Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 MPS: ostrá verze je ve hře, nejspíš dostane turbo
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci zvažují příchod ostřejší verze, která by nabídla více koní. Spíše než objemnější agregát nyní preferují přeplňování, kvůli hmotnosti i emisím.
Mazda nás v minulém týdnu oblažila novými fotkami a finálními specifikaci čtvrté generace roadsteru MX-5. Kromě toho proběhlo i mezinárodní představení vozu, na které kromě novinářů dorazilo i vedení automobilky. Nechyběl ani Kudo Hidetoshi, šéf oddělení vztahů s veřejností, který uvedl, že Mazda zvažuje příchod výkonnější verze MPS. Ta by mohla dostat buď objemnější agregát či přeplňovanou pohonnou jednotku.
Tím se nám rozjelo nové kolo spekulací, dohadů a informací, jež popírají ty předchozí. Ještě loni v listopadu totiž Mazda prohlašovala, že nyní nepracuje na žádném modelu MPS a především, že turbo je špatné řešení. Očividně tedy došlo ke změně názoru, což má zjevně souvislost a plánovaným životním cyklem roadsteru.
„Ve výrobě zůstane generace ND možná až deset let, což nám dává dostatek času na přípravu celé řady dalších verzí,“ uvedl Hidetoshi a dodal, že „přeplňovaná verze nebo provedení MPS jsou definitivně jednou z možností, kterými se zabýváme“. Oproti předchozím zvěstem je to přitom turbo, které je více favorizované.
„Obecně řečeno je to přeplňování, které má přednost třeba i před motorem V6. Můžeme totiž použít mnohem lehčí pohonnou jednotkou se stejným či ještě vyšším výkonem, ale přitom dosáhneme spotřeby a emisí CO2, která jsou potřeba.“ I Mazda se tedy evidentně bude řídit podle nereálného mustru nastaveného Evropskou unií, však mu nakonec podlehlo i Ferrari.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, a sice ten, že automobilka zatím žádný benzinový přeplňovaný motor SkyActiv-G k dispozici nemá. A sama přiznává, že taková pohonná jednotka by vyžadovala výrazné přepracování. Jelikož ovšem v případě MX-5 je motor usazen níže a blíže kabině, na turbo místo pod kapotou je.
Pro příchod turbodmychadla pak rovněž hraje roli rozložení hmotnosti, které nyní počítá s poměrem 50:50 mezi oběma nápravami. V kombinaci s objemnějším agregátem by ale tento poměr nebylo možné zachovat a zároveň by došlo k navýšení celkové hmotnosti, čímž by Mazda negovala veškeré své dosavadní snahy o razantní dietu.
Turbo je tedy zřejmě nejpravděpodobnější cestou, jak modelu MX-5 navýšit výkon. Jak jste ale dozajista vyčetli mezi řádky, taková verze rozhodně nedorazí v nejbližších letech, ale spíše až někdy ke konci dekády. Prozatím si tedy musíme vystačit s atmosférickými čtyřválci o 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu.


















































































































Nová Mazda MX-5 si zatím musí vystačit jen s atmosférickými motory
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 5 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 6 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha