtu je nové SUV CX-5. Po sérii neúplných odhalení vám jej konečně můžeme pořádně představit.

Mazda CX-5 se na scénu tak nějak vkrádala už od ženevského autosalonu, kde byla představen koncept Minagi. Postupně byla odhalena její sériová podoba i základní údaje o použitých motorech. Nyní si ji můžeme prohlédnout „v plné parádě” a k tomu jsme se od zástupců hirošimské automobilky dozvěděli i něco o tom, co mají být její hlavní trumfy.

Přestože se jedná o kompaktní SUV s délkou 4 540 mm (šířka 1 840 mm a výška 1 670 mm), Mazda tvrdí, že si posádka bude užívat prostoru nejen vepředu, ale hlavně vzadu. Hlavní zásluhu na tom má nadprůměrný rozvor 2 700 mm (VW Tiguan má 2 604 mm, Toyota RAV 4 se chlubí 2 560 mm a Honda CR-V 2 630 mm). A pokud si zrovna nebude někdo užívat celkových 997 mm pro nohy, které mají zadní pasažéři k dispozici, je možno sklopit opěradlo dělené v poměru 4:2:4 a naložit Mazdu až po střechu třeba velkým nákupem z prodejny nábytku. Ostatně už do základního objemu 500 l se toho vejde docela hodně.

Dalším klíčovým faktorem má být střídmost. CX-5 se chlubí velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient Cx má hodnotu 0,33, současně byla velká pozornost věnována dosažení minimální možné hmotnosti. Jak známo z příkladů nových generací Mazdy2 a Mazdy3, nejsou to u tohoto výrobce jen prázdná slova.

Největší zásluhu na úspornosti samozřejmě mají motory. K dispozici budou dva, benzínový dvoulitr Skyactiv-G s neobvykle vysokým kompresní poměrem 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílí na nízkém apetitu a na atmosférický motor slušnému výkonu 165 koní (160 k v kombinaci s automatem). Točivý moment u manuální verze vrcholí na 210 Nm, u automatu na 208 Nm. Špatnou zprávou je, že manuální převodovka bude k dispozici jen pro verzi s pohonem předních kol, u čtyřkolky se o řazení vždy bude starat šestistupňový automat. Oficiální hodnoty spotřeby ještě nebyly potvrzeny, ale v případě benzínové verze s pohonem jen předních kol to má být 6 l/100 km.

Diesel Skyactiv-D o objemu 2,2 litru má naprosto identický kompresní poměr, což je ale zase na naftový agregát extrémně nízká hodnota, která by za normálních okolností snížila tlak ve válcích natolik, že by měl motor problém se studenými starty. Mazda tento problém vyřešila použitím speciálních keramických žhavících svíček a zpětnou recirkulací výfukových plynů přes déle pootevřené výfukové ventily, aby se motor mohl rychleji ohřát. Tato jednotka bude dodávána ve dvou výkonových verzích, slabší se 150 k a 380 Nm (vždy v kombinaci s pohonem všech kol, možno kombinovat s manuálem i automatem), silnější se 175 k a 420 Nm (výhradně s automatem a pohonem všech kol). Spotřeba u slabšího dieselové předokolky má být 4,5 l/100 km. Obě spotřeby, jak benzínová, tak naftová mi přijdou hodně otpimistické. Ale neříkám, že to je nemožné.

Prodeje CX-5 začnou na začátku příštího roku a jak už bylo řečeno, v nabídce bude jak verze s pohonem výhradně předních, tak i všech kol. Pokud vám v našem představení chybí podrobné údaje, sledujte naše stránky. Pokusíme se je získat přímo ve Frankfurtu.

Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.


Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 1 - Mazda CX-5 zive 01Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 2 - Mazda CX-5 zive 02Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 3 - Mazda CX-5 zive 03Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 4 - Mazda CX-5 zive 04Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 5 - Mazda CX-5 zive 05Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 6 - Mazda CX-5 zive 06Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 7 - Mazda CX-5 zive 07Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 8 - Mazda CX-5 zive 08Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 9 - Mazda CX-5 zive 09Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 10 - Mazda CX-5 zive 10Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 11 - Mazda CX-5 zive 11Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 12 - Mazda CX-5 zive 12Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 13 - Mazda CX-5 zive 13Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 14 - Mazda CX-5 zive 14Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 15 - Mazda CX-5 zive 15Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 16 - Mazda CX-5 zive 16Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 17 - Mazda CX-5 zive 17Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 18 - Mazda CX-5 zive 18
Mazda CX-5 živě ve Frankfurtu

Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 19 - Mazda-CX-5-2012-01Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 20 - Mazda-CX-5-2012-02Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 21 - Mazda-CX-5-2012-03Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 22 - Mazda-CX-5-2012-04Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 23 - Mazda-CX-5-2012-05Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 24 - Mazda-CX-5-2012-06Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 25 - Mazda-CX-5-2012-07Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 26 - Mazda-CX-5-2012-08Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 27 - Mazda-CX-5-2012-09Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 28 - Mazda-CX-5-2012-10Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 29 - Mazda-CX-5-2012-11Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 30 - Mazda-CX-5-2012-12Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 31 - Mazda-CX-5-2012-13Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 32 - Mazda-CX-5-2012-14Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 33 - Mazda-CX-5-2012-15Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 34 - Mazda-CX-5-2012-16Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 35 - Mazda-CX-5-2012-17Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 36 - Mazda-CX-5-2012-18Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 37 - Mazda-CX-5-2012-19Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 38 - Mazda-CX-5-2012-20Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 39 - Mazda-CX-5-2012-21Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 40 - Mazda-CX-5-2012-22Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 41 - Mazda-CX-5-2012-23Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 42 - Mazda-CX-5-2012-24Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 43 - Mazda-CX-5-2012-25Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 44 - Mazda-CX-5-2012-26Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 45 - Mazda-CX-5-2012-27Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí - 46 - Mazda-CX-5-2012-28
Mazda CX-5 v celé své kráse

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše