Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generaci japonského roadsteru můžete osadit rovněž černě lakovaným Aero Kitem nebo koly BBS. Karbonovým nosič zavazadel váží pouhých 900 g.
Chicagský autosalon sice nemá po globální stránce takový význam jako třeba Detroit, Ženeva či Šanghaj, pro japonskou Mazdu však jde o jednu z nejdůležitějších motor show vůbec. Právě před šestadvaceti lety totiž v bývalém hlavním městě zločinu představila první generaci roadsteru MX-5. Proto jsme ostatně loni očekávali, že ta třetí bude představena rovněž na tomto autosalonu, nakonec se však pachatel vrátil na místo činu teprve letos, tedy po šestadvaceti letech.
Premiéru přitom v Chicagu nemá nová generace, neboť ta si svůj debut odbyla již loni v Paříži. Místo toho Mazda představila tovární doplňky, které nejspíše budou k dispozici pár měsíců po zahájení prodeje samotného roadsteru. Potvrzení ovšem v tomto směru chybí, stejně jako zatím nelze počítat s cenami jednotlivých doplňků. Pokud ovšem o koupi uvažujete, budete mít dostatek času na přemýšlení, zda zůstat u základního nebo lehce vyšperkovaného stavu.
S čím tedy začneme? V prvé řadě s Aero Kitem, který se skládá z lízátka čelního nárazníku, zvýrazněných bočních prahů a nástavce zadního nárazníku. Vše korunuje malý spoiler na víku zavazadelníku, přičemž veškeré komponenty jsou lakovány černě, díky čemuž kontrastují s karoserií vyvedenou v bílém odstínu Ceramic Metallic. My přitom můžeme dodat, že celá tato sada je odvozena od doplňků závodního provedení MX-5 Global Cup.
Přesunout se můžeme k 17palcovým kolům BBS, kterým společnost dělají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 205/45. Za černě lakovanými ráfky pak prosvítají brzdy Brembo, jež vpředu počítají s odlehčenými kotouči. Červeně lakované třmeny ale najdeme ve všech rozích. Mimo to je k mání ještě nosič zavazadel vyrobený z karbonu, který váží pouhých 900 gramů včetně brzdového světla a který lze přichytit na víko zavazadelníku.
To je ale ze stánku Mazdy vše, zmínit již můžeme pouze motorizaci výstavního exempláře, kterou tvoří dvoulitrový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 157 koní a 200 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola může přenášet buď manuální, nebo automatická převodovka.











Mazda MX-5 se na chicagském autosalonu předvedla s továrními doplňky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha