Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren F1 GT 2018: tři sedadla se vrátí, i s více než 700 koňmi pod kapotou
20.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí vzkřísit ducha své legendy. Její moderní pojetí se ovšem namísto na rekordy zaměří na absolutní luxus a komfort.
Na budoucnost McLarenu přišla řeč vcelku nedávno. Při té příležitosti jsme také zmínili, že britská automobilka zvažuje výrobu vozu, který by dokázal pohostit více než dva cestující. Ve hře přitom byla nejen koncepce dvou nouzových sedadel vzadu, ale také velmi neobvyklého třímístného uspořádání ve stylu legendárního McLarenu F1. Jak se přitom nyní ukazuje, Britové zvolili právě tuto konfiguraci, se kterou hodlají vyrukovat v roce 2018.
Toto datum je pro automobilku nadmíru důležité, neboť souvisí s třicetiletým výročím konverzace, kterou vedli šéf McLarenu Ron Dennis, spolumajitel značky Mansour Ojjeh, technický ředitel Gordon Murray a marketingový šéf Creighton Brown. Tato čtveřice zabíjela čas při čekání na zpožděný let z Velké ceny Itálie, což byl jediný závod sezóny 1988, který McLaren nevyhrál. Murray přitom nadhodil, že automobilka by měla postavit silniční vůz, který by zcela změnil chápání světa supersportů a zadupal konkurenční Ferrari do země.
Jak to všechno dopadlo, asi již nemusíme dodávat. Místo toho se tedy budeme věnovat novince, která ovšem ducha legendárního McLarenu F1 vzkřísí jen částečně. Nepůjde totiž o vůz zaměřený na extrémní sportovní výkony, místo toho má být koncipován jako nejluxusnější a nejkomfortnější model značky za celou její historii. Podle šeptandy v zákulisí by přitom kabina měla být vyvedena vždy přesně dle fantazie zákazníka, který si dokonce bude moci vybrat i unikátní ovladače. Je tedy pravděpodobné, že nevzniknou dva stejné exempláře.
Po stránce technické ovšem bude ve všech případech použit přepracovaný karbonový monokok, který umožní usazení řidiče doprostřed a pasažérů po stranách. Celá trojice přitom dostane na míru padnoucí zavazadla, která budou součástí standardní výbavy. Mimo unikátní konfigurace 1+2 se ovšem nový McLaren F1 pochlubí i dalšími odkazy na svého předchůdce, a sice vzhůru výklopnými dveřmi zasahujícími i do střechy, nebo střešním sáním.
Dalším klíčovým prvkem se stane usazení koncovek výfuku výše na zádi, což má napomoci čistotě těchto partií a zároveň dramatické vizáži. Pohon přitom dostane na starosti upravený 3,8litrový osmiválec twin-turbo, který by měl produkovat více než 700 koní. Obejít se sice bude muset bez elektromotorů, i tak se ovšem má rozjet na více než 320 km/h. Poněkud sporné je to ovšem s jízdní dynamikou v rámci zrychlení.
S ohledem na zaměření vozu, jež by mělo svádět k rychlému cestování napříč kontinenty, by novinka neměla překonat McLaren 675 LT, který zvládá stovku za 3,2 sekundy a dvoustovku za 6,3 sekundy. Zároveň nemá dorazit ani žádná extrémnější okruhová varianta. I proto ostatně bude systém proaktivní kontroly šasí PCC naladěn na maximální jízdní komfort, nikoliv na řádění na okruzích.
Za projektem stojí divize McLaren Special Operations, pro kterou půjde o teprve druhý samostatný vůz. Tím prvním byl model X-1, který se ukázal v roce 2012 v Pebble Beach a vznikl na základě žádosti jednoho zákazníka o unikátní design. Tehdy byl ovšem vyroben pouze jeden exemplář, zatímco nyní bychom se měli dočkat 64kusové série - tímto počtem přitom novinka opět vzdá hold originálu, respektive všem vyrobeným silničním variantám.
Jak jsme pak zmínili již výše, do prodeje by novinka měla zamířit v roce 2018, a to nejspíše pod názvem F1 GT. Cena by se přitom měla vyšplhat až na dva miliony liber (cca 64,87 mil. Kč), což je opravdu enormní suma na vůz, který de facto nepřepíše žádné rekordy a na svém slavném předchůdci bude spíše parazitovat. Je ovšem zcela jasné, že automobilka nebude mít s rozprodáním produkce sebemenší problém.
Závěrem pak můžeme říci, že znovuzrozený McLaren F1 bude jedním z 15 nových modelů, kterých bychom se od značky měly do roku 2022 dočkat. Tento počet přitom zahrnuje nejen limitované modely, ale také standardní produkci. Již příští rok by tak kupříkladu měl dorazit nástupce modelu 650S, který má prozatím kódové označení P14. Stejně jako zbytek produkce jej pak bude nadále pohánět přeplňovaný osmiválec.
Mimo to ovšem McLaren chystá také výraznou hybridizaci svého portfolia, která bude souviset zejména s novou generací modelů 540C, 570S a 570GT. O jejich pohon by se již měl starat šestiválec společně s elektromotorem. U tohoto ústrojí by přitom měla jízdní dynamika zůstat víceméně na stejné úrovni jako nyní, spotřeba a emise však razantně poklesnou.
Ještě předtím se ovšem řada Sport Series rozroste o otevřenou verzi McLarenu 570S, přičemž dorazit má i extrémnější varianta LT. Britové přitom zvažují, že by toto označení připadlo separátní divizi, která by připravovala okruhově zaměřené modely. Očekávat však vždy máme maximálně dvě limitované edice ročně, neboť automobilka nechce příliš zahltit trh.
Takto by měl, alespoň podle magazínu Autocar, vypadat moderní McLaren F1
Zdroj: Autocar
Další zajímavé články:
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Audi se v horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před 7 hodinami - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
před 9 hodinami - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
včera - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019
Nejnovější články
- Nadšenci zkusili oživit 44 let odstavené auto s motorem V8. Podívejte se, jak dopadli
před 6 minutami - Revoluční technika může zcela změnit způsob, jakým řídíme auta v noci
před 3 hodinami - Jediná značka odmítající dotykové displeje v autech jasně řekla, proč jsou špatné
před 6 hodinami (1) - Řidič Audi se v horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před 7 hodinami - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
před 9 hodinami - Audi s diesely nekončí, nový motor má turbo, el. kompresor, 347 koní a 700 Nm
před 9 hodinami - Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
dnes (1) - Další stát uvažuje o neomezené rychlosti na dálnicích. Limit by na nich dokonce být nesměl
dnes - Test dieselů reálném v provozu ukázal, jak nesmyslné je německé tažení proti nim
dnes - V Německu našli první auto, které potají měřilo rychlost, starý radar byl pořád uvnitř
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 23:41 - GeneHawkins
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 22:41 - jarka
- Rychlodotazy 21:28 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 20:25 - řidičBOB
- Hon na piráty 20:16 - řidičBOB
- Co právě teď posloucháte? 19:16 - Brus
- Lyžárna 18:29 - pavproch
- BMW Divize 17:51 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:19 - řidičBOB
- Hledám technika do své firmy 15:52 - pavproch
Autobazar
Suzuki SX4 1.6 VVT
r.v. 2008
169 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2011
200 000,- KčOpel Corsa 1.2
r.v. 2008
90 000,- KčFord Focus 1.6 i
r.v. 2018
326 000,- KčOpel Astra 1.4 16V
r.v. 2013
163 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2017
719 000,- KčVW Golf 1.4 TSI
r.v. 2017
540 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2014
170 000,- Kč