Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2018: interiér nové třídy S nabídne jednolitá sedadla či ovládání gesty
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda již začala s pracemi na novém eSku. To chce ohromit i komponenty z 3D-tiskárny, zároveň však nesleví z tradičního komfortu a luxusu.
Od představení nového Mercedesu třídy S uběhlo jen nějakých patnáct měsíců. Řeč je přitom pouze o sedanu, takové kupé je s námi o poznání kratší dobu. A to ani nezmiňujeme třeba verzi Maybach, k jejíž premiéře se teprve schyluje. Jenže zatímco celý svět netrpělivostí hryže nehty, pro třícípou hvězdu jde již pomalu o minulost. Svou pozornost totiž upíná k budoucnosti, konkrétně k roku 2018. V té době bychom totiž měli spatřit zcela nové „eSko“, přičemž to bude napěchováno technologiemi, které ji mají konkurenční značky jen závidět. Chybět totiž nebude ovládání gesty, části interiéru „vytisklé“ na 3D-tiskárně, jednolitá sedadla nebo jednodílné výdechy klimatizace.
Dané záležitosti již potvrdil šéf interiérového designu značky Jan Kaul, ten však zároveň naznačil i jistou obezřetnost. „Ano, pracujeme na ovládání gesty, jež dostanou některé funkce, ale signály rukou nejsou tím pravým ořechovým pro veškeré prvky. Kupříkladu když do navigace zadáváte cílovou destinaci, je mnohem snadnější hlasové ovládání než máchání rukou. V tomto směru ovšem naše práce pokračuje, a vy ji budete moci spatřit již velmi brzy.“
Stejně tak se značka zabývá i jednolitými sedadly, která jsme mohli spatřit loni na frankfurtském autosalonu u koncepčního S Coupé. I ty podle Kaula dorazí „velmi brzy. Jejich výroba je však náročná, neboť je třeba, aby švy a kůže vydržely po celou dobu životnosti automobilu. Naši designéři však na daném úkolu velmi tvrdě pracují.“ I přes značnou útlost přitom nebudou opomenuty komfortní prvky, těšit se tedy můžeme na vyhřívání, chlazení i masáže.
Dalšími jednodílnými prvky se mají stát výdechy klimatizace či mřížky reproduktorů, přičemž v tomto případě by Mercedes-Benz mohl použít technologii 3D-tiskárny. Kaul ovšem dodává, že vše závisí na obchodním modelu - daných komponentů by totiž muselo vzniknout několik tisíc, aby byla zaručena profitabilita a zároveň i kvalita. Jisté ovšem je, že i na tomto úkolu designové oddělení pracuje a že do produkce tyto prvky dříve nebo později zamíří.
Co ovšem třícípá hvězda odmítá, jsou výsuvné nebo dokonce odnímatelné displeje. Jedním z důvodů je prý bezpečnost, neboť v případě nárazu by mohlo dojít k jejich uvolnění a tedy následnému zranění posádky. Výsuvný systém pak nedává smysl kvůli tomu, že jakmile jste ve voze, chcete používat navigaci, audio systém nebo telefon. A proto displej potřebujete stůj co stůj. Není tedy důvod, proč by měl mizet v palubní desce.
Kaul tak sice pomíjí otázku zlodějů, v případě vrcholné třídy S ale zjevně hrozí spíše odcizení celého vozu než jeho vykradení. Navíc i chmatáci jsou dnes již mnohem lépe informovaní a vědí, že vytrhané displeje nikde nezpeněží. Svou pozornost proto spíše upínají k opomenutým přístrojům nebo právě systémům, které lze vyjmout snadněji - přestože kvůli tomu bude muset být vykuchána celá palubka.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky do kokpitu příští třídy S, která s největší pravděpodobností nebude konkurovat 16palcovému dotykovému displeji Tesly. Kaul totiž dodává, že takové obrazovky nejsou příliš dobré kvůli bezpečnosti, neboť vás nutí sjet pohledem z vozovky. A navíc jsou natolik veliké, že některé ikonky na nich vypadají příliš titěrně.
Kabinu nového eSka tedy máme popsanou opravdu detailně, nyní tedy nezbývá nic jiného než čekat na inkriminovaný rok 2018. Jsme přitom zvědavi, jakým způsobem se do té doby změní legislativa a zda automobilky skutečně začnou ve velkém nabízet autonomní systémy.















Ačkoliv po stránce exteriérové předznamenával frankfurtský koncept produkční Mercedes S Coupe, interiér je předzvěstí zclea nové generace třídy S
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva