Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese
6.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.
Britská malosériová automobilka ráda připomíná, že má také oddělení McLaren Special Operations (MSO), u kterého si mohou majitelé nechat třeba svůj Mclaren MP4-12C ověsit dalšími prvky z karbonových vláken. Jako by jich už tak nebylo dost na tradičním monokoku.
Tahle divize supersportovní značky byla založena zpět v srpnu 2011 a od té doby jsme od nich viděli několik docela zajímavých vozů, jako je McLaren MP4-12C High Sport nebo batmanovský X-1. Nyní se představuje koncept MSO, který oproti sériovce (dá-li se tak nějaký McLaren vůbec nazvat) získal řadu karbonových vylepšení (to už tady také bylo) jako je přední kapota, modifikovaný přední nárazník s lízátkem, zadní mohutný spoiler či zvýrazněné střešní a další otvory, které slouží pro proudění vzduchu k motoru. Karbonu je tu zkrátka víc než kdykoli předtím.
Zadní spoiler už u klasické verze MP4-12C slouží jako aerodynamická brzda a zde je údajně ještě o něco účinnější. Abychom se ale nebavili pouze o karbonu, musíme zmínit i redukci neodpružených hmot pomocí lehčích kol nového designu a jejich titanových šroubů. Nakonec nejde jen o neodpružené hmoty, nýbrž také snížení celkové hmotnosti díky lehčím komponentům v motoru. Jedná se sice jen o detaily typu kryt sání, ale v této kategorii vozů se počítá doslova každý gram.
Koneckonců uhlíková vlákna posloužila také ve dvoumístném interiéru, kde je z něj vyrobena celá přístrojová deska. Oproti standardu je obohacena integrovanými diodami pro včasné přeřazení. Že by se ale nějak manipulovalo s výkonem přeplňovaného osmiválce, to se říci nedá. V případě High Sportu ho však umějí zvýšit o 76 koní na hodnotu 676 koní, takže by to neměl být v případě zájmu zákazníka vůbec žádný problém. Ceny těchto úprav vám zřejmě řeknou až v pomyslné VIP-místnosti...
Ještě více karbonu, oddělení Special Operations se zaměřuje na nižší hmotnost, motor však nechává beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 19 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 10:12 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda