Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo se vrátí jako hybridní či elektrické SUV ještě v této dekádě
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci nenechají ducha verze Evolution zemřít, ačkoliv návratem samotného označení si jisti nejsou. Elektrický pohon u toho bude stoprocentně.
V loňském roce jsme se definitivně rozloučili s Mitsubishi Lancer Evolution, byť u nás už to stejně byla jen vzpomínka. Poslední série Final Edition byla určena jen Američanům, v Evropě to Evo zabalilo již dávno. Japonská automobilka sice dala několikráte najev, že její kultovní model se vrátí, nicméně fanoušky tím stejně příliš nepotěšila. Dosud na sebe Evo bralo podobu sedanu, napříště by se mělo vrátit ve formě crossoveru či SUV.
Pokud jste zaznamenali nedávný výhled na budoucnost značky, pak vás spojení sportovních ambicí a vysoké stavby karoserie asi nepřekvapí. Stranou malého městského Mirage totiž Mitsubishi s ničím jiným než s crossovery a SUV nepočítá. Je tedy logické, že základem pro nové Evolution tedy bude jedna z těchto novinek. Don Swearingen, výkonný viceprezident amerického zastoupení značky, pak dodává, že tento chystaný model by měl být rychlejší než jakékoliv Evo, které se v minulosti objevilo.
To jsou na jednu stranu hodně odvážná slova, zvláště když si uvědomíme, že ona finální edice zvládla díky výkonu přeplňovaného dvoulitru navýšeného na 307 koní a 413 Nm zrychlit z klidu na stovku za 4,6 sekundy. Na stranu druhou ovšem ani v tomto ohledu nejsme příliš překvapení, neboť značka chce působivé jízdní dynamiky docílit díky zkušenostem se svými elektrickými závoďáky z Pikes Peak. Zatím sice nebylo rozhodnuto, zda příští Evo bude ryzí elektromobil či plug-in hybrid, pohon všech kol je ale jistý.
Swearingen dodal, že vysokých dynamických schopností bude dosaženo hlavně díky evolučnímu vývoji baterií, který je pro příští Evo i samotnou značku zjevně klíčový. Zaručit by totiž nejen skvělou jízdní dynamiku, ale také působivý „bezemisní“ dojezd. Viceprezident americké divize navíc uvádí, že v plánu je překonání konkurence osazené přeplňovanými osmiválci či dokonce dvanáctiválci. Řeč je ale nejspíše hlavně o akceleraci, nikoliv o nejvyšší rychlosti, v tomto směru bude taková Bentayga nedostižná.
Zajímavé je, že ačkoliv Japonci ještě nerozhodli, na bázi jakého modelu novou sportovní verzi postaví, s jejím příchodem počítají na konci dekády, tedy v relativně krátkém termínu. Vybírat se bude mezi příštím ASX, jež předznamenával koncept XR-PHEV, a zatím nepojmenovaným novým modelem, v jehož případě předobraz tvoří studie eX. Tato varianta se přitom aktuálně jeví jako pravděpodobnější, neboť nové ASX bude poněkud zmenšeno, aby novince udělalo prostor v nabídce.
Na nové Evo jsme tedy skutečně zvědavi, zvláště když má dostat i režim „ludicrous“ jako konkurenční Tesla. Samotné technologie by se ovšem měly výrazně lišit, pročež je vlastně otázkou, co přesně Mitsubishi chystá. Navíc ani nevíme, pod jakým názvem své sportovní SUV s alternativním pohonem představí, neboť podle Swearingena taktéž nebylo rozhodnuto, zda se označení Evolution vrátí či nikoliv.





Koncepční Mitsubishi eX poslouží jako základ pro budoucí nové SUV značky, přičemž dorazí nejen ve standardním provedení, ale nejspíše také jako vrcholné Evo
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
