Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2018: interiér nové třídy S nabídne jednolitá sedadla či ovládání gesty
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda již začala s pracemi na novém eSku. To chce ohromit i komponenty z 3D-tiskárny, zároveň však nesleví z tradičního komfortu a luxusu.
Od představení nového Mercedesu třídy S uběhlo jen nějakých patnáct měsíců. Řeč je přitom pouze o sedanu, takové kupé je s námi o poznání kratší dobu. A to ani nezmiňujeme třeba verzi Maybach, k jejíž premiéře se teprve schyluje. Jenže zatímco celý svět netrpělivostí hryže nehty, pro třícípou hvězdu jde již pomalu o minulost. Svou pozornost totiž upíná k budoucnosti, konkrétně k roku 2018. V té době bychom totiž měli spatřit zcela nové „eSko“, přičemž to bude napěchováno technologiemi, které ji mají konkurenční značky jen závidět. Chybět totiž nebude ovládání gesty, části interiéru „vytisklé“ na 3D-tiskárně, jednolitá sedadla nebo jednodílné výdechy klimatizace.
Dané záležitosti již potvrdil šéf interiérového designu značky Jan Kaul, ten však zároveň naznačil i jistou obezřetnost. „Ano, pracujeme na ovládání gesty, jež dostanou některé funkce, ale signály rukou nejsou tím pravým ořechovým pro veškeré prvky. Kupříkladu když do navigace zadáváte cílovou destinaci, je mnohem snadnější hlasové ovládání než máchání rukou. V tomto směru ovšem naše práce pokračuje, a vy ji budete moci spatřit již velmi brzy.“
Stejně tak se značka zabývá i jednolitými sedadly, která jsme mohli spatřit loni na frankfurtském autosalonu u koncepčního S Coupé. I ty podle Kaula dorazí „velmi brzy. Jejich výroba je však náročná, neboť je třeba, aby švy a kůže vydržely po celou dobu životnosti automobilu. Naši designéři však na daném úkolu velmi tvrdě pracují.“ I přes značnou útlost přitom nebudou opomenuty komfortní prvky, těšit se tedy můžeme na vyhřívání, chlazení i masáže.
Dalšími jednodílnými prvky se mají stát výdechy klimatizace či mřížky reproduktorů, přičemž v tomto případě by Mercedes-Benz mohl použít technologii 3D-tiskárny. Kaul ovšem dodává, že vše závisí na obchodním modelu - daných komponentů by totiž muselo vzniknout několik tisíc, aby byla zaručena profitabilita a zároveň i kvalita. Jisté ovšem je, že i na tomto úkolu designové oddělení pracuje a že do produkce tyto prvky dříve nebo později zamíří.
Co ovšem třícípá hvězda odmítá, jsou výsuvné nebo dokonce odnímatelné displeje. Jedním z důvodů je prý bezpečnost, neboť v případě nárazu by mohlo dojít k jejich uvolnění a tedy následnému zranění posádky. Výsuvný systém pak nedává smysl kvůli tomu, že jakmile jste ve voze, chcete používat navigaci, audio systém nebo telefon. A proto displej potřebujete stůj co stůj. Není tedy důvod, proč by měl mizet v palubní desce.
Kaul tak sice pomíjí otázku zlodějů, v případě vrcholné třídy S ale zjevně hrozí spíše odcizení celého vozu než jeho vykradení. Navíc i chmatáci jsou dnes již mnohem lépe informovaní a vědí, že vytrhané displeje nikde nezpeněží. Svou pozornost proto spíše upínají k opomenutým přístrojům nebo právě systémům, které lze vyjmout snadněji - přestože kvůli tomu bude muset být vykuchána celá palubka.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky do kokpitu příští třídy S, která s největší pravděpodobností nebude konkurovat 16palcovému dotykovému displeji Tesly. Kaul totiž dodává, že takové obrazovky nejsou příliš dobré kvůli bezpečnosti, neboť vás nutí sjet pohledem z vozovky. A navíc jsou natolik veliké, že některé ikonky na nich vypadají příliš titěrně.
Kabinu nového eSka tedy máme popsanou opravdu detailně, nyní tedy nezbývá nic jiného než čekat na inkriminovaný rok 2018. Jsme přitom zvědavi, jakým způsobem se do té doby změní legislativa a zda automobilky skutečně začnou ve velkém nabízet autonomní systémy.















Ačkoliv po stránce exteriérové předznamenával frankfurtský koncept produkční Mercedes S Coupe, interiér je předzvěstí zclea nové generace třídy S
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB