Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany

Zvláštní záliba Číňanů v prodloužených verzích sebevětších aut nenechala chladným ani Mercedes. Faceliftovanou třídu E jim předhodí i v provedení LWB.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany

20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvláštní záliba Číňanů v prodloužených verzích sebevětších aut nenechala chladným ani Mercedes. Faceliftovanou třídu E jim předhodí i v provedení LWB.

Bezvýsledně jsme nad tím přemítali už několikrát, a tak se dalším úvahám tentokrát vyhneme konstatováním, že za velkou čínskou zdí to zkrátka mají rádi dlouhé a automobilky si tamním zákazníkům netroufnou říkat ne. Tak se pro každého, minimálně „prémiového” výrobce aut stalo povinností nabízet v prodloužených verzích i relativně velká auta, která navíc v nabídce přebíjejí i větší modely v jeho vlastní nabídce.

Mercedes pak jen drží basu s Audi a BMW, když se svůj inovovaný model vyšší střední třídy, třídu E W212 2013, rozhodl nabídnout čínské klientele ve verzi LWB. Pokud vás zajímají přesné velikostní parametry, pak vězte, že natažené Éčko je s délkou 5 019 mm a rozvorem kol 3 014 mm o citelných 140 mm delší než standardní evropský model, prodloužený rozvor tomu odpovídá.

O stejných 140 mm se pak prodloužil prostor pro cestující vzadu, kteří profitují i ze stejnou měrou prodloužených zadních dveří. To je spolu se zatmavenými zadními světly také jediná designová zvláštnost, která třídu E LWB provází, jinak je jeho vzhled úplně stejný jako u „krátkého” provedení. Dodat se sluší, že vzhledové změny nepostihly ani interiér a jeho hlavním specifikem je už zmíněná délka navíc. Jedna novinka by se ale přece jen našla - stejně jako u faceliftovaného Superbu je u dlouhého E možné nastavovat sedadlo spolujezdce vpředu z pozice cestujících vzadu, což má dále usnadnit dosažení jejich maximálního pohodlí.

Automobilka dále tvrdí, že prodloužení rozvoru a rekalibrace podvozku zlepšily komfort jízdy, to ale ověříme jen stěží. Budeme-li se držet faktů, pak můžeme dodat, že vůz bude v Číně k mání s trojicí benzinových motorů s výkony 205, 245 a 333 koní, konkrétně půjde o varianty E 260 L (R4 turbo), E 300 L (V6) a E 400 L (V6). Později se má v nabídce objevit i verze E400 L Hybrid s též známým pohonným ústrojím.

Verze AMG v nabídce chybí a bude chybět, což ostatně ani nepřekvapí, Číňané si ale budou moci pořídit provedení Sport Sedan s prvky známými z „naší” varianty s paketem AMG, které můžete i vidět na přiložených fotkách. Standardní výbava pak nešetří komfortem, když čítá mimo jiné přední světla s LED, panoramatickou střechu, třízónovou klimatizaci, automatické parkování nebo palubní systém Comand s přehrávačem DVD.

Kolik bude takový vůz stát zatím čínská filiálka Daimleru neoznámila, nás to ale příliš zajímat nemusí. Prodloužené Éčko bude k mání opravdu jen v Říši středu a pokud byste chtěli znát ceny obdobných verzí v krátkém provedení, projděte si český ceník, který Mercedes E 2013 už nějakou chvíli má.


Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 1 - Mercedes E LWB 2013 01Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 2 - Mercedes E LWB 2013 02Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 3 - Mercedes E LWB 2013 03Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 4 - Mercedes E LWB 2013 04Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 5 - Mercedes E LWB 2013 05Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany - 6 - Mercedes E LWB 2013 06
Prodloužený „Medvěd” třídy E zkusí štěstí v boji o čínského zákazníka ve faceliftovaném provedení

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.